Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Naar Corsica met de honden... een aanrader

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

Heidi Jongen
Actief
Mijn ras(sen): Hollandse herder ruwhaar en een Laekense herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Naar Corsica met de honden... een aanrader

Ongelezen bericht door Heidi Jongen »

We zijn nu alweer 2 weken terug van een heerlijke vakantie in de buurt van Galeria.
We hadden een appartement/huis gehuurd en konden Saake en Mare meenemen. Het was in 1 woord gezegd: fantastisch! Ik heb van iedere 100ste seconde genoten!! Na -tig keer de Oostkust bezocht te hebben en 2x de GR 20 gelopen te hebben, vonden we het een goed idee om nu de aandacht aan de Westkust te geven. Boot geboekt vanuit Marseille naar Ajaccio (niet zo'n heel slimme zet, want vanuit Calvi is het maar 30km tot aan het huisje) en via Vizzavona, Corte, Ponte Leccia, Ile Rousse en Calvi naar Lieu-Dit-Fango. Bij het aanmeren in Ajaccio was het al slikken..... het was alweer 4 jaar geleden en ik had het zo gemist!! We hadden voor de route door het binnenland gekozen, omdat het iets minder bochtig is en Mare soms wagenziek wordt. We werden getrakteerd op mooie vergezichten en uitzicht op oa de Monto d' Oro. Op de meeste bergtoppen lag nog sneeuw. Tussenstop in Corte om al boodschappen te doen (tis net of je van huis uit even boodschappen doet in een naburige stad), en toen door naar de plaats van bestemming.
Het huisje, of beter huis is prachtig. Alles erop en eraan. Er stond zelfs een fles water en een fles rose voor ons koud in de koelkast... over service gesproken.... Alles, maar dan ook alles is aanwezig!! Het terrein is volledig ommuurd en voorzien van een behoorlijke tuin waar de honden lekker los konden lopen. Uitzicht op de Capu Tafunato: prachtig!!!
Voor en achter het huisje lopen rivieren. Voor het huisje loopt de Fango en een km verderop vind je prachtige natuurlijke zwembassins. We zijn dagelijks gaan zwemmen... voor ons alle 4 een feest. We hebben 2 stukken van de Tra Mare e Monte gelopen, zijn naar Porto en Calvi geweest en hebben de pinkstermarkt in Ile Rousse bezocht, heel bijzondere sfeer, de marktkramers begonnen spontaan de typsiche Corsicaanse polyfonie te zingen, ontreoerend mooi!! En we hebben een kanotocht gemaakt in de Fangodelta, een prachtig natuurreservaat in Galeria.
Helaas had onze Mare toch wat last van wagenziekte waardoor we het rondtoeren met de honden wat beperkt hebben.

Corsica en honden: dat is een prima match! De overtocht met SNCM, waarbij de honden in de kennel verbleven, is uitstekend verlopen. We hebben ontzettend leuke reacties op de honden gekregen, de meeste van de Corsicanen zelf. We werden vaak staande gehouden en aangesproken. Ze hadden deze rassen nog nooit gezien Saake sprak hen het meeste aan. We kregen vaak de vraag of hij van een wolf afstamt.

Nog even over het huisje: dit is een echte aanrader!! Van hieruit kun je de hele Westkust bezoeken, heerlijke uitstappen maken naar mooie strandjes, richting de bergen gaan, stukken van de Tra Mare e Monte lopen, zwemmen... echt super.
En het huis is van alle gemakken voorzien, inclusief een hele sympathieke huisbaas, die zich veel moeite doet om het verblijf nog aangenamer te maken zonder ook maar enigszins "aanwezig" te zijn. Wij zullen zeker teruggaan.

Bij deze nog de website van het huisje:
http://web.mac.com/fangu
boxergek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxers...
Aantal honden: 2

Re: Naar Corsica met de honden... een aanrader

Ongelezen bericht door boxergek »

Bedankt!!! Ziet er goed uit...
Mijn man wil daar heel graag een keer naar toe.
Ik heb de link opgeslagen...
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”