Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Keurmeesters

Moderator: moderatorteam

hercujess

Keurmeesters

Ongelezen bericht door hercujess »

Is er een website waar ik keurmeesters kan opzoeken? Bijvoorbeeld of ze raskeurmeester of allrounder zijn?
dogluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): De Duitse Dog

Re: Keurmeesters

Ongelezen bericht door dogluna »

Hier misschien

http://www.keurmeesters.nl/index.php?op ... =2&lang=nl
Afbeelding

Groetjes van Ans en een doggenlebber van Lotte en Guus
Luna 25-11-1999-28-12-2006 Dimple 22-11-2000_ 07-05-2009 Voor altijd in mijn hart
hercujess

Dank je! Die heb ik al, bedoelde eigenlijk meer internationaal!
Marley1
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Marley1 »

Internationaal FCI Judge directory

http://www.fci-judge.org/nkkapp/domweb/ ... -NL&_exp=0
Groet,

Bob
Shooting Star
Actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriër
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Shooting Star »

Dat is handig! Dank je wel voor de link :D

Wel opmerkelijk dat ze echt met adres en al opgezocht kunnen worden, fijn voor kwaadwillende types :roll:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Wat moet je met die info dan.??
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renske »

Marley1 schreef:Internationaal FCI Judge directory

Wat een handige site! Vraag me alleen wel af bij sommige keurmeesters (bij het kooikerhondje dan) of ze dit ras wel eens hebben gezien.
Amy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chinese Crested (+Kruising), Middenslag Poedel, Mechelse Herder
Aantal honden: 7

Ongelezen bericht door Amy »

Renske schreef:alleen wel af bij sommige keurmeesters (bij het kooikerhondje dan) of ze dit ras wel eens hebben gezien.
Dat vraag ik me bij wel meer rassen af hoor :LOL: Wat een handige site :cheer:
Afbeelding
~reinforcement builds behavior~
~You can not influence someone while you are judging them~
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

http://dogjudges.info/

Staat ook vaak heel wat info bij.
Vorkje
Actief
Mijn ras(sen): Boston Terriër & Noorse Lundehund
Contacteer:

Ongelezen bericht door Vorkje »

Renske schreef:

Wat een handige site! Vraag me alleen wel af bij sommige keurmeesters (bij het kooikerhondje dan) of ze dit ras wel eens hebben gezien.
Hehe, zo hadden wij donderdag een keurmeester die aan de andere Lundehund-eigenaar vroeg wat voor ras hij voor zich had staan, en daarna vroeg of het een teef was :P (was een behoorlijke grote reu..)
Afbeelding
hercujess

Bedankt! Opgeslagen onder de Favorieten!
Shooting Star
Actief

bouvierpoedel schreef:Wat moet je met die info dan.??
Bedoelde je mij? :roll:

Ik hoef er niks mee, maar als iemand een hekel heeft aan een bepaalde keurmeester, kan 'ie 'm zo thuis opzoeken. En ik heb begrepen dat bepaalde types niet terugschrikken voor het gebruiken van een beetje intimidatie :80:
Es
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack russell terriers, wat anders?
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Es »

Ja maar als organisaties ze willen benaderen...
Op elke wandeling is
Er eentje die ik mis.....
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

Vorkje schreef:
Renske schreef:

Hehe, zo hadden wij donderdag een keurmeester die aan de andere Lundehund-eigenaar vroeg wat voor ras hij voor zich had staan, en daarna vroeg of het een teef was :P (was een behoorlijke grote reu..)
:O:
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

via de site van de raad van beheer kan je iig de nederlandse keurmeesters vinden :)
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

ladybird schreef:
Vorkje schreef:
Renske schreef:

:O:
tjee das een behoorlijke faalactie idd :ugh:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Shooting Star schreef:
bouvierpoedel schreef:Wat moet je met die info dan.??
Bedoelde je mij? :roll:

Ik hoef er niks mee, maar als iemand een hekel heeft aan een bepaalde keurmeester, kan 'ie 'm zo thuis opzoeken. En ik heb begrepen dat bepaalde types niet terugschrikken voor het gebruiken van een beetje intimidatie :80:
Keurmeester zijn is een publieke functie.
Overigens staan in de catalogi van shows ook de namen en adressen van de exposanten.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Shooting Star
Actief

