Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Welke sport voor Buddha
Moderator: moderatorteam
Welke sport voor Buddha
Welke sporten kun je eigenlijk allemaal doen met een AST?
En welke sporten zijn helemaal stafford eigen? Iets ophalen vind Buddha niets aan, Zelf lijkt mij flyball heel leuk maar ik weet dat de honden dan wel los moeten en ik weet nu nog niet in welke mate mijn hond agressief tegen andere honden zal zijn, hij speelt nu nog heel leuk met anderen maar ik weet dat dat ook eens voorbij kan zijn, ik zou graag iets met hem doen waarbij we samen moeten werken
En welke sporten zijn helemaal stafford eigen? Iets ophalen vind Buddha niets aan, Zelf lijkt mij flyball heel leuk maar ik weet dat de honden dan wel los moeten en ik weet nu nog niet in welke mate mijn hond agressief tegen andere honden zal zijn, hij speelt nu nog heel leuk met anderen maar ik weet dat dat ook eens voorbij kan zijn, ik zou graag iets met hem doen waarbij we samen moeten werken
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
Re: Welke sport voor Buddha
Behendigheid ofzo kan vaak wel omdat de hond zo gefocust is op jou en de toestellen dat ze de andere honden vergeten. Wel een goede club uitzoeken waar niet alle honden loslopen en ze een beetje proffesioneel bezig zijn.
-
- Zeer actief
Met een AST kan je van alles doen. Je kan gehoorzaamheid doen en ook Behendigheid. Ik heb twee draken van Staffords en beiden hebben behendigheid gedaan. 1 ben ik afgehaakt omdat hij het geen zak aan vond. En de ander moest ik mee stoppen vanwege mezelf maar niet vanwege haar. Zij gedroeg zich keurig. En natuurlijk moet je daar op trainen maar met medewerking van je trainer en je medecursisten gaat dat echt wel lukken.
Met gehoorzaamheid heb je daar geen last van. Dan ben je helemaal 1 op 1 bezig. Op een gegeven moment komt dan wel het los volgen maar dan is de hond als het goed is al helemaal op jou gericht.
Flyball kan ook maar dan moet je hond wel de andere honden kunnen negeren. Ook als er een vreemde hond in de baan komt lopen. Valt naar mijn idee ook aan te leren omdat je hond moet leren dat hij met het spelletje bezig is en niet met wat anders.
Of Breitensport. Je kan een heleboel doen.
Met gehoorzaamheid heb je daar geen last van. Dan ben je helemaal 1 op 1 bezig. Op een gegeven moment komt dan wel het los volgen maar dan is de hond als het goed is al helemaal op jou gericht.
Flyball kan ook maar dan moet je hond wel de andere honden kunnen negeren. Ook als er een vreemde hond in de baan komt lopen. Valt naar mijn idee ook aan te leren omdat je hond moet leren dat hij met het spelletje bezig is en niet met wat anders.
Of Breitensport. Je kan een heleboel doen.
Aha, een scala aan mogelijkheden dus toch, en pullen weet iemand wat dat precies is?
-
- Zeer actief
Pullen is hier verboden. Wij hebben het gedaan met onze staffies maar niet in Nederland. In belgie is het bij een bepaalde club toegestaan omdat het daar onder strikte regels gebeurd.
Ja maar wat is het dan precies?
Zag laatst op een site waar ze van MAG tuigen verkopen ook pullingtuigjes en van die halsbanden die naar ik denk verzwaard waren met gewichten of zo, ik neem aan dat pullen iets met trekken te maken heeft ofsow en weet je waarom het verboden is?
Ga vanmiddag even bellen met diverse hondenscholen hier in de buurt, even kijken wat de mogelijkheden zijn, maar het zal wel in beginsel iets met gehoorzaamheid worden
Zag laatst op een site waar ze van MAG tuigen verkopen ook pullingtuigjes en van die halsbanden die naar ik denk verzwaard waren met gewichten of zo, ik neem aan dat pullen iets met trekken te maken heeft ofsow en weet je waarom het verboden is?
Ga vanmiddag even bellen met diverse hondenscholen hier in de buurt, even kijken wat de mogelijkheden zijn, maar het zal wel in beginsel iets met gehoorzaamheid worden
- Valerie
- Zeer actief
O, nee das niks voor mij, probeer m juist te leren dat trekken niks oplevert
Wij gaan eens even lekker op zoek naar iets leuks voor ons en ik hoop dat ik op het animalevent op de beekse bergen wat meer info kan bemachtigen over de genoemde sporten

Wij gaan eens even lekker op zoek naar iets leuks voor ons en ik hoop dat ik op het animalevent op de beekse bergen wat meer info kan bemachtigen over de genoemde sporten
- Valerie
- Zeer actief
Hondenforum doedag is ook een aanradermum schreef:O, nee das niks voor mij, probeer m juist te leren dat trekken niks oplevert![]()

Tja ik heb geen auto, en de beekse bergen is voor mij een kwartiertje met de fiets, en bovendien hebben we pasjes voor de dierentuin en speelland, tja we wonen er praktisch naast, en met pasjes kun je dus ook gratis naar het animalevent, scheelt weer duiten dus