Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pyreneeseherdershonden a face-rasé
Moderator: moderatorteam
-
face rase
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): berger des pyrenees a face rasé
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Pyreneeseherdershonden a face-rasé
Hoi,
Een vrij onbekende versie van de pyreneeseherdershond is de face rasé. Vrij vertaald uit het Frans "geschoren gezicht". De naam duit dan ook het verschil aan tussen de museau normal (langhaar) en de face rasé (korthaar). Gezien ons ras vrij weinig bekend is worden onze honden vaak voor raslozen honden aangezien...
Momenteel hebben wij pupjes van dit bijzondere ras. Het rare is echter dat het een soort van, nieuwe trent, lijkt te zijn dat mensen de pupjes na een paar weken weer afzeggen. Ineens gaan ze scheiden of zien ze aankomen geen geld voor het hondje te hebben. Nu moet ik eerlijk toegeven dat ik altijd handel op vertrouwen en niet werk met een aanbetaling of zo. Zou ik misschien moeten doen nu heb ik nog 2 reutjes zonder nieuw baasje.
- hebben jullie ook last van een groter percentage mensen dat een pupje canceld?
- werken jullie met aanbetaling? zo ja, wanneer betalene ze dan en aan welke bedragen denk je dan?
Mocht je meer info willen over onze hondjes dan ben je altijd welkom op onze site:
www.face-rase.nl
groetje
Diana
Een vrij onbekende versie van de pyreneeseherdershond is de face rasé. Vrij vertaald uit het Frans "geschoren gezicht". De naam duit dan ook het verschil aan tussen de museau normal (langhaar) en de face rasé (korthaar). Gezien ons ras vrij weinig bekend is worden onze honden vaak voor raslozen honden aangezien...
Momenteel hebben wij pupjes van dit bijzondere ras. Het rare is echter dat het een soort van, nieuwe trent, lijkt te zijn dat mensen de pupjes na een paar weken weer afzeggen. Ineens gaan ze scheiden of zien ze aankomen geen geld voor het hondje te hebben. Nu moet ik eerlijk toegeven dat ik altijd handel op vertrouwen en niet werk met een aanbetaling of zo. Zou ik misschien moeten doen nu heb ik nog 2 reutjes zonder nieuw baasje.
- hebben jullie ook last van een groter percentage mensen dat een pupje canceld?
- werken jullie met aanbetaling? zo ja, wanneer betalene ze dan en aan welke bedragen denk je dan?
Mocht je meer info willen over onze hondjes dan ben je altijd welkom op onze site:
www.face-rase.nl
groetje
Diana
-
kitty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schapendoes
- Contacteer:
Re: Pyreneeseherdershonden a face-rasé
Nee, ik ken het gelukkig niet. Wel van te voren, voor de pups zijn geboren. Er zijn mensen die op de lijst bij meerdere fokkers staan en soms hebben ze dan eerder ergens een pup of besluiten voor een ander ras te gaan.
Ik werk bewust niet met een aanbetaling. Ik wil dat mijn pups alleen naar mensen gaan die er 100% voor gaan, als ze twijfelen en het geld moet de doorslag geven heb ik liever dat ze af zeggen. Ook andersom wil ik de mogelijkheid houden te besluiten een pup niet naar iemand toe te laten gaan, met een aanbetaling gaat dat moeilijker.
Wat een leuke honden heb je!
Ik werk bewust niet met een aanbetaling. Ik wil dat mijn pups alleen naar mensen gaan die er 100% voor gaan, als ze twijfelen en het geld moet de doorslag geven heb ik liever dat ze af zeggen. Ook andersom wil ik de mogelijkheid houden te besluiten een pup niet naar iemand toe te laten gaan, met een aanbetaling gaat dat moeilijker.
-
Cabasja
- Actief
- Mijn ras(sen): Dwergschnauzer
- Contacteer:
Hier ook nooit aanbetaling,en eigenlijk geen afzeggingen.
