Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Fietsen met je hond hoelang en hoever?
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier en kruising dalmatier
Always in my mind Beau, stacy en Breska
http://moteados.come2me.nl/ - Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Fietsen met je hond hoelang en hoever?
Ik ben met Denia vanmorgen gaan fietsen. Door de sneeuw die er is geweest maar weer begonnen om gewoon een eindje te fietsen en goed naar haar te kijken. Uiteindelijk zeven km gefietst. Weet nog dat er een schema was om te beginnen, maar die heb ik niet meer.
Denia had weinig moeite met de zeven km. Op de helft heeft ze een stuk los mogen rennen, maar dat vind ze altijd lastig als ik gewoon door fiets hahah
Ook nog uitgescholden voor dierenbeul.... Denia liep in telgang en ik wilde haar in draf hebben, dus hield ik mijn voet voor haar achterbeen, waardoor ze uit balans raakt en in draf over gaat..
Heb er maar niets van gezegd, geen zin in ook, want Denia liep toen de sterren van de hemel in draf hahaah
Hoevaak fietsen jullie in de week?? En hoelang inmiddels? (natuurlijk na een goede opbouw)
Denia had weinig moeite met de zeven km. Op de helft heeft ze een stuk los mogen rennen, maar dat vind ze altijd lastig als ik gewoon door fiets hahah
Ook nog uitgescholden voor dierenbeul.... Denia liep in telgang en ik wilde haar in draf hebben, dus hield ik mijn voet voor haar achterbeen, waardoor ze uit balans raakt en in draf over gaat..
Heb er maar niets van gezegd, geen zin in ook, want Denia liep toen de sterren van de hemel in draf hahaah
Hoevaak fietsen jullie in de week?? En hoelang inmiddels? (natuurlijk na een goede opbouw)

- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 3
Re: Fietsen met je hond hoelang en hoever?
Ik fiets bijna elke dag( wil nog wel eens wisselen maar zeker 4x pw ) en dat dan een half uurtje een uur.
Door de sneeuw en gladheid lang niet gekunt dus eerst weer opgebouwd.
Elena is weer in de opbouw ivm gescheurde kniebanden aan beide kanten. Die gaat een blokje om van ong 5 min.
Belangrijk vind ik eerst goed warm lopen voor t fietsen en erna ook nog even lopen ivm de spieren
Door de sneeuw en gladheid lang niet gekunt dus eerst weer opgebouwd.
Elena is weer in de opbouw ivm gescheurde kniebanden aan beide kanten. Die gaat een blokje om van ong 5 min.
Belangrijk vind ik eerst goed warm lopen voor t fietsen en erna ook nog even lopen ivm de spieren
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Met Indy fiets ik ongeveer om de dag een half uurtje. Zij loopt ook altijd gewoon. Ik moet me een ongeluk fietsen wil zij in draf gaan!
Zij is nu een jaar en 3 maanden.
Zij is nu een jaar en 3 maanden.
Laatst gewijzigd door Daisy@ op 01 feb 2011 11:13, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
http://www.dierenkliniekgo.nl/dgopages/ ... iew&id=666" onclick="window.open(this.href);return false;
fiets schema
fiets schema

- dagmar88
- Zeer actief
Ik begin er mee zodra m'n springer binnen is. Bij Charlie begin ik 5 minuten en wil ik het opbouwen naar dagelijks een kwartier. Voor Mo hetzelfde, al zal het opbouwen bij hem heel wat maanden gaan duren vanwege zijn leeftijd 

- Lief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Door de gladheid de afgelopen tijd en mijn eigen griepje heb ik al een poosje niet meer met Misty gefietst.
Ik let altijd heel goed op de hond zelf. Misty heeft de neiging de eerste 10 minuten helemaal los te gaan ( hoezo ik moet ook nog trappen?) om dan daarna in een rustig tempo verder te gaan. In dat rustige tempo kan ze, wanneer we het vaker doen, steeds langer volhouden. Zonder vorige trainingen lukt dat 30 minuten, met vorige trainingen rustig 1 a 1,5 uur. Wel krijgt ze daarna verplicht rust;)
Ik temper haar altijd en zorg ervoor dat ze ofwel onderweg een kleine pauze kan nemen, of dat we altijd weer binnen afzienbare tijd thuis kunnen zijn.
Ik let altijd heel goed op de hond zelf. Misty heeft de neiging de eerste 10 minuten helemaal los te gaan ( hoezo ik moet ook nog trappen?) om dan daarna in een rustig tempo verder te gaan. In dat rustige tempo kan ze, wanneer we het vaker doen, steeds langer volhouden. Zonder vorige trainingen lukt dat 30 minuten, met vorige trainingen rustig 1 a 1,5 uur. Wel krijgt ze daarna verplicht rust;)
Ik temper haar altijd en zorg ervoor dat ze ofwel onderweg een kleine pauze kan nemen, of dat we altijd weer binnen afzienbare tijd thuis kunnen zijn.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
dank u! Ik zie staan dat je niet moet fietsen met een teef die loops is. Ik vind het altijd de ideale manier om denia wel haar beweging te geven als ze loops is. Anders heb ik na een week een energie bom in huis haha
Denia gaat ook altijd de eerste tien min helemaal los.Lief schreef:Door de gladheid de afgelopen tijd en mijn eigen griepje heb ik al een poosje niet meer met Misty gefietst.
daarna wordt het minder, maar ze blijft wel naar de buitenkant trekken, Iemand daar ideeen voor??
Na mate we langer weg zijn wordt het wel minder.

