Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Westminster Dog Show
Moderator: moderatorteam
- Trinand
- Actief
- Mijn ras(sen): Briard.
En ik zou héél graag een Pyrenees herdertje erbij willen :-) - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Westminster Dog Show
Leuk, ga ik kijken. Heb ik nog nooit een US show gezien.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Oh ik vind Westminster gaaf! Eens kijken wanneer de Tollers moeten 

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Gaaf! Volgend jaar wordt het nog leuker want als ik het goed begrepen heb mogen dan ook de Laekense Herders aan officiële shows meedoen. Dat gaat op 1 juli dit jaar in heb ik gehoord.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Bedankt Nanna, zou daar zo graag eens heen willen.Nanna schreef:Die wordt a.s. maandag en dinsdag weer gehouden. De website houdt dat prima bij en plaatst vrijwel direct na de keuringen filmpjes van elk gekeurd ras.
website
The Westminster Kennel Club 135th Annual Dog Show
The 135th Annual Westminster Kennel Club All Breed Dog Show will be held on February 14-15, 2011 at Madison Square Garden. Ticket order forms will be available here on the WKC website beginning on September 17.
Six breeds will be making their Westminster debuts in 2011 now that they have been recognized by the American Kennel Club and made eligible for competition in conformation shows.
The Boykin Spaniel (Sporting Group), Bluetick Coonhound and the Redbone Coonhound (Hound Group), Cane Corso and Leonberger (Working Group), and the Icelandic Sheepdog (Herding Group) will be competing in their first Westminster in February 2011.
Breeds in the Hound, Toy, Non-Sporting and Herding Groups will be judged during the day Monday, with those Groups being judged Monday evening. Breeds in the Sporting, Working and Terrier Groups will be judged during the day Tuesday and those Groups will be judged that evening, followed by Best In Show.
Maggie
- heidi66
- Actief
- Mijn ras(sen): teckel, ooit...
leuke tip, dank je wel.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Onder de Belgian Sheepdog wordt in de USA alleen de Groenendaeler verstaan. Dan heb je nog de Belgian Malinois en volgens mij ook nog de Belgian Tervueren. Die zal alleen in een andere ring gekeurd worden denk ik, want die stond niet op het bordje. De Belgian Laekenois wordt dus als het goed is vanaf 1 juli op officiële shows in de USA toegelaten.Nanna schreef:Ze zijn begonnen en de eerste rassen zijn gekeurd.
Hieronder de keuring van de Belgian Sheepdog
http://video.westminsterkennelclub.org/ ... g/v1292824" onclick="window.open(this.href);return false;
Apart om te zien dat in de USA toch wel héél anders geshowd wordt met (in dit geval) de Groenendaeler. Geen double-handling zoals in Europa zo veel gezien wordt (m.u.v. de UK) en wel heel veel fysiek contact (voetjes goed zetten vooral), iets wat volgens de FCI-rasstandaard helemaal niet zou mogen.
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vind deze manier van showen een stuk plezieriger dan dat double handling hier in Europa. En deze honden presenteren zich dus ook prima, waarom doen ze het in Europa anders? (Niet lullig bedoelt hoor, vraag het me gewoon af). Vond het wel jammer dat sommigen die riempjes zo kort houden tijdens het gaan.LongFields schreef:Onder de Belgian Sheepdog wordt in de USA alleen de Groenendaeler verstaan. Dan heb je nog de Belgian Malinois en volgens mij ook nog de Belgian Tervueren. Die zal alleen in een andere ring gekeurd worden denk ik, want die stond niet op het bordje. De Belgian Laekenois wordt dus als het goed is vanaf 1 juli op officiële shows in de USA toegelaten.Nanna schreef:Ze zijn begonnen en de eerste rassen zijn gekeurd.
Hieronder de keuring van de Belgian Sheepdog
http://video.westminsterkennelclub.org/ ... g/v1292824" onclick="window.open(this.href);return false;
Apart om te zien dat in de USA toch wel héél anders geshowd wordt met (in dit geval) de Groenendaeler. Geen double-handling zoals in Europa zo veel gezien wordt (m.u.v. de UK) en wel heel veel fysiek contact (voetjes goed zetten vooral), iets wat volgens de FCI-rasstandaard helemaal niet zou mogen.
- *Charlotte
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Wow, de Cardigan 'Phi-Vestavia Goody Goody' van Christine uit Belgie is beste teef geworden op de Westminster

Beste van het ras bij de Cardigans werd 'Twinroc Santa Paws'

Ik vind het ook altijd prachtig om de filmpjes te bekijken en de verschillen tussen Amerika en hier te zien, al is dat verschil bij de Cardigans eigenlijk niet zo aanwezig.