Vaak heb ik al meerdere mensen op de lijst staan voordat de pups geboren worden,met de meeste heb ik al heel leuk contact gehad,mensen waarvan ik niet zo veel hoor,hou ik rekeking mee,en gaat niet mij voorkeur naar uit.
Als de pups geboren zijn en ik laat dit aan de mensen weten dan heb je wel eens mensen die al een pup hebben,maar niets hebben doorgegeven(al vraag ik dit wel altijd)
Maar verder heb ik hier dus geen last van....
Ik maak me ook nooit druk als ze nog niet weg zijn,ik heb liever een heel goed baasje dan ene baasje van zo die pup ben ik kwijt...dan blijven ze maar hier
Vaak heb ik al meerdere mensen op de lijst staan voordat de pups geboren worden,met de meeste heb ik al heel leuk contact gehad,mensen waarvan ik niet zo veel hoor,hou ik rekeking mee,en gaat niet mij voorkeur naar uit.
Als de pups geboren zijn en ik laat dit aan de mensen weten dan heb je wel eens mensen die al een pup hebben,maar niets hebben doorgegeven(al vraag ik dit wel altijd)
Maar verder heb ik hier dus geen last van....
Ik maak me ook nooit druk als ze nog niet weg zijn,ik heb liever een heel goed baasje dan ene baasje van zo die pup ben ik kwijt...dan blijven ze maar hier

-
face rase
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Hoi,
Dank je wel alvast, het rare van de laatste afzegging is dat het hondje naar Noorwegen zou gaan. ivm de apieren rompslomp die dat met zich meebrengt hebben we heel veel contact gehad. Die mevrouw had de vlucht al geboekt (zegt ze) en de ophaal datum hadden we al besproken. Dan ineens zeggen ze het hondje af omdat ze gaan scheiden. Zo raar. Oké dit hondje (harlekijn) kan je wel 1000x verkopen dus geen probleem, maar toch raar..
Groetje Diana
Dank je wel alvast, het rare van de laatste afzegging is dat het hondje naar Noorwegen zou gaan. ivm de apieren rompslomp die dat met zich meebrengt hebben we heel veel contact gehad. Die mevrouw had de vlucht al geboekt (zegt ze) en de ophaal datum hadden we al besproken. Dan ineens zeggen ze het hondje af omdat ze gaan scheiden. Zo raar. Oké dit hondje (harlekijn) kan je wel 1000x verkopen dus geen probleem, maar toch raar..
Groetje Diana
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
ik zou juist blij zijn dat ze nu afzegt en niet het hondje pas terug gaat sturen na een aantal weken stress 

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Hier ook om deze redenen geen aanbetaling. Een aanbetaling vragen zou ik me ook niet goed bij voelen.kitty schreef: Ik werk bewust niet met een aanbetaling. Ik wil dat mijn pups alleen naar mensen gaan die er 100% voor gaan, als ze twijfelen en het geld moet de doorslag geven heb ik liever dat ze af zeggen. Ook andersom wil ik de mogelijkheid houden te besluiten een pup niet naar iemand toe te laten gaan, met een aanbetaling gaat dat moeilijker.
- bieb4
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Miniature American Shepherd en een Friese Stabij
- Aantal honden: 2
Ik heb ook nog een pupje lopen, had daar samen met haar zusje wel een baasje voor een hele leuke maar die kreeg dus ook beroert nieuws, dus heb ik zelf gezegt doe maar niet en heb er later ook wel mensen voor gekregen maar hele vage dan zeg ik nog steeds nee hoor.
Er komt vanzelf een leuk baasje voor, dus zou me niet zio druk maken.
Er komt vanzelf een leuk baasje voor, dus zou me niet zio druk maken.
- Leeuwtje
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler, Beauceron
Wat zijn ze ontzettend leuk (die Beauce ook)! 't Is dat we nog met een jonge pup zitten....

-
face rase
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Hoi Leeuwtje,
wat is een beauce? Iets wat ik niet ken of een typfoutje dat ik niet kan ontcijferen?
