Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Clickertraining met Flow

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

bekooij
Zeer actief
Mijn ras(sen): berner sennen, friese stabij
Aantal honden: 1

Clickertraining met Flow

Ongelezen bericht door bekooij »

Inmiddels is de cursus weer gestart met Flow. We hebben woensdagavond een theorie avond gehad over clickertraining wat ik de komende 5 en een halve week ga doen.
In eerste instantie was ik niet zo van de clickertraining, maar ik wilde wel graag door bij de hondenschool waar ik nu train omdat de ideeen van de trainster heel erg over een komen met mijn ideeen. Dat betekende automatisch dat ik de clickertraining moest gaan volgen.

Na een avond theorie ben ik helemaal enthousiast en ben ik de volgende dag gelijk begonnen met Flow om haar dingen aan te gaan leren en zelf leren om te gaan met de clicker. Nu hebben we al een paar dingen geleerd en snapt ze het principe van de clicker. Ik vind het leuk om haar op deze manier te trainen.
Ik hoop deze methode nog heel lang te gebruiken en er zelf meer handigheid in te krijgen.

Trainen hier meer mensen met de clicker? En wat is jullie ervaring. Hebben jullie nog leuke tips?
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Re: Clickertraining met Flow

Ongelezen bericht door Jacksel »

Vooral in het begin bij het aanleren van oefeningen VEEL clicken en hele kleine stapjes nemen. Ik heb de neiging om de lat al snel vrij hoog te leggen, waarbij Jamey vaak nog wel uitvindt wat de bedoeling is, maar eigenlijk ligt mijn click-ratio te laag (wat dus betekent dat het te moeilijk is wat ik wil, anders zou ik vaker kunnen clicken). Bij Jamey merk ik dat al doordat ze soms afhaakt, bij Cara is dat nog 3 keer zo erg.
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”