Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Verschillend?
Moderator: moderatorteam
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Verschillend?
Is daar nu eigenlijk verschil in, (leren) speuren op mensen, artikelen of wild? Of kun je dat door elkaar doen en heb je er voor al die takken van sport wat aan.
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Re: Verschillend?
Ik doe het door elkaar.
Macho kan speuren op menselijke geur en op wild.
Ik gebruik wel andere commando's ervoor voor de duidelijkheid.
Hij begrijpt prima wat er wanneer van hem verwacht wordt.
Ik heb het ongeveer op dezelfde manier aangeleerd maar dus wel met verschillende commando's.
Ik heb het ongeveer op dezelfde manier aangeleerd maar dus wel met verschillende commando's.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Weimaraner, DuitserXMechel, Mechelse Herder
- Aantal honden: 3
Dat kan goed beiden denk ik.
Maar dan moet het begin van het spoor wel zuiver zijn. Dus alleen de menselijke geur en geen wild geur er doorheen. Zodat de hond de geur goed kan inprenten.
Een hond kan, mits goed getraind, heel goed geuren discrimineren. Dus ook wildgeuren en menselijke geur.
Maar dan moet het begin van het spoor wel zuiver zijn. Dus alleen de menselijke geur en geen wild geur er doorheen. Zodat de hond de geur goed kan inprenten.
Een hond kan, mits goed getraind, heel goed geuren discrimineren. Dus ook wildgeuren en menselijke geur.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Wetenschappelijk onderzoek heeft uitgewezen dat honden die verschillende geur leren waarbij een andere commando wordt gegeven de prestatie duidelijk minder zijn. Bij een onderzoek van honden die naar levende mensen zochten en honden die geleerd had om levende en dode mensen te zoeken bleek de prestaties om levende mensen te vinden zo'n 50% minder te zijn bij de honden die dood en levende kunnen zoeken waarbij het percentage foute verwijzing ook aanzienlijk was.samantha! schreef:Ik doe het door elkaar.
Jan

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Is dat te wijten aan de hond (onvermogen, verwarring) of aan de manier van intrainen/aanleren?janinca2002 schreef:Wetenschappelijk onderzoek heeft uitgewezen dat honden die verschillende geur leren waarbij een andere commando wordt gegeven de prestatie duidelijk minder zijn. Bij een onderzoek van honden die naar levende mensen zochten en honden die geleerd had om levende en dode mensen te zoeken bleek de prestaties om levende mensen te vinden zo'n 50% minder te zijn bij de honden die dood en levende kunnen zoeken waarbij het percentage foute verwijzing ook aanzienlijk was.samantha! schreef:Ik doe het door elkaar.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
volgens de onderzoekers de hondranetje schreef:Is dat te wijten aan de hond (onvermogen, verwarring) of aan de manier van intrainen/aanleren?janinca2002 schreef:Wetenschappelijk onderzoek heeft uitgewezen dat honden die verschillende geur leren waarbij een andere commando wordt gegeven de prestatie duidelijk minder zijn. Bij een onderzoek van honden die naar levende mensen zochten en honden die geleerd had om levende en dode mensen te zoeken bleek de prestaties om levende mensen te vinden zo'n 50% minder te zijn bij de honden die dood en levende kunnen zoeken waarbij het percentage foute verwijzing ook aanzienlijk was.samantha! schreef:Ik doe het door elkaar.
Jan

- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Maar gaat het hierbij om de commando's of om het verschil dood/levend?janinca2002 schreef:Wetenschappelijk onderzoek heeft uitgewezen dat honden die verschillende geur leren waarbij een andere commando wordt gegeven de prestatie duidelijk minder zijn. Bij een onderzoek van honden die naar levende mensen zochten en honden die geleerd had om levende en dode mensen te zoeken bleek de prestaties om levende mensen te vinden zo'n 50% minder te zijn bij de honden die dood en levende kunnen zoeken waarbij het percentage foute verwijzing ook aanzienlijk was.samantha! schreef:Ik doe het door elkaar.
Macho zoekt namelijk alleen maar levende mensen en dood wild.
Speuren op menselijke geur doen we trouwens heel recreatief, maar hij doet het heel goed.
Jacht doen we serieus en ook daarbij heeft zijn neus ons nooit in de steek gelaten gelukkig.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Om een hond het principe speuren/een spoor volgen aan te leren maakt het dus eigenlijk niet uit? Da's mooi 

- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Ik weet dat wij geen levend en dood voor een deden toen ik nog reddingshondenwerk deed, omdat er dan in een rampengebied kans was dat de hond op dode mensen ging verwijzen, terwijl het natuurlijk belangrijker is om eerst de levende mensen te vinden en redden. Ik neem aan dat de kans op vergissing dus reëel is. Er werd bij ons helemaal niet op dood getraind.

You'll be in my heart... Always...
-
- Zeer actief
- Contacteer:
dan zijn keuzes die je maakt als je hond alleen voor het zoeken van vermiste mensen in bos en dergelijke gebruikt is een hond die op dood en levend op hetzelfde commando verwijst een goede, mits die maar niet op puin wordt gebruikt. meeste keren als een groep word ingezet voor een vermissing is de persoon al langer vermist en de kans dat die nog leeft erg klein. Als je dan ook dood kunt vinden is dat een goede aanvullingJacksel schreef:Ik weet dat wij geen levend en dood voor een deden toen ik nog reddingshondenwerk deed, omdat er dan in een rampengebied kans was dat de hond op dode mensen ging verwijzen, terwijl het natuurlijk belangrijker is om eerst de levende mensen te vinden en redden. Ik neem aan dat de kans op vergissing dus reëel is. Er werd bij ons helemaal niet op dood getraind.
Jan