Komend weekend gaan er twee pupjes vertrekken, ik heb er nu al buikpijn van:)
Dan hebben we er nog 4, maar als het goed is vinden we nog wel 2 leuke baasjes voor 2 leuke reutjes...
Groetje
Diana
wat is een beauce? Iets wat ik niet ken of een typfoutje dat ik niet kan ontcijferen?
Komend weekend gaan er twee pupjes vertrekken, ik heb er nu al buikpijn van:)
Dan hebben we er nog 4, maar als het goed is vinden we nog wel 2 leuke baasjes voor 2 leuke reutjes...
Groetje
Diana
- bieb4
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Miniature American Shepherd en een Friese Stabij
Ze bedoeld mijn Beaucerons en afgekort noemen we dat nog wel een Beauce.
Mijn pupje gaat bij vrienden wonen die al 2 beaucerons hebben.
Er kome heus nog wel mensen voor jouw prachtige pupjes.
Mijn pupje gaat bij vrienden wonen die al 2 beaucerons hebben.
Er kome heus nog wel mensen voor jouw prachtige pupjes.
-
face rase
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
ge zult het niet geloven, 1 dag voor de afgesproken ophaaldatum wordt zelfs mijn felbegeerde teefje afgezegd. Zou naar Portugal verhuizen, de mensen hadden haar al gereserveerd voordat ze geboren was. 8 weken gewacht en komen haar nu niet halen. Gaan toch een pyrenee uit de pyreneeën nemen is dichterbij. Snap jij het nog, wellicht doe ik echt iets verkeerd? Maar wat betreft het teefje die was nadat ik haar op facebook had gezet binnen een half uur alweer weg. Bekende mensen uit de agilitywereld hebben haar in huis genomen. Veel beter plekje misschien nog wel en zo zie ik haar nog eens terug. Het zal zo geweest moeten zijn. Nu dus de reuen nog want de mensen zitten op teven te vlassen maar die heb ik niet. Het is helemaal een vreemd nest. De vader van mijn puppen is een week na de dekking overleden, aangereden door een auto. Jonge veelbelovende fantastische reu. Maar nu heeft babische dus de enige nakomlingen van hem. Mooie duitse lijn en nadat zijn overlijden bekend werd wilde de halve face-rase werld een pup van Babische en Piro.. Maar uiteindelijk belande ik in de afzeg wereld. Andere keren overigens nog nooit meegemaakt..
groetje
Diana
groetje
Diana
- Smieszka1
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ierse Wolfshond
- Contacteer:
Jee wat raar.
Aan de andere kant vraag ik me af waarom je je zo druk maakt of je je pups wel kwijt raakt.
Dan blijven ze toch wat langer? Dat is het risico als je fokt vind ik.
Zal best goedkomen, zoveel pyreneeers zijn er niet
Aan de andere kant vraag ik me af waarom je je zo druk maakt of je je pups wel kwijt raakt.
Dan blijven ze toch wat langer? Dat is het risico als je fokt vind ik.
Zal best goedkomen, zoveel pyreneeers zijn er niet
Groetjes Linda

-
Ilona Schouten
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Pyreneese herder a face rase
- Aantal honden: 0
Ongelooflijk dat mensen zo'n mooi hondje laten lopen.
Het zijn zulke lieve, slimme, prachtige honden.
Wij hebben onze Storm ( pyrenese herder face rase mix ) na 15 jaar moeten laten inslapen en ik wil niets liever dan over aantal maanden weer een reu.
Nu jij opeens afzeggingen krijgt ben ik bang dat het moeilijker zal worden aan een pup te komen omdat niet zo snel meer een nestje gepland zal worden.
Ik begrijp er niets van vooral omdat deze honden best zeldzaam zijn.
Het zijn zulke lieve, slimme, prachtige honden.
Wij hebben onze Storm ( pyrenese herder face rase mix ) na 15 jaar moeten laten inslapen en ik wil niets liever dan over aantal maanden weer een reu.
Nu jij opeens afzeggingen krijgt ben ik bang dat het moeilijker zal worden aan een pup te komen omdat niet zo snel meer een nestje gepland zal worden.