Ja, weet ik uit ervaring, vind ik ook heel raar. Als iemand je hond leuk vindt, of juist niet, kunnen ze je zo afloeren en hun kans afwachten. Ja ja, ik ben een beetje paranoia... :roll: Maar ik vind het echt vreemd dat je er met naam en adres in staat. Als fokker adverteer je maar en voor de rest heeft niemand er wat mee te maken, toch?
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Vorkje schreef:
Renske schreef:

Ach mijn Ca de Bou is een keer gekeurd als Cane Corso. Ik dacht dat meneer het wel wist tot hij zei dat hij een ZG kreeg omdat hij veel te klein was voor een CC :roll:
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Ooit een km gehad, die Elmo zwarte vlekken gaf. Zag ik pas op het keurrapport
Afbeelding
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

Brigitte schreef:
Vorkje schreef:
Renske schreef:

Ach mijn Ca de Bou is een keer gekeurd als Cane Corso. Ik dacht dat meneer het wel wist tot hij zei dat hij een ZG kreeg omdat hij veel te klein was voor een CC :roll:
Wat heb je toen gedaan?
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
Brigitte
Zeer actief

MonaToetje schreef:
Brigitte schreef: Ach mijn Ca de Bou is een keer gekeurd als Cane Corso. Ik dacht dat meneer het wel wist tot hij zei dat hij een ZG kreeg omdat hij veel te klein was voor een CC :roll:
Wat heb je toen gedaan?
Ik zei alleen het is ook geen CC maar een Ca de Bou en toen schaamde hij de ogen uit zijn kop en wilde hij hem opnieuw keuren.
Sepje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Weimaraner

Ongelezen bericht door Sepje »

Brigitte schreef:
Vorkje schreef:
Renske schreef:

:LOL: serieus! dat meen je niet! Dat lijkt me op dat moment echt ronduit &%^^%&.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ach... ik heb ooit geshowd en daar had Mevrouw De Keurmeester een boekje met afbeeldingen van het ras met de belangrijkste ras-punten.
Lekker vertrouwen heb je dan in de KM zeg! ;-((

Suzanne
Brigitte
Zeer actief

Sepje schreef: :LOL: serieus! dat meen je niet! Dat lijkt me op dat moment echt ronduit &%^^%&.
Haha ja zeker omdat het een zeer bekend NL keurmeester was :mrgreen:
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Brigitte schreef:
Sepje schreef: :LOL: serieus! dat meen je niet! Dat lijkt me op dat moment echt ronduit &%^^%&.
Haha ja zeker omdat het een zeer bekend NL keurmeester was :mrgreen:
Was het één van de allround keurmeesters???

Maar echt, wat een afgang van de km! Wat heb je gedaan toen hij overnieuw gekeurd mocht worden?
patricia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer
Contacteer:

Ongelezen bericht door patricia »

Hier een stukje over keurmeesters:
komt van deze website.
http://www.kynologie-op-de-korrel.nl/

