Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Proefles Sport en spel

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Proefles Sport en spel

Ongelezen bericht door SannePP »

Cena en ik zijn woensdag uitgenodigd voor een proefles bij de Martin Gaus Hondenschool hier in Tilburg. We willen graag weer iets van hondensport gaan doen maar buiten behendigheid is er weining leuks te doen hier in de omgeving.
Nu kwam ik bij deze hondenschool de cursus Sport en Spel tegen. 10 lessen waarin je elke keer kennis maakt met een andere tak van hondensport. Doggydance, flyball, treibbal, frisbee, behendigheid enz.
Lijkt me echt hartstikke leuk!!!

Ben erg benieuwd! We trainen nu al een jaar niet meer, vanwege mijn werk en mijn lijf. Het zal dus weer even wennen zijn voor ons beiden. Maar we zien het wel!
RIP Cena :roos:
    Minhie
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Akita

Re: Proefles Sport en spel

Ongelezen bericht door Minhie »

Aah leuk spannend! :ok:
    Afbeelding
    samantha!
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Labrador retriever
    Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Leuk! veel plezier :ok:
    Afbeelding
    In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
    mum

Ongelezen bericht door mum »

Vertel je later ook nog even hoe het is geweest?
    SannePP
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
    Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

We hebben nu 2 lessen gevolgd van de sport en spel cursus! En het is best leuk!!! Veel dingen die we doen, kan Cena al, maar ze vindt het zo leuk om te doen, dat ik toch besloten had de cursus te gaan volgen.

We beginnen de les met wat gehoorzaamheidsoefeningen. Die kan Cena allemaal erg goed! Dan doen we een stukje doggydance. We hebben Eight en High Five geleerd (kon ze al), draaien (kon ze al redelijk goed), change tijdens het lopen (lukt al aardig) en deze week zijn we bezig geweest met Go Back. Die kan ze nog niet en vindt ze heel erg moeilijk! Dus we hebben wat te oefenen!
    Deze week hebben we het zelfs al achter elkaar geplakt, als een heus dansje! :cheer: Keileuk!

Daarna doen we steeds een klein stukje behendigheid. Dat vindt Cena heel leuk en het gaat haar gemakkelijk af. Ze vindt de baan steeds te kort en verzint er soms zelf dingen bij. Draaien voor ze de tunnel in gaat, hoog over het hek van het veld enzo :Q: Qiebus! Steeds als we klaar zijn met het rondje, slaat ze op hol. Puur enthousiasme! Zo heerlijk!!!

Verder leren we aan het einde van iedere les of een gek kunstje, of een gek spelletje. De eerste keer moesten ze leren dood liggen als wij PANG zeiden. Dat kon Cena al. Deze week hebben we Boter Kaas en Eieren gespeeld met de honden. 2 teams en om beurten moest de hond in een vak gezet worden, om 3 op een rij te krijgen. Als een hond zijn vak verliet, moest hij uit het speelveld en achteraan sluiten. Erg lachwekkend om te doen!!

We hebben trouwens een leuk klein groepje. Een border collie, 2 mechelaren, een toller, een labradoodle, een labrador en nog zoiets.
    RIP Cena :roos:
      kloesje
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
      Australian Kelpie Timber en Bindi
      Duitse Herder Benthe (co-own)
      Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door kloesje »

Leuk om zo afwisselend met je hond bezig te zijn! :D
      Afbeelding
      Plaats reactie