Kaiou zou zijn:
50% Golden Retriever
25% Airdale Terrier
25% Duitse Herder
rapport
Qua karakter zou het zo maar kunnen
Of zijn uiterlijk ook bij een mix van deze rassen past heb ik geen idee van
Moderator: moderatorteam

Ja, dat vraag ik mezelf ook af, dat zwart (met een paar witte tenen trouwens), kan dat?LongFields schreef:Zijn geheel zwarte kleur kan ik met geen van de 3 rassen rijmen, dus ik vraag me af of de samenstelling zoals je hem hebt doorgekregen wel mogelijk zou kunnen zijn.
69 euro-Gaby- schreef:Edit: Dus hoe duur is dat eigenlijk?

Jawel, dat kan.LongFields schreef:Zijn geheel zwarte kleur kan ik met geen van de 3 rassen rijmen, dus ik vraag me af of de samenstelling zoals je hem hebt doorgekregen wel mogelijk zou kunnen zijn.
Marjoleine schreef:Jawel, dat kan.LongFields schreef:Zijn geheel zwarte kleur kan ik met geen van de 3 rassen rijmen, dus ik vraag me af of de samenstelling zoals je hem hebt doorgekregen wel mogelijk zou kunnen zijn.
Een Golden is eenkleurig namelijk en B/B, B/b of b/b.
Een Airedale is zadel en B/B.
Een DH is ook zadel (of tan of wolfsgrauw, maar in elk geval iets van A) en B/B over het algemeen.
Zowel de DH als de Airedale zijn E, en dat is dominant over de e/e van de Golden.
Daarmee kokt dus die E naar boven die je nodig hebt voor zwart.
De DH en de Airedale zijn ook ky/ky, maar de Golden kan alles zijn op de K.
Dat is het punt waarop je je af mag vragen hoe groot de kans is dat deze hond ook KB heeft, maar goed, die kans ie er gewoon wel, iets van 12,5% of zo.
Dat maakt hem dan zwart.
Dan is ie bearded en dat is de Airedale ook. Bearded is dominant, die kans is in dit geval daarmee ook 12,5%.
Oftewel: uiterlijk kan het.
Het zou kunnen hoor...LongFields schreef:Zijn geheel zwarte kleur kan ik met geen van de 3 rassen rijmen, dus ik vraag me af of de samenstelling zoals je hem hebt doorgekregen wel mogelijk zou kunnen zijn.

Oh, wat leuk, het zou dus zomaar echt kunnen kloppenMarjoleine schreef:Oftewel: uiterlijk kan het.

Duitse Herder ? Die bestaan er ook in de geheel zwarte variant natuurlijk.LongFields schreef:Zijn geheel zwarte kleur kan ik met geen van de 3 rassen rijmen, dus ik vraag me af of de samenstelling zoals je hem hebt doorgekregen wel mogelijk zou kunnen zijn.

hahaha ik heb precies hetzelfde, ik snap er echt helemaal niks van hoe hard ik het ook probeer te begrijpenSannePP schreef:Ik zit in opperste concentratie je bericht te lezen, maar haakte af na "Jawel, dat kan"

Nee, dat is ook a en hoe dan ook het meest recessief.Budkes schreef:Duitse Herder ? Die bestaan er ook in de geheel zwarte variant natuurlijk.LongFields schreef:Zijn geheel zwarte kleur kan ik met geen van de 3 rassen rijmen, dus ik vraag me af of de samenstelling zoals je hem hebt doorgekregen wel mogelijk zou kunnen zijn.
Oh, vertelMarjoleine schreef:Jeannette, je kan ook de kleurtjes laten testen, dan weet je nóg meer![]()
Er zijn testen voor B en voor K, in elk geval, en voor bearded ook (dat zou hij dan moeten hebben maar ook een gen voor non-bearded).
Eigenlijk ben ik niet zo heel verbaasd over een retriever met Kaiou's apporteer- en helaas ook jachtRinne Roos schreef:Zou echt nooit never aan een Golden hebben gedacht bij Kaiou,zo zie je maar!

- Collect samples from inside dog's cheeklaeken schreef:Moet je bij die test een foto sturen van je hond? Dat lijkt mij wel van belang nl. Als dat niet hoeft heb ik meer vertrouwen in de uitslag.

Nee, geen foto.laeken schreef:Moet je bij die test een foto sturen van je hond? Dat lijkt mij wel van belang nl. Als dat niet hoeft heb ik meer vertrouwen in de uitslag.

De duitse herder zie ik ook niet, maar herder karakter daar heeft Kaiou toch wel degelijk iets van meegekregenduitse herder schreef:Duitse Herder zie ik er totaal niet in

Leuk_Inge_ schreef:Grappig. Toevallig zag ik vorige week nog een hond hier in het bos lopen die precies op Kaiou leek. Kon er alleen geen foto van maken.

Wat verwacht jij dan dat er behalve beagle in zou moeten zitten??Hilde schreef:Hahah wat leuk! Gaaf dat het ook kan kloppen!
Ben ook wel benieuwd wat er bij Beau uit zal komen, eerst maar even sparen.
Geen idee. Ik denk retriever. De meeste mensen die die dikke hebben ontmoet zien qua karakter en ook uiterlijk wel dat het niet een volle beagle is.dagmar88 schreef:Wat verwacht jij dan dat er behalve beagle in zou moeten zitten??

Okay... ik dacht altijd dat het gewoon een beetje atypische beagle isHilde schreef:Geen idee. Ik denk retriever. De meeste mensen die die dikke hebben ontmoet zien qua karakter en ook uiterlijk wel dat het niet een volle beagle is.dagmar88 schreef:Wat verwacht jij dan dat er behalve beagle in zou moeten zitten??
Kan natuurlijk ook hoor. Maar tel bij elkaar op zijn liefde voor apporteren, zwemmen, zijn atypische kop, de retrieverharen in zijn nek, zijn grootte en nog zo wat dingen. Het hoeft natuurlijk niet hoor, misschien is het idd gewoon atypische beagle, maar het lijkt me ook gewoon eens leuk om zo'n test te doen. Ik zou eerder denken labrador/beagle x beagle om maar even een voorbeeld te noemen dan beagle x beagle. Maargoed dit topic gaat natuurlijk niet over Beautjedagmar88 schreef:Okay... ik dacht altijd dat het gewoon een beetje atypische beagle is