Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Jimmy na 10 lessen Dogdance (filmpje)
Moderator: moderatorteam
- Pumi
- Zeer actief
- Contacteer:
Jimmy na 10 lessen Dogdance (filmpje)
Zo nu na 10 lessen even de tijd genomen om weer wat te filmen, dan wat plakken en knippen. Dan is dit het resultaat
- Penny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever x Oud Duitse Herder
- Aantal honden: 1
Re: Jimmy na 10 lessen Dogdance (filmpje)
Zo te zien vindt ie het geweldig om te doen! Leuk om naar te kijken.

- TE$$
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boxer, X duitse staander, greyhound
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Haha Ziet er erg leuk uit!
Door je armen springen en door de benen vind ze leuk!
Wat me verder op valt over de oefeningen in het algemeen, is dat je geen enkele oefening opheft. Dus na iedere beloning is de oefening klaar, terwijl je haar niet vrij geeft.

Door je armen springen en door de benen vind ze leuk!
Wat me verder op valt over de oefeningen in het algemeen, is dat je geen enkele oefening opheft. Dus na iedere beloning is de oefening klaar, terwijl je haar niet vrij geeft.
- MJ
- Zeer actief
Wat goed zeg, wat kan ie al veel !
Dat terug door je benen ..wat doet ie dat snel ! Gaaf om te zien hoor, die lol !
Ennuh...wat is ie leukkkkkkkk !
Dat terug door je benen ..wat doet ie dat snel ! Gaaf om te zien hoor, die lol !
Ennuh...wat is ie leukkkkkkkk !

- Pumi
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat bedoel je hier precies mee??TE$$ schreef: Wat me verder op valt over de oefeningen in het algemeen, is dat je geen enkele oefening opheft. Dus na iedere beloning is de oefening klaar, terwijl je haar niet vrij geeft.
ps zij is een hij

- TE$$
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boxer, X duitse staander, greyhound
- Contacteer:
Je zal het wrs wel gewoon zo geleerd hebben hoor. Dus verder niet negatief bedoeld of zoPumi schreef: Wat bedoel je hier precies mee??
ps zij is een hij![]()

Maar het viel me zo op haha
Wat ik er mee bedoel als ik bv. het commando "zit" geef, blijft mijn hond net zo lang zitten tot ik of een ander commando geef, of het hem vrij geef met het commando "klaar" Zit is dus ook automatisch blijf, want als ik bij hem wegloop heb ik niet gezegd dat hij moest volgen. Dus bij de weg over steken is het zit, braaf, over
Ik hoop dat je me nu een beetje begrijpt

- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
Wat ontzettend leuk om te zien en wat is hij toch ook leuk.

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Wat heeft hij er een lol in zeg, superleuk om te zien! Hij kan ook al wel heel veel vind ik.
Ben benieuwd hoe hij het over een paar maanden doet.

- Pumi
- Zeer actief
- Contacteer:
Snap wat je bedoeld, eigenlijk niet zo geleerd. Maar hij zit zo op springveren, dat hij gewoon ophoog knalt als ik hem beloon. Bij de lig oefeningen (kruipen, rollen) heb ik hem nu zover dat hij inderdaad blijft liggen. Hij is super gevoelig en snel van de mik, dus het blijft voorzichtig opbouwen en het leren te wachten en niet weg knallen heeft helaas nog veel tijd nodig. Belangrijkste nu vind ik zijn enthousiasme de rest volgt hopelijkTE$$ schreef:Je zal het wrs wel gewoon zo geleerd hebben hoor. Dus verder niet negatief bedoeld of zoPumi schreef: Wat bedoel je hier precies mee??
ps zij is een hij![]()
![]()
Maar het viel me zo op haha
Wat ik er mee bedoel als ik bv. het commando "zit" geef, blijft mijn hond net zo lang zitten tot ik of een ander commando geef, of het hem vrij geef met het commando "klaar" Zit is dus ook automatisch blijf, want als ik bij hem wegloop heb ik niet gezegd dat hij moest volgen. Dus bij de weg over steken is het zit, braaf, over
Ik hoop dat je me nu een beetje begrijpt

- Pumi
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik probeer nu toch wat rustig aan te doen en de reeds bekende oefeningen beter te maken of wat uit te breiden. Ben bang dat het anders te snel gaat en hij het in zijn koppie niet meer kwijt kan, dat heeft ie met agility ook al gehadLongFields schreef:Wat heeft hij er een lol in zeg, superleuk om te zien! Hij kan ook al wel heel veel vind ik.

- [A]nneloes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian shepherd
- Contacteer:
Knap hoor voor na 10 lessen! En wat enthousiast is hij ook!Heel leuk.
tipje: Let op met het zwaaien met je handen. Ik snap je handgebaren, maar doordat je met twee handen werkt kunnen je handen in je enthousiasme een eigen leven gaan leiden wat dan weer verwarrend werkt.
Misschien is het handig om met één hand de gebaren uitvoeren. Of met je linker hand of met je rechterhand. Even een voorbeeld om mijn punt duidelijk te maken:
Bij het de door de benen slalommen gebruik je allebei je handen om de hond door je benen te leiden. Wat je kunt doen is als de hond naar links onder je benen door moet, je hem alleen triggert/trekt met je linker hand en niet daar ook nog eens je rechterhand voor gebruikt. En naar rechts gebruik je alleen je rechterhand en laat je je linker achterwege. (Ik hoop dat het een beetje duidelijk is
)
tipje: Let op met het zwaaien met je handen. Ik snap je handgebaren, maar doordat je met twee handen werkt kunnen je handen in je enthousiasme een eigen leven gaan leiden wat dan weer verwarrend werkt.
Misschien is het handig om met één hand de gebaren uitvoeren. Of met je linker hand of met je rechterhand. Even een voorbeeld om mijn punt duidelijk te maken:
Bij het de door de benen slalommen gebruik je allebei je handen om de hond door je benen te leiden. Wat je kunt doen is als de hond naar links onder je benen door moet, je hem alleen triggert/trekt met je linker hand en niet daar ook nog eens je rechterhand voor gebruikt. En naar rechts gebruik je alleen je rechterhand en laat je je linker achterwege. (Ik hoop dat het een beetje duidelijk is

Funny Fleece Vrolijke hondenartikelen van fleece