Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Buurman castreerd hond van buurman

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador
Aantal honden: 1

Buurman castreerd hond van buurman

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

AMSTERDAM - Een Ierse man moet zijn buurman 730 euro schadevergoeding betalen voor het castreren van diens hond. Dat heeft een rechtbank in Letterkenny bepaald.

© ThinkstockDe dierenbeul, Eddy Flood (43), beweerde tegenover de rechter dat zijn drie honden werden lastiggevallen door de terriër van zijn buurman, schrijft de Belfast Telegraph. Na het dier twintig keer tevergeefs uit zijn huis te hebben gezet, besloot hij de hond te castreren.

Daarvoor gebruikte Flood een ring die normaal gebruikt wordt om lammeren te castreren. Na enkele dagen vallen de testikels er vanzelf af.

De eigenaar van de driejarige terriër Rusty, Frank McGettigan, zag dat zijn hond zich ziek en lethargisch gedroeg. Hij was radeloos toen hij ontdekte dat de testikels van het beest waren verdwenen.

Paringsdrang

McGettigan vertelde de rechter in Letterkenny dat hij het voorval besprak met zijn buurman. Flood ontkende er iets mee te maken te hebben, maar heeft de daad later toegegeven. Volgens zijn raadsvrouw deed hij het, omdat de terriër constant probeerde te paren met zijn honden.

De rechtbank heeft Flood veroordeeld tot het betalen van een schadevergoeding van 730 euro aan zijn buurman. Daarvan is 230 euro voor de kosten van de dierenarts en 500 euro ter compensatie voor het verlies van de hond. McGettigan zag zich gedwongen Rusty weg te geven, omdat hij vreesde voor de veiligheid van de hond.

:piew:
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador
Aantal honden: 1

Re: Buurman castreerd hond van buurman

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

oh oh zie hem net staan...
verkeerde topic gekeken...

sorry.. :N:
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: Buurman castreerd hond van buurman

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

hahaha zie daar de humor wel van in.
Een collega had ook last van de hond van de boerderij verderop.
Die sprong steeds bij haar over het hek het erf op
En heeft zelfs haar hond 1 x met succes gedekt.
En knokte met haar reuen.
Toen heeft ze na herhaalde vragen om de hond op zijn erf te houden ook de hond laten castereren door de DA die voor haar paarden kwam en de volgende dag weer vrij gelaten.
Week later zei de buurman beetje onverschillig Goh ik dacht dat de mijne ballen had maar ik zag gisteren niets meer hangen.
:smile: :smile:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”