Ik begrijp er niets van vooral omdat deze honden best zeldzaam zijn.
- Annemarie Rouw
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Whippets
- Aantal honden: 4
kitty schreef:Nee, ik ken het gelukkig niet. Wel van te voren, voor de pups zijn geboren. Er zijn mensen die op de lijst bij meerdere fokkers staan en soms hebben ze dan eerder ergens een pup of besluiten voor een ander ras te gaan.
Helemaal mee eens. Als ze geen slapeloze nacht van tevoren gehad hebben uit vreugde om de volgende dag het hondje te komen halen, ga ik ze waarschijnlijk niet eens meegeven. En wat een mooi ras heb je!
- Jeannettebo
- Zeer actief
nou ja, een scheiding kan altijd natuurlijk en zie je niet altijd aankomen. Dan hou je eigenlijk 1 iet wat vreemde afzegging over, alhoewel je ook daar natuurlijk niet kan oordelen over de situatie. mss is iemand plots werkloos geworden oid.
Verder is het een niet bekend ras, niet populair. Ik neem aan dat de vraag dan ook niet zo hoog is? Waarom dan twee nesten tegelijk fokken als er niet zo veel vraag is
Verder is het een niet bekend ras, niet populair. Ik neem aan dat de vraag dan ook niet zo hoog is? Waarom dan twee nesten tegelijk fokken als er niet zo veel vraag is

- Smieszka1
- Zeer actief
- Contacteer:
Je hebt wat papieren niet ingestuurd voor bemiddeling begreep ik??? Maar wel twee nesten, dat snap ik niet.
Groetjes Linda

- Jeannettebo
- Zeer actief
-
Muk
Niet te kritisch worden Jeannette, deze fokker denkt dat hier een goudmijn aan potentiële klanten zit. En dan is een kritisch tegengeluid niet wenselijk.Jeannettebo schreef:wil je de laatste vragen ook nog beantwoorden?
- Jeannettebo
- Zeer actief
ik ga uit van het goede in mensenMuk schreef:Niet te kritisch worden Jeannette, deze fokker denkt dat hier een goudmijn aan potentiële klanten zit. En dan is een kritisch tegengeluid niet wenselijk.Jeannettebo schreef:wil je de laatste vragen ook nog beantwoorden?
wss tegen beter weten in

- Xtine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
Sorry,face rase schreef:ge zult het niet geloven, 1 dag voor de afgesproken ophaaldatum wordt zelfs mijn felbegeerde teefje afgezegd. Zou naar Portugal verhuizen, de mensen hadden haar al gereserveerd voordat ze geboren was. 8 weken gewacht en komen haar nu niet halen. Gaan toch een pyrenee uit de pyreneeën nemen is dichterbij. Snap jij het nog, wellicht doe ik echt iets verkeerd? Maar wat betreft het teefje die was nadat ik haar op facebook had gezet binnen een half uur alweer weg. Bekende mensen uit de agilitywereld hebben haar in huis genomen. Veel beter plekje misschien nog wel en zo zie ik haar nog eens terug. Het zal zo geweest moeten zijn. Nu dus de reuen nog want de mensen zitten op teven te vlassen maar die heb ik niet. Het is helemaal een vreemd nest. De vader van mijn puppen is een week na de dekking overleden, aangereden door een auto. Jonge veelbelovende fantastische reu. Maar nu heeft babische dus de enige nakomlingen van hem. Mooie duitse lijn en nadat zijn overlijden bekend werd wilde de halve face-rase werld een pup van Babische en Piro.. Maar uiteindelijk belande ik in de afzeg wereld. Andere keren overigens nog nooit meegemaakt..
groetje
Diana
maar puppies te koop aanbieden via facebook vind ik de grootste gruwel die ik maar kan indenken.
Lid worden van een forum om puppies te koop aanbieden vind ik ook niet te doen.
Net als een leurder die deur aan deur gaat om iets te verkopen, en zijn materiaal de hemel in prijst,
zo bied jij je pups aan.
