Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Fietsen & andere beweging met dit weer...

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Fietsen & andere beweging met dit weer...

Ongelezen bericht door crutz »

Hoe doen jullie dat, weet wel dat de meeste gewoon hondsociale honden hebben en hier niet tegenaan lopen, maar goed, dacht toch, shoot!!!

Heb zelf geen honden om gezellig mee in een groep te gaan wandelen, ook niet onderling & de terriërs kunnen vanwege t jachtinstinct ook niet los mee (behalve dus met jagen) dus wordt er hier buiten uitlaten (op eigen terrein) gefietst (door de polder) & gebald (op eigen wei).
Ballen is nu (ijslaag) wat mij betreft geen optie vanwege blessures (lomp) & fietsen ook niet met ijs op de weg. Of fietsen jullie wel met als risico weg te glibberen samen met hond. Hoop in elkgeval dat t vanavond weer wat te doen is qua fietsen, t wordt hier wel gemist nl... (ook door mezelf, want t is toch circa 6x een ronde van 5km, kan ze gelukkig wel per 2 meenemen nl)

Verder hier wel plannen om een "zandbak" aan te maken voor de honden, afm wordt circa 15x4 en vooral de terriërs kunnen zich dan tenminste weer goed uitleven omdat het volledig afgehekt (terrierproof) wordt....
Fin
Zeer actief

Re: Fietsen & andere beweging met dit weer...

Ongelezen bericht door Fin »

Ik ben gisteren op de fiets weggeweest met Chris, ik zoek dan wel een korte route uit waar ik zeker van weet dat die sneeuwvrij gehouden wordt (dat zijn er hier niet veel :( ) en ik doe het vroeg op de middag om de kans op ijzel zo klein mogelijk te houden. Voor de rest glibberen we toch maar met de auto naar de surfplas toe.

Is het misschien mogelijk om een route uit te stippelen waarbij je honden los naast de fiets kunnen?
crutz
Zeer actief
Contacteer:

christo schreef:Ik ben gisteren op de fiets weggeweest met Chris, ik zoek dan wel een korte route uit waar ik zeker van weet dat die sneeuwvrij gehouden wordt (dat zijn er hier niet veel :( ) en ik doe het vroeg op de middag om de kans op ijzel zo klein mogelijk te houden. Voor de rest glibberen we toch maar met de auto naar de surfplas toe.

Is het misschien mogelijk om een route uit te stippelen waarbij je honden los naast de fiets kunnen?

los kan hier nergens ivm loslopende erfhonden & hardrijdende auto's (polderweggetjes he)

en wegen die zeker sneeuwvrij gehouden worden???? waar vind je die :wink: bij ons hebben ze in de eerste ergste sneeuw in eerste instantie de doorgaande wegen gewoon afgesloten ipv te strooien/schuiven, de niet doorgaande wegen wordt helemaal niets aan gedaan.....

ach, nog ff doorbijten dan maar en kijken hoever ik vanavond kom met fietsen....
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

:mrgreen:

raar idee maar ik zit ineens te denken aan die zijwieltjes die mijn ouders bij mij op de kinderfiets monteerden. 't Is wat drastisch maar als er een volwassen versie van is, dan zou je gewoon goed moeten kunnen fietsen.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

christo schreef::mrgreen:

raar idee maar ik zit ineens te denken aan die zijwieltjes die mijn ouders bij mij op de kinderfiets monteerden. 't Is wat drastisch maar als er een volwassen versie van is, dan zou je gewoon goed moeten kunnen fietsen.
ach, doe nu wat basis training kort bij, bv starten met netjes leren apporteren van jonge honden, zoeken met de volwassen honden etc....dus kom er wel door, maar baal er gewoon van....geestelijk worden ze dus wel moe....(moet ook, anders zijn ze niet stil overdag als mijn vriend slaapt ivm nachtdiensten)
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Ik lees ff mee want ik zit hier met tzelfde probleem.
Kwa fietsen dan ,want dat is met ijs op de weg nou niet zo'n strak plan.

Als er niet gefietst kan worden gooi ik ze zoveel mogelijk los hierachter, en ga ik hele einden wandelen ( aangelijnt )

Maar ik merk wel dat ze ( en dan vooral Kenji ) daar toch niet genoeg aan hebben.
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Tja het fietsen is nu hier ook geen optie meer. Veelste bang om onderuit te gaan. Misschien is de loopband die Cesar als die bazen in Amerika laat gebruiken geen slecht idee? Hihi.

