Moeder en dochter Eva en Lyn zijn gisteren naar de Paasshow geweest. De keurmeester was een dame uit Engeland dus de rapportjes zijn in het Engels op gesteld.
Maar ik vraag me af wat er met sommige dingen precies bedoeld wordt:
Bij Lyn (bijna 9,5 maand oud, jeugdklasse):
'good nostrils and turnup'
'upright in shoulder'
Bij Eva (2,5 jaar open klasse)
'feet could be tighter'
en, ik kan het niet anders lezen dan:
'very sound and enthousiastic on the move'.
Dat 'enthousiastic on the move' stond er ook bij Lyn (ja, die loopt ook net zo mooi als haar moeder) maar dan met steady of sturdy of iets van die strekking ervoor. Er lijkt te staan stady maar dat bestaat niet.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Engelstalige keurrapportjes
Moderator: moderatorteam
- Riboet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Franse bulldog
- Aantal honden: 13
- Contacteer:
- ladybird
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
- Contacteer:
Re: Engelstalige keurrapportjes
Wat voor kwalificaties had je Barbara? De km was niet zuinig met Zg's in ieder geval.

- Riboet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Franse bulldog
- Aantal honden: 13
- Contacteer:
Re: Engelstalige keurrapportjes
Nee, wel eeeerug zuining met de Utjes. Nou ja, daar hadden we het ook over gehad, he, er is in het verleden ook makkelijk gestrooid met Utjes dus ik vind het niet zo erg dat deze keurmeester daar niet zo scheutig mee was (hoewel ik langs de ring alleen maar verbijstering en teleurstelling en gemopper hoorde, hoor).
De plaatsingen kregen ook niet allemaal een U, ik denk dat er geen 3 U gegeven is. Nou ja, misschien waren de deelnemende honden ook wel helemaal geen uitgesproken Utjes.
Ik had niet gerekend op een plaatsing daarvoor zijn mijn bullen te onervaren en Lyn te jong (9 maanden en 11 dagen, ik vond dat je wel een beetje kon zien dat ze nog wat te pupperig was voor haar klasse). Mij ging het om de ervaring en een keurrapport waar ik wat aan heb en die hebben we gehad (en eindelijk een show dichtbij).
Lyn werd niet geplaatst maar kreeg een ZG. Ze zat in een deelnemersveld van 12.
Eva werd wel geplaatst:

Haha, inderdaad met een ZG...
Oke, er waren maar 4 aanwezige deelnemers in haar categorie
maar dat mag de pret niet drukken, want Eva had nog nooit een showhal van binnen gezien, is niet getraind in tandjes kijken, heeft nooit een showlijn omgehad, is ook nog eens vol in de loopsheid en prikkelbaar en stressy en ze eindigde toch niet eens als laatste dus ik was eigenlijk toch wel erg trots op haar
.
En het motiveert wel om toch eens wat met haar proberen te trainen en het nog eens over te doen... maar of dat die Eurodogshow wordt, daar moet ik nog over nadenken, hoor, het is wel weer lekker dichtbij...
De plaatsingen kregen ook niet allemaal een U, ik denk dat er geen 3 U gegeven is. Nou ja, misschien waren de deelnemende honden ook wel helemaal geen uitgesproken Utjes.
Ik had niet gerekend op een plaatsing daarvoor zijn mijn bullen te onervaren en Lyn te jong (9 maanden en 11 dagen, ik vond dat je wel een beetje kon zien dat ze nog wat te pupperig was voor haar klasse). Mij ging het om de ervaring en een keurrapport waar ik wat aan heb en die hebben we gehad (en eindelijk een show dichtbij).
Lyn werd niet geplaatst maar kreeg een ZG. Ze zat in een deelnemersveld van 12.
Eva werd wel geplaatst:

Haha, inderdaad met een ZG...
Oke, er waren maar 4 aanwezige deelnemers in haar categorie

En het motiveert wel om toch eens wat met haar proberen te trainen en het nog eens over te doen... maar of dat die Eurodogshow wordt, daar moet ik nog over nadenken, hoor, het is wel weer lekker dichtbij...