Beste van het ras bij de Cardigans werd 'Twinroc Santa Paws'

Ik vind het ook altijd prachtig om de filmpjes te bekijken en de verschillen tussen Amerika en hier te zien, al is dat verschil bij de Cardigans eigenlijk niet zo aanwezig.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Jij moet wel lezen, ik heb namelijk nergens geschreven dat de Mechelaar nog niet gekeurd zou zijn, ik schreef alleen dat de Tervuerense in een andere ring gekeurd werd volgens mij, omdat die op het bordje van de ring waar de Groenendaeler niet erbij stond (de Mechelaar wel).Nanna schreef:De Mechelaar is allang gekeurd hoor.
Wèl opletten hè![]()
http://video.westminsterkennelclub.org/ ... s/v1292875" onclick="window.open(this.href);return false;
Dus jij trekt nu een conclusie die ik helemaal niet heb geïnsinueerd.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Je hóeft in Europa niet aan double-handling te doen hoor.Maeve schreef: Ik vind deze manier van showen een stuk plezieriger dan dat double handling hier in Europa. En deze honden presenteren zich dus ook prima, waarom doen ze het in Europa anders? (Niet lullig bedoelt hoor, vraag het me gewoon af). Vond het wel jammer dat sommigen die riempjes zo kort houden tijdens het gaan.

Ik doe dat ook niet, en heb toch in de loop der jaren best aardige resultaten behaald met mijn honden.
De presentatie op zich van de Groenendaelers op het filmpje dat ik gezien heb is niet volgens de rasstandaard, dus voor mij ook niet zoals ik het zou willen zien. De bijna altijd strakke lijntjes zinnen me ook niet, evenals het zeer armzalige gangwerk wat ik gezien heb, alleen maar trippelende honden die zeker geen stuwing vertonen en dat ook niet kunnen omdat ze niet in hun natuurlijke tempo lopen maar flink eronder.
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik heb even gekeken naar de collies. Ik heb práchtige langharen gezien (vooral die 2 lichte sables!). Ik vond de bm die heeft gewonnen, wel mooi, maar naar mijn mening niet de mooiste. Wat me vooral opviel was het mooie gangwerk en de evenwichtige uitstraling van de collies
.
Bij de kortharen viel me op dat er nogal wat met een tamelijk gedrongen bouw bijliepen. Dan vind ik de Engelse kortharen toch mooier. En die witte vond ik ronduit lelijk. Al zag ik een prachtige blue merle tussen zitten.
Al met al genoten van de show. Bedankt voor de link, Nanna!

Bij de kortharen viel me op dat er nogal wat met een tamelijk gedrongen bouw bijliepen. Dan vind ik de Engelse kortharen toch mooier. En die witte vond ik ronduit lelijk. Al zag ik een prachtige blue merle tussen zitten.
Al met al genoten van de show. Bedankt voor de link, Nanna!

- ladybird
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
- Contacteer:
En bij de Affenpinschers een Nederlandse overwinning. (fokker en co owner NL)
GCH Banana Joe V Tani Kazari.
Jeetje, die hond blijft scoren!

- ladybird
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
- Contacteer:
Ja, ik zag het daarstraks op Fb bij MiekeNanna schreef:Hij heeft in de groepskeuring een prachtige reserveplaats behaald, achter een veelwinnende Pekinees.ladybird schreef:En bij de Affenpinschers een Nederlandse overwinning. (fokker en co owner NL)![]()
GCH Banana Joe V Tani Kazari.

- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Die strakke lijntjes inderdaad, heel jammer. Ik heb het idee dat heel veel honden namelijk wel die stuwing kunnen laten zien, als ze daar de vrijheid voor krijgen. Na de individuele keuring, als ze allemaal tegelijk moeten lopen laten veel mensen het lijntje wel wat langer, en lopen de honden ook gelijk beter. Ik snap dat dan niet, liever minder goed gangwerk ipv een bungelend lijntje? Nouja, daarom sta ik daar ook niet heLongFields schreef:Je hóeft in Europa niet aan double-handling te doen hoor.Maeve schreef: Ik vind deze manier van showen een stuk plezieriger dan dat double handling hier in Europa. En deze honden presenteren zich dus ook prima, waarom doen ze het in Europa anders? (Niet lullig bedoelt hoor, vraag het me gewoon af). Vond het wel jammer dat sommigen die riempjes zo kort houden tijdens het gaan.![]()
Ik doe dat ook niet, en heb toch in de loop der jaren best aardige resultaten behaald met mijn honden.
De presentatie op zich van de Groenendaelers op het filmpje dat ik gezien heb is niet volgens de rasstandaard, dus voor mij ook niet zoals ik het zou willen zien. De bijna altijd strakke lijntjes zinnen me ook niet, evenals het zeer armzalige gangwerk wat ik gezien heb, alleen maar trippelende honden die zeker geen stuwing vertonen en dat ook niet kunnen omdat ze niet in hun natuurlijke tempo lopen maar flink eronder.

