Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
kruising labrador, newfoundlander pup.
Moderator: moderatorteam
-
Sharonn89
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Cavalier King Charles Spaniel X Boerenfox, genaamd Abbigail.
Cavalier King Charles Spaniel genaamd Georgy - Aantal honden: 2
kruising labrador, newfoundlander pup.
Hallo iedereen.
Mijn zus heeft gisteren een pup gekocht, Labrador kruising met NewFoundlander. Ik ben vandaag voor het eerst wezen kijken, maar ik maak me een beetje zorgen. Ik denk dat ze in de maling is genomen omtrent het ras.
Het is namelijk zo, het is een teefje en ze is nu 9 weken oud en ze weeg 3,7 kilo. Ik heb even zitten googlen en volgens mij hoort een labrador alleen al meer te wegen rond deze leeftijd, laat staan een newfoundlander!
Ikzelf heb een kruising boerenfox, cavalier king charles spaniel en volgens mij woog zij met 9 weken al 4,1 kilo. Mijn hondje is nu volwassen en weegt maar bijna 12 kg. Misschien moet ik niet vergelijken, maar ik vind het een beetje vreemd.
Ik heb helaas geen foto om te laten zien.
Misschien hebben andere mensen ervaring met het gewicht van deze kruising??? Of in het geheel met deze kruising?
Of maak ik me zorgen om niks, dat kan natuurlijk ook.
Graag hoor ik van jullie ervaringen.
Liefs Sharon.
ps. ik zal een foto proberen te regelen.
Mijn zus heeft gisteren een pup gekocht, Labrador kruising met NewFoundlander. Ik ben vandaag voor het eerst wezen kijken, maar ik maak me een beetje zorgen. Ik denk dat ze in de maling is genomen omtrent het ras.
Het is namelijk zo, het is een teefje en ze is nu 9 weken oud en ze weeg 3,7 kilo. Ik heb even zitten googlen en volgens mij hoort een labrador alleen al meer te wegen rond deze leeftijd, laat staan een newfoundlander!
Ikzelf heb een kruising boerenfox, cavalier king charles spaniel en volgens mij woog zij met 9 weken al 4,1 kilo. Mijn hondje is nu volwassen en weegt maar bijna 12 kg. Misschien moet ik niet vergelijken, maar ik vind het een beetje vreemd.
Ik heb helaas geen foto om te laten zien.
Misschien hebben andere mensen ervaring met het gewicht van deze kruising??? Of in het geheel met deze kruising?
Of maak ik me zorgen om niks, dat kan natuurlijk ook.
Graag hoor ik van jullie ervaringen.
Liefs Sharon.
ps. ik zal een foto proberen te regelen.
- Diaantje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berner Sennen
- Aantal honden: 1
Re: kruising labrador, newfoundlander pup.
Dat gewicht wat ze nu heeft is zeker niet gezond 
Ik ben benieuwd naar de foto in ieder geval.
Ik ben benieuwd naar de foto in ieder geval.

♥ Tessa ♥ 3-03-2008 - 10-11-2011 †
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
Als het daadwerkelijk deze rassen zijn dan lijkt me dat zeer ongezond.
Ziet het pupje er verder goed uit? Dan lijkt me dat er idd andere rassen in zitten. Dat zul je nooit weten met kruisingen.
Waar heeft ze het hondje vandaan?
Ziet het pupje er verder goed uit? Dan lijkt me dat er idd andere rassen in zitten. Dat zul je nooit weten met kruisingen.
Waar heeft ze het hondje vandaan?

- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 3
Het kan wel , maar of t nou zo goed is ...
De duitse herder van mijn ouders woog met 8 wkn 1.8 kg
Hij was ook veel te klein en te licht , het is dat ze op dat moment geen andere nesten hadden liggen anders had ik toch heel zwaar getwijfelt of ze niet stiekem een jongere pup hadden meegekregen.
Is uiteindelijk wel goed gekomen , nja goed ...
Ze hebben wel een abbo op de dierenarts.
Meerdere keren per jaar een maag/darm ontsteking, kan ook niet overal tegen , heeft hd enz enz
De duitse herder van mijn ouders woog met 8 wkn 1.8 kg
Hij was ook veel te klein en te licht , het is dat ze op dat moment geen andere nesten hadden liggen anders had ik toch heel zwaar getwijfelt of ze niet stiekem een jongere pup hadden meegekregen.
Is uiteindelijk wel goed gekomen , nja goed ...
Ze hebben wel een abbo op de dierenarts.
Meerdere keren per jaar een maag/darm ontsteking, kan ook niet overal tegen , heeft hd enz enz
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
-
Sharonn89
- Vaste gebruiker

Hier een kleine en onduidelijke foto die ik ff snel met me mobieltje heb gemaakt. Ik zal vragen voor grotere en duidelijke foto.
- Priscill@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua
- Aantal honden: 5
Ik weet niet bij wat voor fokker ze geweest is, maar het kan natuurlijk ook dat het pupje veel jonger is dan 9 weken.
Als het pupje echt 9 weken is en zoweinig weegt, denk ik inderdaad dat er iets niet klopt.
Ik ben ook wel benieuwd naar een foto.
Als het pupje echt 9 weken is en zoweinig weegt, denk ik inderdaad dat er iets niet klopt.
Ik ben ook wel benieuwd naar een foto.
Groetjes Priscilla en pootjes van Bailey, Breezer, Brandy, Bourbon en Bacardi

- grover
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
op de foto is het niet duidelijk te zien maar ter vergelijk: mijn wss reu van nu (20 maanden) 24 kilo woog met 8 weken al zeker 5 kilo
Als het pupje gewoon gezond en mollig is, zou ik me er niet al te druk om maken 
-
Ennath
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna! - Aantal honden: 4
Ik heb (mijn zoon heeft) een kruising NF x Lab x NF .
Dus moeder is x NF en Lab, vader is NF.
Geen idee hoe zwaar die met 8 weken was, maar het was een stevige mollige pup.
Hij is nu 10 maanden en een BONK van een hond die zijn kop rechtvooruit op tafel schuift.
Maar hij is wel een stuk groter dan de twee zusjes die bij hem op cursus zitten: en dan dus echt een factor 2 groter.
De maat kan dus aardig schommelen.
Dus moeder is x NF en Lab, vader is NF.
Geen idee hoe zwaar die met 8 weken was, maar het was een stevige mollige pup.
Hij is nu 10 maanden en een BONK van een hond die zijn kop rechtvooruit op tafel schuift.
Maar hij is wel een stuk groter dan de twee zusjes die bij hem op cursus zitten: en dan dus echt een factor 2 groter.
De maat kan dus aardig schommelen.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
pup onder de arm en op naar de DA
met zoveel twijfel zou ik er een gezondheidscheckje aan wagen!
en de volgende keer toch maar wat langer zoeken naar een pupje!
met zoveel twijfel zou ik er een gezondheidscheckje aan wagen!
en de volgende keer toch maar wat langer zoeken naar een pupje!

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Sharonn89
- Vaste gebruiker
Nou ik herinner me dat mijn puppy rond die leeftijd inderdaad erg rond en mollig was. Maar Jaimee (zo heet ze) is dat niet. Ik vind haar erg mager! Je voelt met aaien haar ribben en haar ruggengraat. Ze was het kleinste van het nest en ze heeft volgende week een afspraak bij dierenarts voor controle.
Verder is de pup speels, eet, drinkt en slaapt het goed en ook de zindelijkheid gaat de goede kant op.
Verder is de pup speels, eet, drinkt en slaapt het goed en ook de zindelijkheid gaat de goede kant op.
-
Sharonn89
- Vaste gebruiker