Speeltuin voor keurmeesters.
Zag u hem staan? Onze RvB voorzitter? Tijdens de BIS-keuring van de enorm geslaagde Eurodog-show te Leeuwarden? Samen met een collega uit het Oostblok de keuring ophouden?
Heeft u het gezien? Dat filmpje op Youtube? Onze RvB voorzitter, dit keer met z’n keurmeesterspet op? De wereldshow in Parijs.
Sneu hè, voor onze o zo aimabele voorzitter. Liep ie daar parmantig door de ring te stappen. Net vers gekozen in het bestuur van de FCI en dan zoiets.
Met maar twee honden in de ring zo de mist ingaan. Nou ja, zo heel erg was het nu ook weer niet, maar toch, als hij het over zou mogen doen, had hij het vast anders gedaan.
De hele wereld heeft kunnen mee genieten. Bergen bagger zijn er over onze arme voorzitter annex keurmeester, annex fokker, annex FCI-bestuurslid uitgestort. Er is zelfs een klacht tegen hem ingediend. Dat zal niet meer worden dan een “doofpot-dossier”.
Had hij maar geluisterd naar de wijze raad van een afgevaardigde tijdens de laatste ledenvergadering van de Raad van Beheer. Deze afgevaardigde vond dat Jipping en Wauben, voorzitter en vice-voorzitter van de RvB zich zeer terughoudend zouden moeten opstellen bij het aannemen van keurafspraken. Immers ze bekleden hoge posities in de kynologie en dat gaat niet goed samen met het normale handwerk van een keurmeester. Integriteit en de schijn van belangenverstrengeling. In dat kader plaatste de afgevaardigde zijn opmerking.
Hoe waar waren die woorden. Op het internet viel te lezen dat de winnaar uit het gewraakte Youtube filmpje onze Gerard wel omgekocht zou hebben. Anders had hij nooit gewonnen. Onzin natuurlijk, maar toch.
Had hij maar geluisterd naar de wijze woorden van de afgevaardigde. Dan was deze ellende hem bespaard gebleven. Tja, dat krijg je als je zoveel petten op hebt.
De bottom-line is natuurlijk dat de combinatie van keurmeester/fokker/voorzitter RvB/bestuurslid FCI de integriteit niet ten goede komt. Er is altijd de schijn van belangenverstrengeling. Dat maakt je zwak en het wordt tegen je gebruikt. Ik ken keurmeesters die van woorden als “integriteit” en belangenverstrengeling i.v.m. hun keurmeesterschap volledig over de rooie gaan. Zo van: “Hoe kun je dit ter sprake brengen! Zeer ongepast en beledigend”. Die keurmeesters moeten nog veel bijleren.
Ik heb als voorbeeld onze voorzitter genomen. Maar het op hebben van een hele rits petten, komt bij veel meer keurmeesters voor. Ze zijn niet alleen keurmeester maar ook fokker, exposant, examinator, bestuurder, voorzitter, lid van een werkgroep en er is zelfs een keurmeester ook nog in loondienst van de RvB. En dan zijn er ook nog keurmeesters die denken dat het een goed idee is om een rasvereniging voor 35 rassen op te richten. De komst van meer rasverenigingen per ras heeft alles alleen maar complexer gemaakt. Daarmee is een nieuwe situatie ontstaan waar nog niet goed op ingespeeld is.
Kortom, keurmeesters trekken in de kynologie aan de touwtjes.
Ze zijn vertegenwoordigd in alle lagen van de kynologie. Dat is een ongezonde situatie die vraagt om problemen. Luister maar eens wat er allemaal over gezegd wordt in de wandelgangen. Ook door keurmeesters over elkaar.
Probeer maar eens uit teleggen aan buitenstaanders hoe de kynologie in elkaar zit. Het ongeloof spat er van af. Maar ja, wij weten niet beter. Het gaat al decennia lang zo. Toch moet het anders, want de positie van de keurmeesters binnen de kynologie levert veel frustratie en conflicten op.
Er zijn keurmeesters die hun uiterste best doen om ondanks die schijn van belangenverstrengeling integer proberen te zijn. Er zijn echter ook keurmeesters die hun positie misbruiken en een misplaatst gevoel van onaantastbaarheid hebben.
In de loop der tijd zijn er steeds meer regels gekomen waar keurmeesters zich aan dienen te houden. Die regels zijn er niet voor niets. Ze zijn nodig.
Ik ken keurmeesters die zijn gestopt met het fokken om zelfs maar de schijn van belangenverstrengeling te voorkomen. Een gerenommeerd keurmeester is van mening dat keurmeesters zich terughoudend en neutraal dienen op te stellen. Wijze woorden.
Het is geen eenvoudige zaak, om oplossingen te vinden. Keurmeesters alleen maar laten keuren en verder niets, is geen optie. Ze hebben nl. ook vaak veel kynologische kennis in huis. Die kennis hebben we nodig en moet benut worden.
Het zou helpen als keurmeesters bereid zouden zijn het probleem van de belangenverstrengeling te erkennen, te benoemen en bespreekbaar te maken.
Het zou helpen als keurmeesters die in de fout gaan, keihard aangepakt zouden worden. Ze hebben nu eenmaal een voorbeeldfunctie. Zelfreinigend vermogen in de kynologie is echter ver te zoeken. Vriendjespolitiek en elkaar de hand boven het hoofd houden zijn eerder regel dan uitzondering.
De georganiseerde kynologie is nu nog één grote speeltuin voor keurmeesters waar “vals spelen” een fluitje van een cent is. Daar moet nodig verandering in komen.
René Woudman.
Groetjes Patries
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

dit is nav het filmpje met de 2 weims denk ik? Wel interessant stukje overigens, zit zeker wat in.
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Zit vast iets in maar het noemen van namen in zo'n stukje vind ik toch een beetje 'not done' :neenee:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
Plaats reactie

Terug naar “Show”