Voor de rest onthou ik mij van commentaar.
Vind het te triest voor woorden.
Handle every stressful situation like a dog.
If you can't eat it or play with it,
Just pee on it and walk away.
If you can't eat it or play with it,
Just pee on it and walk away.
-
Muk
Dat heb ik al opgegeven. En in deze situatie waarbij een fokker van minder allooi haar pups wanhopig via de meest dubieuze kanalen probeert te slijten, zie ik zeker niet het goede van de ts. Zeker ook omdat bovenaan dit forumonderdeel toch duidelijk vermeld staat dat je je pups hier niet mag aanbieden.Jeannettebo schreef:ik ga uit van het goede in mensenMuk schreef:Niet te kritisch worden Jeannette, deze fokker denkt dat hier een goudmijn aan potentiële klanten zit. En dan is een kritisch tegengeluid niet wenselijk.Jeannettebo schreef:wil je de laatste vragen ook nog beantwoorden?![]()
![]()
wss tegen beter weten in
- Smieszka1
- Zeer actief
- Contacteer:
Deze fokker heeft haar zaken/ papieren voor de club niet op orde, daarom geen bemiddeling. Zegt genoeg toch.....
Groetjes Linda

-
face rase
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Hoi,
O jeetje, wat een aanval ineens. Ik heb inderdaad even niet gekeken hier en krijg niet automatisch mail als er op mijn onderwerp gereageerd wordt.
Ik gun mijn pupjes een fijn plekkie en biedt ze dan ook aan op plaatsen waar hondenmensen samenkomen misschien weet iemand, wel iemand die nog op zoek is naar een pupke en zo kunnen we elkaar helpen dacht ik. Maar misschien is dat wel een verkeerde kronkel bij mij?
2 nesten, ja kan ik wel uitleggen, ik wil namelijk zelf een pupje houden en wist niet van welk van mijn teefjes dat ik er eentje wilde, en zo besloot ik ze beide tegelijk te laten dekken. Normaliter heb ik vaak een nest van 1 of 2 puppen en dat ik er dan nu ineens 7 Zou hebben na 2 slechte dekkingen (beide teven maar 1x gedekt) had ik ook niet verwacht. Dan ook nog gezegend met 5 reuen is niet gunstig voor het plaatsen, iedereen is op zoek naar een teef geloof ik. Had ik 25 harlekijn teven dan was ik ze al allemaal kwijt geweest. mensen kiezen op sexe maar ook op kleur en dat is best bijzonder, maar zo is het in mijn gemeleerd nest wel gegaan. Maakt ook niet uit, de tot nu toe geplaatste hondjes zitten allemaal prima, allemaal in de sport maar dat is geen must voor mij. Het risico zou zelfs kunnen zijn dat ze de verwachting niet kunnen waarmaken en dat is bij een huishond meestal geen probleem..
Via de rasvereniging heb ik nog nooit een pupje kunnen plaatsen, zij zijn helemaal in to de poil long. Daar komt bij dat wij allerlei showresultaten e.d. moeten insturen. Een week na de dekking is 1 van de reutjes die ik gebruikt heb overleden. hij is onder een auto gelopen. Ik kan die mensen (die ook nog eens pas verhuisd waren) echt niet vragen of ze nog even wat show papieren van hun overleden hond willen opsturen. en dan slechts voor het bijhouden voor het archief. Ik heb per e-mail mijn nesten gemeld zodat ze een archief kunnen maken van wat er geboren is maar iedere reactie bleef uit. Ik heb per e-mail gemeld dat de reu is overleden, en iedere reactie bleef uit. Niet eens een zinnetje. "wat spijtig voor die eigenaaresse" Of zoiets. niets, helmaal niets. Gezien dat reutje een best speciaal hondje was en ik bijzonder op hem gesteld was had ik het helemaal zitten.. Dus nee , mijn nesten zijn niet bij de vereniging aangemeld, maar we voldoen wel aan alle eisen, we hebben alles HD en ogen getest, geshowd, bij de Duitse rasvereniging zijn ze aangekeurd en "zur zucht zugelassen"... enz. enz..
