Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Debutanten Almere 7 mei 2011

Moderator: moderatorteam

S@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nygel, Jago, Raika & Dana
Working Kelpie, Lancashire Heeler & BC.

Debutanten Almere 7 mei 2011

Ongelezen bericht door S@nne »

Afgelopen zaterdag waren mijn zusje en ik afgereisd naar Almere. Daar aangekomen zagen we wel 4 ringen, dat beloofde een vlot verloopt te worden van de dag!
Ook Forrest, de broer van m'n Nygel zou komen om z'n kunsten na pas een paar maanden agility training te laten zien. Een enthousiast kereltje is het zeker!

Nygel had de volgende plaatsingen behaald van de 71 gestartte combinaties:
  • 19e spel (1 fout bij paaltjes)
    32e vast parcours (1 weigering en tijdfout)
    28e jumping (foutloos en binnen de tijd! :B )
Pas bij het 3e parcours bedacht ik mij wat Ylona (kelpieforum) had gezegd over belonen na de hindernis... ik stiekem een bal in de buurt van de finish gelegd en gestart... zie filmpje voor resultaat wanneer Nygel opeens doorheeft dat er een bal ligt :D

http://youtu.be/gf-vYjbGCK0

Foto's heerhugowaard debutanten 30 april (prachtige foto's van Muk)
Afbeelding
Afbeelding
Almere debutanten 7 mei
Afbeelding
Schapendrijven, Frisbee, Agility, Flyball, Hoopers en Suppen ze zijn er gek op! :D
Afbeelding
Groetjes, Sanne
S@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nygel, Jago, Raika & Dana
Working Kelpie, Lancashire Heeler & BC.

Re: Debutanten Almere 7 mei 2011

Ongelezen bericht door S@nne »

na ruim een half jaar modderen en een hond die bang was op de trainingen en steeds trager werd en af en toe ook blokkeerde in z'n hoofd (commando's kwamen niet goed door), heb ik vanavond het examen afgelegd en Nygel was tot mijn verbazing helemaal enthousiast en blij in het parcours en ging weer flink hard erdoorheen :D , ik moest opeens erg hard rennen haha...
Wel een Disk gelopen helaas omdat ik bij de één na laatste hindernis te snel hoog zei in m'n enthousiasme (hij moest er met een boog omheen naar de finish) en hij dus terugsprong ...

Ik ben nog nooit zo blij geweest met een Disk, ben zo opgelucht en blij dat ik m'n oude Nygel weer terugzag en dat hij er weer plezier in had. Hij liep erg goed, kreeg zelfs van de keurmeester complimentje dat ie mooie lijnen liep.

Ik heb weer hoop voor een wedstrijd toekomst en ga eind dit jaar toch maar eens m'n startlicentie aanvragen :mrgreen:

:cheer:
Schapendrijven, Frisbee, Agility, Flyball, Hoopers en Suppen ze zijn er gek op! :D
Afbeelding
Groetjes, Sanne
Muk

Re: Debutanten Almere 7 mei 2011

Ongelezen bericht door Muk »

Dat is fijn om te horen dat het nu een stuk beter gaat met Nygel. Soms kunnen eenvoudige oplossingen voor een wereld van verschil zorgen, zoals nu bij Nygel. :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”