Misschien iets duidelijker?
-
Ennath
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna! - Aantal honden: 4
Ze lijkt echt wel op Komo als pup hoor, en nog meer op zijn zusjes.Sharonn89 schreef:
Misschien iets duidelijker?
Wel vind ik dat zo een jonge pup niet te mager moet zijn: ik zou haar zeker even laten nakijken (deze week, niet volgende week) en een beetje ruim voeren.
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Aaah lief. Ik zie er wel newfoundlander in, kan volgens mij best kloppen die kruising. Ik hoop niet dat ik gelijk heb maar ik denk dat deze pup niet gezond is. Als je haar ruggegraat voelt, dat hoort niet. Ze ziet er wel happy uit, maar kan toch heel ziek zijn. Volgende week naar de dierenarts is echt laat hoor, ik zou meteen gaan. Kan natuurlijk een flinke worminfectie zijn, dan is het niet zo erg. Maar als je al zegt dat ze de kleinste van het nest was, da's geen goed teken. Ik had een pup die half zo klein was als haar broers en zussen en die is met 7 maanden overleden. Misschien geen vergelijk maar vaak is dat, volgens mij, toch een teken aan de wand. Er zijn uitzonderingen natuurlijk maar ja, newfoundlander is al niet een ras wat bekend staat om zijn blakende gezondheid. Dus ik duim voor je zus dat het allemaal hartstikke meevalt. Je zou kunnen checken of de pup uitgedroogd is door haar vel (bijv in de nek) tussen duim en wijsvinger op te pakken en weer los te laten. Het vel hoort meteen weer terug te zakken. Als het stuk vel langzaam weer terugzakt, heb je kans dat ze uitgedroogd is en moet je meteen naar de dierenarts. Sterkte ermee!
- Smieszka1
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ierse Wolfshond
- Contacteer:
Het lijkt heel wat met al dat haar. Maar is de pup mager?
Heb je gevoeld?
Heb je gevoeld?
Groetjes Linda

- Rebble
- Zeer actief
Ik zie er ook wel newfy in maar het gewicht is wel erg laag. Het kan natuurlijk ook best zijn dat ze veel te vroeg uit het nest gehaald is en nu een week of 6 maar zelfs dán is het gewicht nog laag volgens mij.
Ik zou overigens vandaag of morgen naar de da gaan en niet pas volgende week.
Ik zou overigens vandaag of morgen naar de da gaan en niet pas volgende week.

-
S@ndr@
- Zeer actief
deugd die weegschaal wel
zal niet de eerste keer zijn namelijk
maar met een nieuwe pup moet je toch altijd even naar de DA voor een chek-up dus gaan met die pup
hij ziet er wel heel lief uit
maar met een nieuwe pup moet je toch altijd even naar de DA voor een chek-up dus gaan met die pup
hij ziet er wel heel lief uit
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
ik zou ook meteen naar de da en die linke snoeren buiten bereik leggen op de bank.

-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
een labradorpup weegt toch al snel 6 kilo, vaak zelfs 8, met een week of 8. Een newf volgens mij nog wel wat meer! Erg licht dus..
-
empyree
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Pupje is zo te zien wel een newfoundlanderkruising en als de weegschaal klopt erg licht, maar ziet er zo op het eerste zicht (voor zover je dat van een foto kan zeggen) niet zorgwekkend uit. Misschien waren de pups erg licht bij de geboorte en is er ook niet bijgevoerd dan zou dat een laag gewicht kunnen verklaren maar het dubbele qua gewicht zou eigenlijk wel wenselijk zijn.
Sandra

- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Tja het is altijd moeilijk om gewichten met elkaar te vergelijken, de lab van mijn zusje woog met 7 weken al ruim 6 kilo en was toch niet echt megamollig.
Gewoon even laten checken zoals ze al zeiden en eventueel als de DA dat aanraadt een wormkuurtje.
Ik hoop dat je zus geluk heeft met de kleine en zich geen oor aan heeft laten naaien (zielig genoeg voor de kleine
Gewoon even laten checken zoals ze al zeiden en eventueel als de DA dat aanraadt een wormkuurtje.
Ik hoop dat je zus geluk heeft met de kleine en zich geen oor aan heeft laten naaien (zielig genoeg voor de kleine
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite- tervueren milo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 newfoundlander en 1 tervuerense herder
Komt de pup soms hier vandaan ?
http://link.marktplaats.nl/509077100
Die vader vind ik nou ook geen geweldige newfoundlander,ook meer een kruising met een labrador.
Hier wogen ze met 8 weken rond de 10 kilo
http://link.marktplaats.nl/509077100
Die vader vind ik nou ook geen geweldige newfoundlander,ook meer een kruising met een labrador.
Hier wogen ze met 8 weken rond de 10 kilo
Laatst gewijzigd door tervueren milo op 05 dec 2011 21:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Casper 29-05-2002 - † 09-03-2012
-
Sharonn89
- Vaste gebruiker
Ja!!!
Ze vertelde me inderdaad dat ze uit Belgie kwam in de buurt van Houthalen, dus dit zal het nestje wel zijn.
Ik was zelf al aan het zoeke op marktplaats maar kon niks van. Dank je wel!
Ze vertelde me inderdaad dat ze uit Belgie kwam in de buurt van Houthalen, dus dit zal het nestje wel zijn.
Ik was zelf al aan het zoeke op marktplaats maar kon niks van. Dank je wel!
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Kay (border collie) was met 14 weken ook nog maar 6,65 kilo (even opgezocht in dierenartspapieren) en als ik mij goed herinner met 11 weken nog geen 5 kilo (volgens mij een dikke 4 kilo) met 1 jaar was Kay bijna 18 kilo, nu is Kay 19 kilo (nog iets te schraal). Er is soms kwa groei geen pijl op te trekken. Kay heeft een aantal groei spurten gehad en hij leek groter te worden dan de 2 maand oudere border collie uit zelfde lijnen, maar uiteindelijk zijn ze ongeveer even groot geworden...
Ik vind de pup er wel aardig newfoundlander x labrador eruit zien. Ook vind ik hem er zo op eerste gezicht niet raar uitzien. En ruggegraat vind ik niet altijd een goede meting, aangezien sommige honden op de rug erg strak over het bot lijken te liggen, dan kijk ik liever naar de ribbetjes zelf en tja bij Kay zag je die geregeld als pup wel aardig, ook dat is per pup nog wel eens verschillend, het hoeft niet per defintie ongezond te zijn, wel iets om goed na te laten kijken (zeker bij meerdere symptomen)
Ik vind de pup er wel aardig newfoundlander x labrador eruit zien. Ook vind ik hem er zo op eerste gezicht niet raar uitzien. En ruggegraat vind ik niet altijd een goede meting, aangezien sommige honden op de rug erg strak over het bot lijken te liggen, dan kijk ik liever naar de ribbetjes zelf en tja bij Kay zag je die geregeld als pup wel aardig, ook dat is per pup nog wel eens verschillend, het hoeft niet per defintie ongezond te zijn, wel iets om goed na te laten kijken (zeker bij meerdere symptomen)