Nu kan ik van hieruit niet direct terugkijken naar jullie reacties en dus ook niet zien of ik vergeten ben op een vraag antwoord te geven. Je mag me alles vragen, ik beantwoord die graag. Ik voel me overigens geen fokker. Kijk eens op mijn site, mijn teven krijgen niet vaker dan 2x in hun leven een nest. In 2004 werd ons eerste zelfgefokte teefje geboren. Dizzely ze woont nog steeds hier. Dat was mijn eerste nest. (1 pupje), daarna een nestje in 2005 eentje in 2007 (4 pupjes) in 2009 (1 pupje) en nu 2 in 2011 dus tja, broodfokker die via de sites de pups probeert te slijten?? Jullie mening, ik zie mijzelf zo niet. Wel gun ik mijn pups een fijn huisje en durf ik best mijn nek uit te steken om daar naar te zoeken voor ze. Het gaat overigens prima met de pupjes en de volwassen honden hier in huis, maar iets meer persoonlijke aandacht per pupje zou wenselijk zijn, ik doe mijn best maar moet nu de aandacht verdelen en het zou leuk zijn voor de hondjes als ze enig pupje zijn en de hele dag "in the picture" staan...... Zo kan ik nog uren verder vertellen, maar daar zal ik jullie niet langer mee lastig vallen. tekst verwijderd door moderator
Groetje
Diana
O jeetje, wat een aanval ineens. Ik heb inderdaad even niet gekeken hier en krijg niet automatisch mail als er op mijn onderwerp gereageerd wordt.
Ik gun mijn pupjes een fijn plekkie en biedt ze dan ook aan op plaatsen waar hondenmensen samenkomen misschien weet iemand, wel iemand die nog op zoek is naar een pupke en zo kunnen we elkaar helpen dacht ik. Maar misschien is dat wel een verkeerde kronkel bij mij?
2 nesten, ja kan ik wel uitleggen, ik wil namelijk zelf een pupje houden en wist niet van welk van mijn teefjes dat ik er eentje wilde, en zo besloot ik ze beide tegelijk te laten dekken. Normaliter heb ik vaak een nest van 1 of 2 puppen en dat ik er dan nu ineens 7 Zou hebben na 2 slechte dekkingen (beide teven maar 1x gedekt) had ik ook niet verwacht. Dan ook nog gezegend met 5 reuen is niet gunstig voor het plaatsen, iedereen is op zoek naar een teef geloof ik. Had ik 25 harlekijn teven dan was ik ze al allemaal kwijt geweest. mensen kiezen op sexe maar ook op kleur en dat is best bijzonder, maar zo is het in mijn gemeleerd nest wel gegaan. Maakt ook niet uit, de tot nu toe geplaatste hondjes zitten allemaal prima, allemaal in de sport maar dat is geen must voor mij. Het risico zou zelfs kunnen zijn dat ze de verwachting niet kunnen waarmaken en dat is bij een huishond meestal geen probleem..
Via de rasvereniging heb ik nog nooit een pupje kunnen plaatsen, zij zijn helemaal in to de poil long. Daar komt bij dat wij allerlei showresultaten e.d. moeten insturen. Een week na de dekking is 1 van de reutjes die ik gebruikt heb overleden. hij is onder een auto gelopen. Ik kan die mensen (die ook nog eens pas verhuisd waren) echt niet vragen of ze nog even wat show papieren van hun overleden hond willen opsturen. en dan slechts voor het bijhouden voor het archief. Ik heb per e-mail mijn nesten gemeld zodat ze een archief kunnen maken van wat er geboren is maar iedere reactie bleef uit. Ik heb per e-mail gemeld dat de reu is overleden, en iedere reactie bleef uit. Niet eens een zinnetje. "wat spijtig voor die eigenaaresse" Of zoiets. niets, helmaal niets. Gezien dat reutje een best speciaal hondje was en ik bijzonder op hem gesteld was had ik het helemaal zitten.. Dus nee , mijn nesten zijn niet bij de vereniging aangemeld, maar we voldoen wel aan alle eisen, we hebben alles HD en ogen getest, geshowd, bij de Duitse rasvereniging zijn ze aangekeurd en "zur zucht zugelassen"... enz. enz..
