Ik ben de trotse eigenaar geweest van mijn lieve Figo
En helaas van mijn lievie Siem heb ik nog geen foto"s
Dit is hem:

Groetjes Brigitte en Siem
Moderator: moderatorteam

In mijn opinie zijn het twee dingen, in de eerste plaats worden de labradors steeds meer gefokt met in verhouding kortere poten, en een zwaardere bouw. Daardoor zijn ze in de basis al breder. Neem daarbij een goede eetlust die de meeste labrador wel in zich hebben, en baasjes die het niet zo nauw nemen, en dan krijg je een te dikke lab. Helaas zie ik ze ook enkel als olifantjes hier in de buurt.BAILEYSBAASJE schreef:Even een vraagje dat niet vervelend bedoeld is maar gewoon nieuwsgierig: bij ons in de parkdelen lopen best wel veel labradors rond: zwart, choco en blond. Wat me zo opvalt is dat de meesten - naar mijn idee - wat tot behoorlijk wat te zwaar zijn. Het lijf ten opzichte van de poten. Is het nu zo dat labradors gevoelig zijn voor overgewicht? Voor het merendeel zijn die labs bij ons in de buurt echt wel actieve honden die genoeg lichaamsbeweging lijken te krijgen. Het valt me gewoon op.
Alvast bedankt voor eventuele reacties.
Aimee schreef:In mijn opinie zijn het twee dingen, in de eerste plaats worden de labradors steeds meer gefokt met in verhouding kortere poten, en een zwaardere bouw. Daardoor zijn ze in de basis al breder. Neem daarbij een goede eetlust die de meeste labrador wel in zich hebben, en baasjes die het niet zo nauw nemen, en dan krijg je een te dikke lab. Helaas zie ik ze ook enkel als olifantjes hier in de buurt.BAILEYSBAASJE schreef:Even een vraagje dat niet vervelend bedoeld is maar gewoon nieuwsgierig: bij ons in de parkdelen lopen best wel veel labradors rond: zwart, choco en blond. Wat me zo opvalt is dat de meesten - naar mijn idee - wat tot behoorlijk wat te zwaar zijn. Het lijf ten opzichte van de poten. Is het nu zo dat labradors gevoelig zijn voor overgewicht? Voor het merendeel zijn die labs bij ons in de buurt echt wel actieve honden die genoeg lichaamsbeweging lijken te krijgen. Het valt me gewoon op.
Alvast bedankt voor eventuele reacties.

Wat een prachtige ogenRexyboy schreef:Ik kom mij hier vervoegen
Ik stel voor: REX (reu) ondertussen 4 maanden (foto is van 3 maanden)
Uploaded with ImageShack.us
Wauw wat een mooie uitdrukking heeft Sofie! Waar komt ze vandaan?Zeeuwse labjes schreef:Hier nog een trotse labradoreigenaar.
Dit waren Ixor (zwart) en Bailiff (bruin), helaas allebei niet meer onder ons:
En nu hebben we Saar (bijna 8 jaar):
en Sofie (18 maanden):
Dank je! Ik ben ook helemaal weg van haarJay1978 schreef:Wauw wat een mooie uitdrukking heeft Sofie! Waar komt ze vandaan?Zeeuwse labjes schreef: en Sofie (18 maanden):

Hugo is een heerlijke vent, die ook uitstekend werk doet in de jachtpraktijk.Jay1978 schreef:Ze is erg mooi! Ik heb de site ook even bekeken en gelijk in favo's gezet. Reu Hugo vind ik ook helemaal geweldig!
hoe is het allemaal met Gollum?Gollum schreef:Ik heb een labradorteefje van bijna 5 jaar genaamd Gollum. Foto's staan op een andere pc maar ze is ook te bewonderen in mijn onderschrift en avatar.
Ja goed! Het is een lekker ding, goed gezond en redelijk luisterendsbientje schreef:hoe is het allemaal met Gollum?Gollum schreef:Ik heb een labradorteefje van bijna 5 jaar genaamd Gollum. Foto's staan op een andere pc maar ze is ook te bewonderen in mijn onderschrift en avatar.
das mooi om te horenGollum schreef:Ja goed! Het is een lekker ding, goed gezond en redelijk luisterendsbientje schreef:hoe is het allemaal met Gollum?Gollum schreef:Ik heb een labradorteefje van bijna 5 jaar genaamd Gollum. Foto's staan op een andere pc maar ze is ook te bewonderen in mijn onderschrift en avatar.![]()
Ze krijgt al een grijs bekkie, erg schattig![]()
Verdrietig van Maup, sterkte met het verlies.

Ohhh, wat een lekker dingVeenmug schreef:Voor de spaniel deze lab. Altijd enthousiast zowel GG als jacht. Vol werklust. Wat te denken van in 1 weekend: vrijdag KNJV-proeven Maasvlakte, zaterdag jachtdag op de Zeeuwse klei, zondag apporteersport. Na de middag liep deze voorjager op zijn wenkbrauwen metl naast hem een kwispelende hond verwachtingsvol opkijkend wat gaan we nu doen.
Mocht helaas maar 9 jaar worden.