Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Breitensport

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

Photoyara
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Kruising tussen: border collie, friese stabij, labrador, flatcoated retriever
Aantal honden: 1
Contacteer:

Breitensport

Ongelezen bericht door Photoyara »

Hoihoi!
Zijn er hier nog meer hondenliefhebbers die onder breitensport zitten? Het is geloof ik nog vrij nieuw, tenminste op de club waar ik zit is het nog nieuw.
Ik zit er d'r nu zo'n 2 maanden onder denk ik. Over twee weken is de laatste keer en dan krijgen we een wedstrijdje tussen alle deelnemers, en daarna gaan we natuurlijk gewoon weer verder.

Breitensport is een mix tussen gehoorzaamheid en behendigheid/agility. Bij ons gaat het zo:

We zijn met ongeveer 12 mensen in een groep. We delen de groep op in 2-en. De eerste groep gaat met de eerste trainster mee en gaan daar een halfuurtje/3kwartier gehoorzaamheid doen. Vooral volgen en andere leuke dingen bij het volgen (verstoppen achter het muurtje bij af-blijf is ook ontzettend grappig!) als de tijd om is wisselen de twee groepjes om. Dan gaan we halfuurtje/driekwartier verder met behendigheid. Meestal staan er 3 banen opgesteld. Een baan is met hindernissen, tonnen, kattenloop etc. Een baan is met alleen hindernisjes en de andere is met stokken waar je doorheen moet volgen. Soms is het een beetje anders maar dit is meestal.

Mijn hond vind het allemaal ontzettend leuk om te doen en ik merk ook steeds meer verbetering in hem. =)
Foto's zijn natuurlijk ook hartstikke welkom!

http://www.breitensport.nl/wat_is_breitensport.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Goedkope fotoshoot van jouw hond? www.photoyara.nl
Wolfgirl
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
Contacteer:

Re: Breitensport

Ongelezen bericht door Wolfgirl »

Hey!
Ik ben de naam breitensport nu al een paar keer tegen gekomen en ik ben er stiekem wel nieuwschierig naar. Om eerlijk te zijn heb ik met mijn huidige hond geen ene cursus gedaan en ik dacht altijd dat je pas agility mag doen als je eerst een aantal diploma's hebt in gehoorzaamheid. Weet jij of dit zo is en hoe dit zit bij Breitensport? En waar in de buurt doe je dat? :)
Afbeelding

You are the one ingredient of love I never wish to miss...!

http://tibor-the-shiloh.npage.eu/
http://magicproud.ch/
Photoyara
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Kruising tussen: border collie, friese stabij, labrador, flatcoated retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Photoyara »

Wolfgirl schreef:Hey!
Ik ben de naam breitensport nu al een paar keer tegen gekomen en ik ben er stiekem wel nieuwschierig naar. Om eerlijk te zijn heb ik met mijn huidige hond geen ene cursus gedaan en ik dacht altijd dat je pas agility mag doen als je eerst een aantal diploma's hebt in gehoorzaamheid. Weet jij of dit zo is en hoe dit zit bij Breitensport? En waar in de buurt doe je dat? :)
Ik doe het in Noord brabant. Voor agility moet je inderdaad vier diploma's hebben, bij ons tenminste, maar bij breitensport mag je ook komen zonder diplomas. (Al moeten wij wel redelijk lastige dingen doen soms, dus het zou wel heel handig zijn)

Ik doe het in Noord brabant, in Uden. (:
Goedkope fotoshoot van jouw hond? www.photoyara.nl
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Verder nergens om, maar je zit toch juist ergens óp?
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Photoyara schreef:
Wolfgirl schreef:Hey!
Ik doe het in Noord brabant. Voor agility moet je inderdaad vier diploma's hebben, bij ons tenminste, maar bij breitensport mag je ook komen zonder diplomas. (Al moeten wij wel redelijk lastige dingen doen soms, dus het zou wel heel handig zijn)

Ik doe het in Noord brabant, in Uden. (:
Hoi,
wil je mij laten weten waar je dit traint? Linkje?

Suzanne
Tesslys
Zeer actief
Mijn ras(sen): BC's.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tesslys »

Bij KC de kempen afdeling in Oirschot kun je ook aan Breitensport doen.
Afbeelding
erica kok
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door erica kok »

Hoi allemaal

Ik doe met Billy ook Breitensport bij kc Pampus en heb afgelopen keer de 1e plaats behaald
Het is echt de moeite waard om eens te kijken bij een wedstrijd
erica kok
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door erica kok »

Hoi allemaal

Ik doe met Billy ook Breitensport bij kc Pampus en heb afgelopen keer de 1e plaats behaald
Het is echt de moeite waard om eens te kijken bij een wedstrijd
Laatst gewijzigd door erica kok op 02 sep 2011 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Bij ons op hondenschool (Cunos (bij Drachten in de buurt) wordt ook al jaren Breitensport gegeven. Voor Kay was het niet zo'n succes. Hij werd er helaas gefrustreerd van dat hij neit harder mocht. Bij ons zijn wel eerst gewone gehoorzaamheidscursussen vereist. Puur omdat breitensport het verder gaat op die gehoorzaamheid. Dus bij ons pas Breitensport na gehoorzame huishond en gevorderden cursus. Overigens recreatief, aangezien de wedstrijden nooit in de buurt zijn.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”