Nu kan ik van hieruit niet direct terugkijken naar jullie reacties en dus ook niet zien of ik vergeten ben op een vraag antwoord te geven. Je mag me alles vragen, ik beantwoord die graag. Ik voel me overigens geen fokker. Kijk eens op mijn site, mijn teven krijgen niet vaker dan 2x in hun leven een nest. In 2004 werd ons eerste zelfgefokte teefje geboren. Dizzely ze woont nog steeds hier. Dat was mijn eerste nest. (1 pupje), daarna een nestje in 2005 eentje in 2007 (4 pupjes) in 2009 (1 pupje) en nu 2 in 2011 dus tja, broodfokker die via de sites de pups probeert te slijten?? Jullie mening, ik zie mijzelf zo niet. Wel gun ik mijn pups een fijn huisje en durf ik best mijn nek uit te steken om daar naar te zoeken voor ze. Het gaat overigens prima met de pupjes en de volwassen honden hier in huis, maar iets meer persoonlijke aandacht per pupje zou wenselijk zijn, ik doe mijn best maar moet nu de aandacht verdelen en het zou leuk zijn voor de hondjes als ze enig pupje zijn en de hele dag "in the picture" staan...... Zo kan ik nog uren verder vertellen, maar daar zal ik jullie niet langer mee lastig vallen. tekst verwijderd door moderator
Groetje
Diana
-
face rase
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Hoi Inge,
Dat ligt eraan welke taal je gebruikt. Oorspronkelijk uit frankrijk Berger de Pyrenees a face rasé (misschien zelfs nog een streepje op de e van pyrenees. face rasé (geschoren gezicht) oftewel kortbehaarde snuit zoals wij in Nederland zeggen. Inderdaad er zijn weinig pyreneeërs in Nederland daarom schrijf ik meestal de berger versie en niet pyreneese herdershond a face rase. Nederlanders spreken dat vaak ook uit als fass rass, dat is eigenlijk niet correct, maar een kniesoor die daar op let. Als je naar de vacht van Dizzely kijkt dan mag je eigenlijk ook geen face rase zeggen dat heet dan weer piermont. Maar daar hebben mensen dan weer nooit van gehoord, dus ik hou het meestal gewoon simpel voor iedereen wel zo gemakkelijk toch?
Groetje
Diana
Dat ligt eraan welke taal je gebruikt. Oorspronkelijk uit frankrijk Berger de Pyrenees a face rasé (misschien zelfs nog een streepje op de e van pyrenees. face rasé (geschoren gezicht) oftewel kortbehaarde snuit zoals wij in Nederland zeggen. Inderdaad er zijn weinig pyreneeërs in Nederland daarom schrijf ik meestal de berger versie en niet pyreneese herdershond a face rase. Nederlanders spreken dat vaak ook uit als fass rass, dat is eigenlijk niet correct, maar een kniesoor die daar op let. Als je naar de vacht van Dizzely kijkt dan mag je eigenlijk ook geen face rase zeggen dat heet dan weer piermont. Maar daar hebben mensen dan weer nooit van gehoord, dus ik hou het meestal gewoon simpel voor iedereen wel zo gemakkelijk toch?
Groetje
Diana
- Smieszka1
- Zeer actief
- Contacteer:
Natuurlijk had je die papieren van de reu wel op kunnen sturen.
Heel erg dat hij is overleden maar goed, bij de dekking moet je al dat soort zaken wel op orde hebben.
Ik wist dit trouwens omdat een kennis van me in het bestuur van de rasvereniging ziten ik heb haar gewezen op dit topic.
Je reutjes vinden vast een fijn thuis.
