Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Flyball les
Moderator: moderatorteam
Flyball les
Hey!
Ik zou graag wat info willen over hoe je flyball opbouwd, wat is de eerste stap van het aanleren en wat zijn de benodigdheden e.d.?
Alle info is meer dan welkom!
Ik zou graag wat info willen over hoe je flyball opbouwd, wat is de eerste stap van het aanleren en wat zijn de benodigdheden e.d.?
Alle info is meer dan welkom!
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
- Aantal honden: 2
Re: Flyball les
Ik zou een goede school opzoeken
Wat je wel al kan oefenen is het volgende.
Je neemt een blik (van een stoffer en blik) en gaat kijken of ze daar de poot op leggen. Je legt hem (op zijn kop) op de grond en wijst hem bv aan. Meestal slaan ze wel met hun poten erop en dan doe je een click (althans ik heb het met de click gedaan). Dat ga je langzaam uitbouwen, dat ze weten dat ze hun poot erop moeten doen.
Zowel Bumba als Noah konden daardoor meteen de bak al bedienen, dat geeft je al een goede start. Voor de rest kan ik je helaas niet helpen, daarvoor moet je echt een vereniging bezoeken.
Dit gaat trouwens om de volgende bak:

Wat je wel al kan oefenen is het volgende.
Je neemt een blik (van een stoffer en blik) en gaat kijken of ze daar de poot op leggen. Je legt hem (op zijn kop) op de grond en wijst hem bv aan. Meestal slaan ze wel met hun poten erop en dan doe je een click (althans ik heb het met de click gedaan). Dat ga je langzaam uitbouwen, dat ze weten dat ze hun poot erop moeten doen.
Zowel Bumba als Noah konden daardoor meteen de bak al bedienen, dat geeft je al een goede start. Voor de rest kan ik je helaas niet helpen, daarvoor moet je echt een vereniging bezoeken.
Dit gaat trouwens om de volgende bak:

- Frouke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell en Border Collie
- Aantal honden: 2
Ben het helemaal eens met het advies om een goede hondenschool op te zoeken, flyball is echt een teamsport. De bak en de baan hebben ze vrij snel door, zeker als je de bak thuis al geoefend hebt. Daarna komt het wisselen met andere honden en dat is weer een vak apart 

Ik wil er nu gewoon meer info over hebben en ook over de eerste stappen van het aanleren, ik ga dit nog niet doen met mijn hond maar ben wel erg geïnteresseerd 

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
thuis aanleren is niet echt te doen zonder bak (vind ik)
wij beginnen namelijk met eerst rond de bak lopen zodat ze kunnen snuffelen, daarna lopen ze langs de bak en gaat de stang met ding waar de bal in zit (weet niet hoe je het noemt hahah) op en neer zodat ze aan het geluid wennen. dan pas gaat er een bal in en kijken hoe ze reageren op de bal en dergelijke..
op zich gaat het best snel, remy wist binnen 5 lessen hoe de bak werkte en solo gaat 31 aug voor de eerste les
maar zonder bak/school zou ik zelf niet teveel lopen "klooien''....wel kan je evt 3 hoogtesprongen neerzetten en haar leren om die te nemen achter elkaar....
wij beginnen namelijk met eerst rond de bak lopen zodat ze kunnen snuffelen, daarna lopen ze langs de bak en gaat de stang met ding waar de bal in zit (weet niet hoe je het noemt hahah) op en neer zodat ze aan het geluid wennen. dan pas gaat er een bal in en kijken hoe ze reageren op de bal en dergelijke..
op zich gaat het best snel, remy wist binnen 5 lessen hoe de bak werkte en solo gaat 31 aug voor de eerste les
maar zonder bak/school zou ik zelf niet teveel lopen "klooien''....wel kan je evt 3 hoogtesprongen neerzetten en haar leren om die te nemen achter elkaar....
groetjes Tamara
- Kaiou
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Barbet
- Aantal honden: 1
Als je zaterdag naar de doedag komt kun je kennismaken met flyball en informatie krijgen over de eerste stappen van het aanleren tijdens de workshopsFafo schreef:Ik wil er nu gewoon meer info over hebben en ook over de eerste stappen van het aanleren, ik ga dit nog niet doen met mijn hond maar ben wel erg geïnteresseerd

- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 3
Kijk ff op de site van KC Zeeland ( daar train ik ook
) , en stuur dan Marleen ff een mailtje.
Zij kan je echt alles over Flyball vertellen.
Ow , weet niet of je Maaike met haar borders Kenzo & Kay kent ??? Dat is mijn instructrice.
Denk dat je ze vast wel eens bent tegen gekomen op t strand of zo ( een bruine en een zwarte border heeft ze )
Zij is mijn instructrice en kan je ook een hele hoop vertellen en uitleggen

Zij kan je echt alles over Flyball vertellen.
Ow , weet niet of je Maaike met haar borders Kenzo & Kay kent ??? Dat is mijn instructrice.
Denk dat je ze vast wel eens bent tegen gekomen op t strand of zo ( een bruine en een zwarte border heeft ze )
Zij is mijn instructrice en kan je ook een hele hoop vertellen en uitleggen
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel - Aantal honden: 4
- Contacteer:
Ik twijfel nog of ik kom. Fodor is niet zo heel makkelijk natuurlijk.,Kaiou schreef:Als je zaterdag naar de doedag komt kun je kennismaken met flyball en informatie krijgen over de eerste stappen van het aanleren tijdens de workshopsFafo schreef:Ik wil er nu gewoon meer info over hebben en ook over de eerste stappen van het aanleren, ik ga dit nog niet doen met mijn hond maar ben wel erg geïnteresseerd