Misschien gaan speuren? Schijnt ook erg vermoedend te zijn en sneeuw/water maakt een geur voor de hond toch sterker? (wij hebben het nog niet uitgeprobeerd)

En anders voor de slee? Hihi
Of met beladen rugzaken lopen, is een stuk zwaarder :D

Ik vind het ook moeilijk hoor. Gelukkig hebik nog mijn trainingen en kan ik volstaan met gewone wandeling en speelkameraadjes momenteel.
Afbeelding
Rebble
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Rebble »

Onze fietspaden zijn weer goed te doen, helemaal niet glad meer en de sneeuw is zo goed als verdwenen. Ik had dus weer zin om een rondje te fietsen :cheer: Izzy was niet vooruit te branden :roll: wat een lui varken is dat geworden in die paar weken :devil:

Maar verder heb ik geen andere ideeen voor je :mann:
Afbeelding
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

ik had ook al overwogen Kiba voor de slee te spannen zodat ie zich lekker moe kon maken maar het is er niet meer van gekomen..
Afbeelding
Kijk hier voor kettinghangertjes met foto van je hond!
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

Hier staat een carpetmill voor de terriers.
Met de rest wandel ik alleen maar wat en sinds gister ook indoortraining. Denk vaak ook om een indoorhal te huren voor een paar uur te trainen, alleen in men eentje is dat effe niet te doen.
Dianavdberkt
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dianavdberkt »

hier hetzelfde. je kunt merken dat de honden zich te pletter gaan vervelen. we hebben gister voor de eerste keer weer echt kunnen speuren ( in de sneeuw kan het ook maar levert niets op). paden zijn nu weer aardig schoon na een nacht en een dag regen dus we kunnen ook weer gaan fietsen. werd tijd ook want de conditie moet als een speer weer op peil komen. Wedstrijd seizoen gaat weer starten.

ben binnen met de jonge honden aan het apporteren gegaan en wat stukje appel in de beperkte ruimtes. Zijn ze in ieder geval geestelijk nog wat bezig.
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

hier waren het ook meer oefeningen en spelletjes binnen.
maar gister voor het eerst weer gefietst.
dus de scherpe drukke kantjes zijn er weer even af.
hopelijk word het niet weer glad. :oohja:
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

Fietsen doen we hier nu ook niet, ze vinden dit weer echt slaapweer dus dat doen ze dan ook het meest van de dag. Ik wil wel dat ze toch bewegen dus maak ik elke dag 1 hele lange wandeling, als we de deur uitstappen voelen ze zich genaaid dat ze met dit weer moeten lopen, maar gaandeweg genieten ze er toch van.
Aangezien mn auto nog steeds niet klaar is kunnen we nu ook niet naar de hei :ugh:
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Ik heb vandaag echt een off-day als t om wandelen gaat...Meestal trek ik gewoon de fiets uit de schuur, of ga lekker in t donker toch t bos maar in...Heb gelukkig geen jagers en de meiden blijven bij me lopen, anders zou ik ook behoorlijk wanhopig worden met dit weer...Bah.

Ik ben blij dat meer mensen dit weer-probleem hebben overiens. :mrgreen:
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

Anne&Taar schreef:
Ik heb er geen problemen mee, mijn honden wel :mrgreen:
Anne&Taar
Zeer actief

kitty2 schreef:
Anne&Taar schreef:
Ik heb er geen problemen mee, mijn honden wel :mrgreen:
Hier net andersom... :oohja:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

idd een probleem.. ik fiets en skeeler nu niet en durf ook niet te apporteren omdat lola met haar rug zit en sam bij gekke belasting met een poot gaat trekken (wat en half wat :oohja: )

ik wandel gewoon en doe wat meer oefeningetjes zodat ze meer geestelijk bezig zijn. het is ff niet anders...

van het weekend lijkt het flink te gaan dooien dus misschien volgende week weer skeeleren
Afbeelding
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Wij hebben alles ook aangepast. Rhodi kon op het ijs in de tuin wel veilig spelen met zijn Runningegg, (Branco wilde uberhaupt niet veel buiten met de kou) verder hebben we speurspelletjes met beide honden binnen én buiten gedaan, beetje trainen, regelmatig een kong... als rennen niet kan, vermaken we ons maar op een andere manier. ;) Gelukkig is het altijd maar tijdelijk.