Ik wil volgend jaar een pup houden van een van mijn teefjes , weet ook nog niet welke, maar ik laat ze niet allebei dekken hoor tegelijk.
Ik heb dan wel wat langer geduld.
Heel erg dat hij is overleden maar goed, bij de dekking moet je al dat soort zaken wel op orde hebben.
Ik wist dit trouwens omdat een kennis van me in het bestuur van de rasvereniging ziten ik heb haar gewezen op dit topic.
Je reutjes vinden vast een fijn thuis.
Ik wil volgend jaar een pup houden van een van mijn teefjes , weet ook nog niet welke, maar ik laat ze niet allebei dekken hoor tegelijk.
Ik heb dan wel wat langer geduld.
Groetjes Linda

-
Muk
Dat je een keer niet weet dat je hier geen pups aan kan bieden, is nog tot daar aan toe (het staat immers bovenaan dit forumonderdeel), maar dat je het nu weer probeert is wel triest.face rase schreef:Hoi,
tekst verwijderd door moderator![]()
Als je voor de dekking al de showpapieren had gevraagd, dan had je ze prima bij de vereniging aan kunnen melden. Zo moeilijk is dat niet.
-
face rase
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Hoi,
Het is een bewuste keuze geweest om ze niet aan te melden bij de vereniging, maar daar ga ik jullie niet mee vermoeien dat is niet netjes toch. Ja die twee nestjes, ik ben een slechte fokker en bij ieder nestje zit altijd zo'n bijzonder leuk hondje dat ik dan niet weg kan doen, dus twee nestjes dicht na elkaar dat is veel te gevaarlijk voor mij dan hou ik er twee ook al is dat niet de bedoeling. Zoone softy ben ik dan wel.. Vandaar dus twee gelijk en dan is het ook weer gedaan voor deze twee teefjes. Dus de komende jaren geen nestjes hier dus.. Wel jammer want ik meende net binnen te lopen
Verder zou ik in herhaling vallen als ik nu diep in zou gaan op jullie berichten us laat ik het hier maar bij houden dan..
O had ik dat bijna vergeten, natuurlijk voopr al de lezers, een vrolijk, gezond en vooral sportief 2012 toegewenst, voor mensen en hond..
Groetje
Diana
Het is een bewuste keuze geweest om ze niet aan te melden bij de vereniging, maar daar ga ik jullie niet mee vermoeien dat is niet netjes toch. Ja die twee nestjes, ik ben een slechte fokker en bij ieder nestje zit altijd zo'n bijzonder leuk hondje dat ik dan niet weg kan doen, dus twee nestjes dicht na elkaar dat is veel te gevaarlijk voor mij dan hou ik er twee ook al is dat niet de bedoeling. Zoone softy ben ik dan wel.. Vandaar dus twee gelijk en dan is het ook weer gedaan voor deze twee teefjes. Dus de komende jaren geen nestjes hier dus.. Wel jammer want ik meende net binnen te lopen
Verder zou ik in herhaling vallen als ik nu diep in zou gaan op jullie berichten us laat ik het hier maar bij houden dan..
O had ik dat bijna vergeten, natuurlijk voopr al de lezers, een vrolijk, gezond en vooral sportief 2012 toegewenst, voor mensen en hond..
Groetje
Diana
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
post je nou alleen maar zo vaak om je onderschrift in the picture te houden?

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Muk
Oh dat is ook heel triest. Bewust zo de regels proberen te omzeilen. Dan ben je wel heel wanhopig als fokker. Een goede fokker heeft dit niet nodig.renee-uk schreef:post je nou alleen maar zo vaak om je onderschrift in the picture te houden?
- Smieszka1
- Zeer actief
- Contacteer:
Nanna schreef:Ik zou ze als stamboomloze fikken zien te slijten.
Voor weinig geld, dus.
En daarna niet meer gaan fokken met een ras waar klaarblijkelijk geen vraag naar is.
Er is zeker wel vraag naar hoor, alleen klopt hier een en ander niet
Groetjes Linda