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik zou werkelijk niet weten waarom niet.heidie schreef:Ik zie staan dat je niet moet fietsen met een teef die loops is. Ik vind het altijd de ideale manier om denia wel haar beweging te geven als ze loops is. Anders heb ik na een week een energie bom in huis haha

Ik vind dat echt raar.
-
- Zeer actief
kan volgens mij( gokje ) te maken hebben met banden die dan net iets slapper zijn als anders.
Ook sommige hardloopsters hebben in bepaalde tijden van de maand meer kans op blessuren , ik weet alleen niet zeker of het bij honden ook echt zo werkt
Ook sommige hardloopsters hebben in bepaalde tijden van de maand meer kans op blessuren , ik weet alleen niet zeker of het bij honden ook echt zo werkt

- dagmar88
- Zeer actief
Heeft zij vast geen last vanS@ndr@ schreef:kan volgens mij( gokje ) te maken hebben met banden die dan net iets slapper zijn als anders.
http://www.huffingtonpost.com/2009/08/2 ... 66843.html" onclick="window.open(this.href);return false;

- Lief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
- Contacteer:
Ik gebruik een springer, daarmee kan ze haar voorwaartse beweging wel op me uitoefenen, maar de zijwaartse heeft geen effect.heidie schreef: Denia gaat ook altijd de eerste tien min helemaal los.
daarna wordt het minder, maar ze blijft wel naar de buitenkant trekken, Iemand daar ideeen voor??.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb ook een springer, alleen door het trekken gaat de springer steeds losser zitten. Nu heb ik de riem aan het zadel vastgemaakt. Dat ging trouwens super
Ik snap ook niet waarom je niet mag fietsen als ze loops zijn. Zolang je niet fietst waar andere los mogen lopen zie ik het probleem niet
Ik snap ook niet waarom je niet mag fietsen als ze loops zijn. Zolang je niet fietst waar andere los mogen lopen zie ik het probleem niet

- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Ik fiets 2-3 keer per week.
2 keer rond de 15km en 1 keer 6km.
Tussendoor mag hij altijd loslopen en de rondes van 15km zijn 3/4deel losloop.
Bij de rondes van 15km hou ik ook altijd een pauze tussendoor en mag hij ook even zwemmen.
Dit is uiteraard wel rustig opgebouwd.
2 keer rond de 15km en 1 keer 6km.
Tussendoor mag hij altijd loslopen en de rondes van 15km zijn 3/4deel losloop.
Bij de rondes van 15km hou ik ook altijd een pauze tussendoor en mag hij ook even zwemmen.
Dit is uiteraard wel rustig opgebouwd.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Sam: fiets je dan richting weurt??
Denk dat ik don die kant op ga daar kan ze gewoon lange stukken draven. En ergens stoppen waar er water is kan ze effe zwemmen.
Denk dat ik don die kant op ga daar kan ze gewoon lange stukken draven. En ergens stoppen waar er water is kan ze effe zwemmen.

- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Met Jigzy fiets ik 6 dagen per week ruim een uur maar dat is wel incl wandelen erbij. Ze loopt los en gaat in rengalop ipv draf, schijnbaar vind ze dat fijner lopen al is het vaak ook 1 grote energie explosie. Als ik haar los knip is het net een kanonskogel dat afgaat, ik hou haar ook niet bij op de fiets.
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Dat wat er op die site staat over loopse teven en fietsen is volgens mij omdat sommige teven dan meer last kunnen krijgen.
Kijk dan ff naar mezelf en toen naar Elena, als ik t maandelijkse probleem heb moet ik echt niet gaan sporten in mijn geval skaten of hardlopen want dan kan ik er donder op zeggen dat ik mega buikpijn krijg.
Bij Elena idem, ze had er toen ze jonger was echt veel last van.
Kon net de straat uitkomen en dan zag je gewoon dat de pijn erger werd.
Nu heeft ze er gelukkig geen last meer van, alleen fietsen moet ik met haar dus niet doen want dan krijgt ze er wel last van.
Kenji heeft nergens last van , ook met de loopsheid niet.
Die vind fietsen geweldig en zou dat dan ook t liefst 24/7 doen haha
Wat ik overigens een erg goed schema vind is dat wat bij Marjoleine op de site staat.
Zeker als je je hond moet opzetten voor UV examen of begint met een jonge hond
Kijk dan ff naar mezelf en toen naar Elena, als ik t maandelijkse probleem heb moet ik echt niet gaan sporten in mijn geval skaten of hardlopen want dan kan ik er donder op zeggen dat ik mega buikpijn krijg.
Bij Elena idem, ze had er toen ze jonger was echt veel last van.
Kon net de straat uitkomen en dan zag je gewoon dat de pijn erger werd.
Nu heeft ze er gelukkig geen last meer van, alleen fietsen moet ik met haar dus niet doen want dan krijgt ze er wel last van.
Kenji heeft nergens last van , ook met de loopsheid niet.
Die vind fietsen geweldig en zou dat dan ook t liefst 24/7 doen haha
Wat ik overigens een erg goed schema vind is dat wat bij Marjoleine op de site staat.
Zeker als je je hond moet opzetten voor UV examen of begint met een jonge hond
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Ja ik fiets dan door weurt, beuningen tot aan de ewijkse brug.heidie schreef:Sam: fiets je dan richting weurt??
Je komt verschillende plekken tegen waar ze kunnen zwemmen en in beuningen ligt ook nog een klein stukje bos.
Er rijden in beuningen trouwens wel regelmatig auto's op de dijk dus daar moet je wel mee oppassen als je haar los wil laten.
Ik heb Macho geleerd om onder langs de weilanden te blijven lopen terwijl ik zelf bovenop de dijk fiets.