De tuin is regelmatig gelukkig wél begaanbaar geweest. Maar nu het ijs gesmolten is, is het hier één grote drabzooi en dat vind Rhodi nog veel minder leuker dan bevroren grond, dus nu moeten we weer nieuwe dingen verzinnen. ;)
Afbeelding
Anne&Taar
Zeer actief

Hier vinden de honden uitgebreid zwemmen zelfs een goede mogelijkheid. Dit weekend werd het nieuwe jaar ingeluid met een uitgebreide duik in het ijswater. Met een cold water tail tot gevolg. :roll:
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër

Ongelezen bericht door flatcoat »

loony schreef:Hier staat een carpetmill voor de terriers.
Is dat een lopende band of iets anders?
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
loony
Zeer actief
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Contacteer:

flatcoat schreef:
Ja eentje die ze zelf moeten aandrijven en dus op eigen tempo kan. Echt veel wordt die wel niet gebruikt een balletje van de dijk gooien is tegenwoordig de favoriet.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

loony schreef:
flatcoat schreef:
Ja eentje die ze zelf moeten aandrijven en dus op eigen tempo kan. Echt veel wordt die wel niet gebruikt een balletje van de dijk gooien is tegenwoordig de favoriet.
hier natuurlijk nog die van jullie staan, en voor t kleine spul is dat idd prima, maar ja, die hebben ook met balletje gooien op de sneeuw/t ijs de minste moeite, t zijn juist de LEO-herders die op die manier niet op het ijs uit de voeten kunnen en niet op de band passen......
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër

Ongelezen bericht door flatcoat »

loony schreef:
flatcoat schreef:
Ik had al wel gegoogled maar waar kun je die dingen bekijken/bestellen??
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
loony
Zeer actief
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Contacteer:

We hebben eentje overgenomen van iemand en eentje in hongarije op maat laten maken door een vriend, weet zo meteen niks waar je die kan bestellen.
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

Nou fietsen doe ik dus niet meer met sneeuw/ijs ben een keer zo giga op mijn bek gegaan dat er geen haar op mijn kop overweegt om nog op een fiets te stappen :mrgreen: Maar je zou wel evt kunnen gaan hardlopen met de honden en dan zoek je stukken uit waar het wel te doen is natuurlijk :wink:
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

In de twee laatste weken van het jaar hadden we het probleem gelukkig niet, ondanks dat er niet gefietst kon worden wat we normaal wel doen op de niet-trainingsdagen. Ik had vrij en Peter kon door het weer niet werken, dus we gingen elke dag een fikse wandeling hier in het bos maken (hier kunnen ze wel prima bij elkaar, dat scheelt, en we hebben er niet zoveel als jullie :wink: ). Maar ja, 's avonds in het donker mag dat niet, dus wij baalden begin deze week ook al. Nu is het geen probleem meer, en de dagen ervoor hebben ze het zelf opgelost door hun energie op elkaar los te laten met het betere en langdurige stoeiwerk in het "hondenhuis" (met ons als toeschouwers, da's beter dat TV kijken, en tussendoor kwamen ze zich dan even bij ons melden, leek net een partij vriendelijk boksen, met na elke ronde even melden bij je coach, en dan weer fris ertegenaan, hihi).
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Hier heeft alles een maand lang ook een beetje stil gelegen. Alleen rondjes lopen aan de riem door de sneeuw en de glibber, dat was het. Balletje gooien in de sneeuw ging dan ook nog wel. Heel af en toe speelden Indy en Mike wel met elkaar. Gaat prima, maar ook niet té veel want daar wordt Indy vervelend van. (te veel vrijheid)
Ik fiets normaal met Indy ook regelmatig, maar toen even niet.
Gelukkig is alles hier nu wel weg, dus kan weer fietsen, én trainen.

Mike heeft dan de mazzel dan hij (sinds november) zijn toetsing heeft en met Leon mee kan s'nachts.
Kelly wordt niet zo veel meer mee gelopen, kán dat gewoon niet meer, ouderdom.... Normaal loopt zij meestal wel los. Maar juist met die gladheid liep zij aan de riem. Veel te bang dat ze een sloot in zou glijden... en daar zou het oude besje nóóit meer zelfstandig uit gekomen zijn.
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

wij kunnen hier al de hele week schaatsen over straat... :( hoop dat het ijs morgen of overmorgen eens een keer echt verdwenen is.
Afbeelding
Kijk hier voor kettinghangertjes met foto van je hond!
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Zo alles is weg, lekker aan de fiets nu :wink:
loony
Zeer actief
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Contacteer:

En ik men agilitymatriaal eens opzetten
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”