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Heb je de Hava's gezien?
http://video.westminsterkennelclub.org/ ... e/v1293181" onclick="window.open(this.href);return false;
Meteen de tweede is een gekoorde
Zit aan het eind bij de selectie ook.
http://video.westminsterkennelclub.org/ ... e/v1293181" onclick="window.open(this.href);return false;

- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou, ik zat te kijken en dacht: die kan het niet zijn, wat een vreselijk front!lieke schreef:Ik heb even gekeken naar de collies. Ik heb práchtige langharen gezien (vooral die 2 lichte sables!). Ik vond de bm die heeft gewonnen, wel mooi, maar naar mijn mening niet de mooiste. Wat me vooral opviel was het mooie gangwerk en de evenwichtige uitstraling van de collies.

Maar die was het toch.
Ik vind ze erg toontredend allemaal maar de winnende bm was het ergste.
Gek.
Wel mooie types allemaal en prachtig bone.
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat slechte front, waar kan je dat aan zien? Heb er eens op gelet maar het ontgaat meMarjoleine schreef:Nou, ik zat te kijken en dacht: die kan het niet zijn, wat een vreselijk front!lieke schreef:Ik heb even gekeken naar de collies. Ik heb práchtige langharen gezien (vooral die 2 lichte sables!). Ik vond de bm die heeft gewonnen, wel mooi, maar naar mijn mening niet de mooiste. Wat me vooral opviel was het mooie gangwerk en de evenwichtige uitstraling van de collies.
![]()
Maar die was het toch.
Ik vind ze erg toontredend allemaal maar de winnende bm was het ergste.
Gek.
Wel mooie types allemaal en prachtig bone.
Ik vind een aantal achter trouwens wel nauw gaan, of lijkt dat zo? Kan ook een vertekend beeld zijn, vanwege die vacht natuurlijk.
Afgezien van de hoofden, vind ik ze mooier dan de Collies in NL. De langharen dan.
- Linsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Bij de chihuahuas is dat keuren precies wel iets apart, allemaal hun hond oppakken en dan de kop/ogen van dichtbij bekijken.
http://video.westminsterkennelclub.org/ ... t/v1292924" onclick="window.open(this.href);return false;
http://video.westminsterkennelclub.org/ ... t/v1292924" onclick="window.open(this.href);return false;
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Kijk maar als ze op je af lopen.Maeve schreef: Dat slechte front, waar kan je dat aan zien? Heb er eens op gelet maar het ontgaat me![]()
Ze draaien allemaal enorm in en de ellebogen uit, vooral die winnende bm dus.
Die loopt zowat als een mannequin, de ene voet letterlijk recht voor de andere.
Achter vind ik die ook wat nauw.
Ik had de inruk dat hij zijn winnaar koos op de hoofden trouwens.
Marjoleine schreef:Heb je de Hava's gezien?
Nou zo vind ik ze niet mooi hoor gekoord of niet ik vind dat eerste opgeborstelde spul ook niet mooi verschikkelijk. Doe mij dan maar een Fien.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb ook liever een Fienshanty schreef: Nou zo vind ik ze niet mooi hoor gekoord of niet ik vind dat eerste opgeborstelde spul ook niet mooi verschikkelijk. Doe mij dan maar een Fien.

Maar gekoord mag hier niet op show en daar wel. Wel leuk om ze eens in beweging te zien ipv op een foto

Nanna, ken jij dit ras?
http://video.westminsterkennelclub.org/ ... t/v1293018" onclick="window.open(this.href);return false;
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Zo worden de Cotons in Europa voorgebracht. Helaas ook met dat akelige optillen van de voorpootjes. Ik meen dat in Nederland de Havanesers strikjes mogen. De Coton mag dat niet. Ook moet de Coton in stand de staart laten hangen en bij het lopen op de rug dragen. Jammer genoeg zitten ze nu steeds bij de Hava's de staart op de kont te gooien.Marjoleine schreef:Ik heb ook liever een Fienshanty schreef: Nou zo vind ik ze niet mooi hoor gekoord of niet ik vind dat eerste opgeborstelde spul ook niet mooi verschikkelijk. Doe mij dan maar een Fien.
Maar gekoord mag hier niet op show en daar wel. Wel leuk om ze eens in beweging te zien ipv op een foto
Nanna, ken jij dit ras?
http://video.westminsterkennelclub.org/ ... t/v1293018" onclick="window.open(this.href);return false;
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Marjoleine schreef:Kijk maar als ze op je af lopen.Maeve schreef: Dat slechte front, waar kan je dat aan zien? Heb er eens op gelet maar het ontgaat me![]()
Ze draaien allemaal enorm in en de ellebogen uit, vooral die winnende bm dus.
Die loopt zowat als een mannequin, de ene voet letterlijk recht voor de andere.
Achter vind ik die ook wat nauw.
Ik had de inruk dat hij zijn winnaar koos op de hoofden trouwens.
Dat front was me niet opgevallen, dat uitdraaien wel en die tamelijk nauwe gang van sommigen. Vond ik niet echt storend. Maar de alerte en vrolijke uitstraling vond ik prachtig, bij allemaal trouwens. Maar wat me vooral opviel is dat ze nauwelijks rolden maar echt mooi recht liepen. Dat zie je nauwelijks nog bij het Engelse type die zwalken echt.
Alleen die darksable vond ik bijna lelijk, erg gedrongen van bouw en veel te compact.
Dat vond ik trouwens ook van de meeste kortharen.

- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoe bedoel je precies?blacky schreef: Zo worden de Cotons in Europa voorgebracht. Helaas ook met dat akelige optillen van de voorpootjes. Ik meen dat in Nederland de Havanesers strikjes mogen. De Coton mag dat niet. Ook moet de Coton in stand de staart laten hangen en bij het lopen op de rug dragen. Jammer genoeg zitten ze nu steeds bij de Hava's de staart op de kont te gooien.
Eerlijk gezegd zie ik weinig verschil qua showen tussen daar en wat ik hier zie. Ook qua vachten niet (al mag koorden hier dus niet).
Hava's mogen géén strikjes (helaas). De staart moet zowel in gang als in stand over de rug gedragen worden. Dus daar is niks verschillend met hier

Ook in type scheelt het niks.
Ja, er zijn verschillende types, maar de types die ik op deze video zie, zouden zo hier vandaan kunnen komen

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
Mevrouw KM, strijkt langs zijn ballen, zie daarna een vlug vingerbeweginkje van iew..

- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vond het erg storend.lieke schreef:Dat front was me niet opgevallen, dat uitdraaien wel en die tamelijk nauwe gang van sommigen. Vond ik niet echt storend.
Maar ik ben nogal gangwerk-gericht geloof ik

Ik vond wel van enkele honden de rog niet mooi strak.
Maar dat vond de km ook denk ik, want die plaatste hij niet

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik hoop dat "WORKING GROUP" ironisch is bedoeld voor deze hondNanna schreef:Wat is dit nu voor een Whippet![]()
http://video.westminsterkennelclub.org/ ... f/v1293824" onclick="window.open(this.href);return false;
Let op hoe die man zwétend bezig is dat velvarken in stand te krijgen en hoe geweldig die hond meewerkt, not![]()
En dan die klotsende ballen :lol:
Maar het moet gezegd: in stand vind ik hem zéér typisch (de hond, niet de man)

Eerlijk is eerlijk, hij liep beter dan ik verwachtte maar ik kan me niet voorstellen dat die hond nou blij is met zijn lijf.
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
wat verwachtte jij dan? dat hij neer zou vallen?sirene schreef:Ik hoop dat "WORKING GROUP" ironisch is bedoeld voor deze hondNanna schreef:Wat is dit nu voor een Whippet![]()
http://video.westminsterkennelclub.org/ ... f/v1293824" onclick="window.open(this.href);return false;
Let op hoe die man zwétend bezig is dat velvarken in stand te krijgen en hoe geweldig die hond meewerkt, not![]()
Maar het moet gezegd: in stand vind ik hem zéér typisch (de hond, niet de man)![]()
Eerlijk is eerlijk, hij liep beter dan ik verwachtte maar ik kan me niet voorstellen dat die hond nou blij is met zijn lijf.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Zoietsyamie schreef:wat verwachtte jij dan? dat hij neer zou vallen?sirene schreef:Ik hoop dat "WORKING GROUP" ironisch is bedoeld voor deze hondNanna schreef:Wat is dit nu voor een Whippet![]()
Maar het moet gezegd: in stand vind ik hem zéér typisch (de hond, niet de man)![]()

Hij staat er bij het begin (en het einde) toch ook bij alsof ie ieder moment neer kan vallen ?
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
sirene schreef:
Zoietsik verwachtte dat ie zo zou lopen als toen ie opstartte en dan heel zwak in zijn hakken en los voor zoals ze heel vaak zijn. Maar als hij eenmaal in draf op gang was viel het mee en zwak in zijn hakken was ie geloof ik niet.
Hij staat er bij het begin (en het einde) toch ook bij alsof ie ieder moment neer kan vallen ?