Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Jola's eerste keer speuren!

Moderator: moderatorteam

corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Jola's eerste keer speuren!

Ongelezen bericht door corason del perro »

Sinds Jola steeds slechter ter been werd hebben we maar weinig met haar kunnen doen. We moesten stoppen met behendigheid, balletjes gooien later ook met lange wandelingen, hardlopen en fietsen. Al een paar weken staat ze niet meer op haar linker achterpoot na inspanning is dit erger. Gelukkig hebben we voor haar een operatie voor dinsdag gepland en hopelijk vinden ze het probleem en kunnen ze haar helpen. In de tussen tijd zijn we hard opzoek gegaan naar een andere taak voor haar om te doen. En na advies van vele om te gaan speuren hebben we een adresje gevonden en vandaag voor het eerst gaan trainen. En wat blijkt Jola is een natuur talent!!! We kregen eerst een lange uitleg over hoe een hond speur welke geuren hij oppikt en hoe we het beste een spoor uit konden lopen. Daarna ging ik met Jola even uit zicht staan en liep Alberto zijn allereerste spoortje uit. Lekker kort met om de zoveel stappen een lekker kaasje en aan het eind een bal. Daarna hadden we pauze zodat het spoor sterker kon worden en zijn we eerst nog bij een hele ervaren hond gaan kijken! Wat is dat toch knap om te zien hoe snel en probleemloos een hond zo’n spoor uit kan lopen. Daarna gingen we terug naar Alberto’s spoor om te kijken hoe Jola het zou doen. Hij moest naar het begin van het spoor gaan en Jola aansporen om met haar neus bij de grond te gaan zoeken.
Afbeelding
En dat had ze als een speer door zonder haar neus ook maar een keer van de grond te halen liep ze haar spoortje uit! De trainer zei ons dat we de volgende keer (ook om te oefenen) het spoor 3x zo lang mochten maken omdat ze het zo snel oppikte. Wat zijn wij trots op onze dame.
Afbeelding
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Aantal honden: 1

Re: Jola's eerste keer speuren!

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Bos op de foto's komt me bekend voor. Maria Hoop toevallig?
Laatst gewijzigd door Tamara/Bayko op 13 feb 2011 12:52, 3 keer totaal gewijzigd.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
corason del perro
Zeer actief
Contacteer:

Tamara/Bayko schreef:Bos op de foto's komt me bekend voor. Maria Hoop toevallig?
Ja helemaal correct :ok: (woon je in de buurt of heb je daar ook gespeurt?)
Tamara/Bayko
Zeer actief

Wat grappig. Dan zul je ons volgende week ook wel ontmoeten, we speuren bij dezelfde groep :mrgreen: Gisteren konden we toevallig niet vanwege een verjaardag, maar komende zaterdag zijn we er gewoon weer bij. Hebben jullie achter Cisco de Duitse Herder aangelopen? Als jullie na 1 x in het bladerbos het spoor al drie keer zo lang mogen maken, is Jola inderdaad een natuurtalent. Lijkt me leuk om haar aan het werk te zien :wink:
Afbeelding
corason del perro
Zeer actief
Contacteer:

We weten niet zeker of we komende zaterdag meelopen omdat ze dinsdag net een knie operatie heeft gehad dat moeten we even met de DA gaan overleggen dinsdag. Maar we gaan elkaar in iedergeval snel zien ja :ok: leuk!
Ja we hebben inderdaad achter Cisco aangelopen (dat was teminsten op het tempo van Hans :F: (zijn woorden he :wink: ))
Tamara/Bayko
Zeer actief

Succes met Jola's knie-operatie. We zullen elkaar dan snel wel een keer treffen in het bos.

Cisco is een schat van een hond. Net als Cyntha gaan speuren omdat ze door lichamelijke problemen de zwaardere hondensporten niet (meer) aankon. Haar manier van speuren lijkt ook wel op die van Cyntha. Beide niet de snelste speurders van de groep, maar wel consequent en nauwkeurig.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Jacht en Speuren”