Maar op straat of op brede stukken merk ik dat sommige mensen met hond omkeren als ik aankom met de honden. Vanmorgen weer een mevrouw, die al een paar keer eerder rechtsomkeert maakte maar omdat ik de richting uitga die zij dus weer oploopt en haar hond hyper reageert op mijn honden maakt ze het eigenlijk zichzelf moeilijk. Vanmorgen trok ze dus weer de hond mee, en toen ze omkeek riep ik haar en wenkte dat ze gewoon door kon lopen. Ik was even in het gras gaan staan en liet de honden zitten. Ze draaide toen toch om en besloot langs me te lopen via de stoep. "goh, ze luisteren wel goed" Ik weet niet wat ze dacht door telkens om te keren, maar ik zei dat we elkaar zovaak al tegen kwamen in de ochtend en de honden zitten allemaal aan de lijn, dan kun je gewoon passeren mijns inziens
ook een meneer die ik regelmatig tegenkom met een kruising mechel, die hond schijnt behoorlijk uit te vallen, en regelmatig keert hij om als hij me ziet. Vorige keer halverwege het fietspad en ik had de mijne los, ik zag hem, hij bleef staan en ik lijn die van mij aan. Passeren gewoon op ruime afstand, niets aan de hand. Hij liet zijn hond zitten en hing wat over hem heen en ik hoor wat gegrom. Maar ik dacht toen echt, waarom moet je nu weer helemaal omlopen omdat er toevallig iemand anders aankomt, er is zoveel uitwijkmogelijkheid op die plek. Een mevrouw met een golden rent ook bijna weer de andere kant op als ik aankom, vorige keer kwam ik haar tegen op een andere plek en ik zag haar verschieten maar we passeren en er gebeurd niets
Bij andere loslopende honden die ik met de ochtendwandeling sporadisch tegen kom vraag ik overigens de honden niet naar die van mij te laten komen, dat dan weer wel
Zijn er meer mensen die rechtsomkeert maken op straat? Met dus voldoende ruimte om te passeren of even elkaar te laten passeren? En zo ja, wat is de achterliggende gedachte daarvan?