Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

4e keer

Moderator: moderatorteam

Ellen.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

4e keer

Ongelezen bericht door Ellen. »

Vanmorgen voor de 4e keer jachttraining gehad..
En ohh wat ben ik trots op het dametje.. We beginnen altijd met volgen. Ik merkte dat ze er zin in had, haar aandacht was even wat moeilijker te vinden. Ook omdat we nu op een ander nieuw terrein zaten. :wink:
Daarna moesten we de hond op een plek (bij paaltje) laten zitten en zelf met het konijn weglopen richting een grote struik, zo'n 25 meter verder, om de struik heen lopen en konijn achter de struik neergooien. Terug naar de hond lopen, en vooruit sturen!
Ze ging er in 1 lijn heen, makkelijk natuurlijk want ze zag waar ik gelopen had. Konijn opgehaald, naar me toe, ''hou vast hou vast'' zei ik.. En ja hoor, het dametje hield het konijn vast en ging direct zitten.. OOOOOHHH wat was ik blij :F: :cheer:
Daarna markeerapport, tussen het hoge gras. Ze is gelukkig heel steady met het schot. Apport! En in 1 speer ging ze er heen, pakte de eend (voor 1e keer) en kwam naar me toe, liet helaas wel de eend voor me vallen.. :( Toch was ik blij!
Op het laatst apport in een andere struik zo'n 50 meter verder, trainer ging daar staan voor als Narda niet goed vooruit ging.
Narda voooooooruit; Ja hoor, weer in 1 speer de goede kant op, alleen ving ze de geur even niet goed op en ging over de wind. Jammer, ze rook wel wat, maar niet goed.. Wilde weer mijn kant op rennen, en ineens rook ze het, dus in een speer ging ze linksaf, om het bosje heen (had eerder ook een eend gelegen), even zoeken, en ze kwam terug met het konijn..
Ben echt supertrots op mijn meid, dat ze dit al zo goed doet.. en dat na 4 keer trainen..
Trainer: Dat kan nog een heel goed hondje worden, ze gebruikt haar neus heel goed! :cheer:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Re: 4e keer

Ongelezen bericht door ranetje »

Fijn dat het zo goed gaat :ok:
Niet te snel boos worden als ze laat vallen en vooral belonen als het wel goed gaat.
Dan houdt ze er plezier is :wink:
Dat lijkt mij heel belangrijk.

Oh ja, training in Uffelte :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Ellen.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Ongelezen bericht door Ellen. »

ranetje schreef:Fijn dat het zo goed gaat :ok:
Niet te snel boos worden als ze laat vallen en vooral belonen als het wel goed gaat.
Dan houdt ze er plezier is :wink:
Dat lijkt mij heel belangrijk.

Oh ja, training in Uffelte :wink:
Nee ik word helemaal niet boos (meer) als ze het laat vallen, beloon haar dan niet zo.. (vandaag wel met verloren apport, deed ze zooo goed ;))
En ze vind het ook geweldig om te doen, toen ze het konijn netjes aan mij gaf was ik ook heeeeel blij :D
Trainin begint volgende week maandag, in Uffelte inderdaad ;)
Herma en Boris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Drentsche Patrijs (moeder)- Duitse Staande (vader)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Herma en Boris »

knap hoor!!!
Plaats reactie

Terug naar “Jacht en Speuren”