-
Muk
Dat dus. Naar de da gaan, die kan je veel meer zeggen of de pup gezond is (wormen bv!). Als het daadwerkelijk deze kruising is, dan mag je flink gaan voeren, maar doe dat vooral in overleg met de da.Hutsje schreef:ik zou ook meteen naar de da en die linke snoeren buiten bereik leggen op de bank.
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Dat vind ik nou zo knap, dat gebeurt op dit forum wel vaker, dat iemand de advertentie op marktplaats vindt. Hoe doe je dat? Op de foto' s op marktplaats zien de pups er prima uit, vind ik, weet niet of het daar ook een pup van is. Maar ja, dat zegt natuurlijk niet veel.
Wat ik me afvroeg, is die kruising wel een okee kruising, new foundlander met labrador? Lijkt me wel goed voor de levensverwachting (nfl 8-10 jaar, labrador 10-12 jaar), of heb ik het mis, zijn er ziektes waar je dan meer kans op hebt? Weet iemand dat? Ik vraag het ook voor mezelf want ik vind newfoundlanders heel leuk, maar de aandoeningen en lage levensverwachting houden me tegen.
Wat ik me afvroeg, is die kruising wel een okee kruising, new foundlander met labrador? Lijkt me wel goed voor de levensverwachting (nfl 8-10 jaar, labrador 10-12 jaar), of heb ik het mis, zijn er ziektes waar je dan meer kans op hebt? Weet iemand dat? Ik vraag het ook voor mezelf want ik vind newfoundlanders heel leuk, maar de aandoeningen en lage levensverwachting houden me tegen.
-
Muk
Er gaat natuurlijk niks boven een Newfoundlander, dat spreekt voor zich.Fizgig schreef:Ik vraag het ook voor mezelf want ik vind newfoundlanders heel leuk, maar de aandoeningen en lage levensverwachting houden me tegen.
Eerlijk gezegd vind ik de aandoeningen meevallen. Veel rasgebonden kwalen kun je toch al behoorlijk uitsluiten als je zorgvuldig een pup kiest. Daarnaast zijn er regels van de rasvereniging waardoor je ook weer gezondheidsproblemen (denk aan cystinurie, hartkwalen, hd/ed) uitsluit of flink verkleind. De gezondheid van de Labrador is er slechter aan toe, begreep ik tenminste van een labfokker.
Een newf wordt gemiddeld 8 tot 10 jaar, dat is voor een groot ras een normale levensverwachting.
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Mijn mechelreu woog bijna 8 kilo met 8,5 week (en inmiddels zo'n 30 kilo, moet nog 7 maanden worden)
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Lijkt me zowieso verstandig om naar de DA te gaan met de pupMuk schreef:Dat dus. Naar de da gaan, die kan je veel meer zeggen of de pup gezond is (wormen bv!). Als het daadwerkelijk deze kruising is, dan mag je flink gaan voeren, maar doe dat vooral in overleg met de da.Hutsje schreef:ik zou ook meteen naar de da en die linke snoeren buiten bereik leggen op de bank.
- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
Mijn goldenteef van bijna exact dezelfde leeftijd woog met 9 weken nog geen 5 kilo en inmiddels 19/20 kilo. Ze weegt een kilo meer dan haar nestbroertje wiens baasje ook lid is van dit forum (dus onafhankelijk van elkaar zie je dat bouw/aanleg toch ook wel erg bepalend is).Inge schreef:Mijn mechelreu woog bijna 8 kilo met 8,5 week (en inmiddels zo'n 30 kilo, moet nog 7 maanden worden)
TS: Mijn pup was ook echt klein en licht toen ik haar kreeg, ze was kleiner dan een gemiddelde htk-kat. Idd wat hier ook iemand zegt: lage geboortegewichten en de keuze van een fokker om niet bij te voeden. Is hier goedgekomen! Idd naar de da en heeft je zus de ouderhonden gezien? Als het allemaal niet helemaal raszuiver kan je oom nog wel wat variatie in gewicht (en uiteindelijke grootte) krijgen.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
-
Mojuan
- Zeer actief
Ik weet niet, maar als ik de foto's van de pup zie lijkt het of hij uitgedroogd is aan zijn koppie te zien.
Let op: Dit dénk ik te zien doordat het er ongeveer uitziet als toen Romeo aan het uitdrogen was, dus het kan goed zijn dat ik het volledig mis heb en alleen maar dénk te zien!!
Het kan evengoed gewoon zijn dat het vachtje wat rommelig op het koppie ligt en dat ik het er daarom op vind lijken.
Let op: Dit dénk ik te zien doordat het er ongeveer uitziet als toen Romeo aan het uitdrogen was, dus het kan goed zijn dat ik het volledig mis heb en alleen maar dénk te zien!!
Het kan evengoed gewoon zijn dat het vachtje wat rommelig op het koppie ligt en dat ik het er daarom op vind lijken.