Ben een beetje aan het twijfelen of het agility gebeuren wel iets voor mij en Kai is.

Moderator: moderatorteam
bij cyno is het volgens mij wel zo dat je niet alle klasses op dezelfde dag heb. Maar de ene dag A, de andere dag klasse B1. Of idd op andere locaties. Bij FHN heb je wel alles op één dag. Ik vind het juist leuk, zo leer je ook mensen kennen uit andere klasses en kun je hun zien lopen. Ook nu een paar van ons team/hondenschool naar een volgende klasse gaan en een aantal nieuwe komen of een aantal blijven zitten kan je toch samen gaan. Vind ik wel zo gezelligBoutje schreef:Voor de Nederlanders; bij ons lopen alle graden en hoogtes op de zelfde wedstrijd, wel op verschillende terreinen maar ook soms na elkaar na herbouwen parcours, ik hoor dat dat bij jullie anders is? Vb de A in Maastricht en de B de zelfde dag in Eindhoven of Breda? (lijkt me vreselijk onhandig als je meerdere honden hebt in verschillende klassen)Linsey schreef:Dus je weet wel ongeveer wanneer je moet lopen dan die dag zelf, niet zoals op show dat je de hele dag in het oog moet houden?
Kai heeft pas zijn TAP en ik ben me nu aan het inschrijven voor wedstrijden gehoorzaamheid volgend jaar, ben dus wat aan het kijken waar ik een wedstrijd GH zal moeten laten vallen voor agility (GH bezet toch al wel 2-3 weekends per maand, toch zeker nu ook Dino wedstrijden doet). 1 die me wel interessant lijkt, is de wedstrijd op onze eigen hondenschool, maar dat valt net samen met een leuke gehoorzaamheidswedstrijd. Pff moeilijk als je 2 hondensporten doet en dan ook soms nog shows.![]()
Een tentje is dat altijd nodig? Ben dus niet van plan om geregeld wedstrijden agility te doen. Misschien wel handig als het regent toch en wat voor tentje dan? Ik heb hier ooit wel een klein tentje gekocht toen ik nog veel agility ambities had, maar dat is nogal moeilijk op te stellen en ik zie vaak pop-up tenten tegenwoordig, lijkt me wel handiger.
Ongeveer wel, ja. Vb op terrein 3 eerst graad 1 large, nummers zo tot zo veel, dat zijn dan ongeveer bij een vast 40 honden per uur, bij een jumping gaat het wat sneller, hangt ook wat van de keurmeester af (na een tijdje weet je wel wie hoe snel keurt), dan de mediums, 20 hondjes en dan de smalls en ik was dan vb 14e om te lopen, er staan geschatte tijden, ze roepen meestal wel af wanneer je mag verkennen en als ik dan vanop afstand zie dat de latten naar small gaan ga ik de eerst 4 kijken en dan 10 honden voor ik moet mijn hondje ophalen. Opwarmen doe ik voordien en zet ze dan even terug weg.
Als beginnende speler is er altijd wel iemand die je helpt dit in te schatten hoor!
Tentje is niet per se nodig, maar hond in auto laten is in de zomer vind ik onverantwoord tenzij je extra koeling hebt, je kan ook een bench neerzetten op een rustig plekje maar ik heb de ervaring met mijn honden dat ik echt moet zorgen dat ze hun rust nemen tussendoor, dus geen honden zien lopen en wat eigen ruimte en dan is zo'n pop-up tenue wel handig. Of een bench waar je iets over kan gooien en in de schaduw zetten. Of als het regent je hond en je zelf droog houden is ook wel leuk.
Wat voor tent maakt niet uit, je ziet die pop-ups heel veel maar bij mij gaan ze maar 1 tot 2 seizoenen mee terwijl ik mensen ken met oudere tenten die wel wat langer duren om op te zetten en zwaarder zijn om mee te sleuren maar al jaren en jaren mee gaan.
Als je weet wanneer je naar waar gaat geef je maar een gil, ik start met Jinn nog even in graad 1 en vanaf augustus met Pippa idem, kan best mee uitkijken met je.
Je ziet wel dat het er in graad 1 wat chaotischer aan toe gaat, onervaren honden, nieuwe geleiders, maar dat is ook leuk. Graag 2 gaat al beter en eens in 3 weet je na wie je gewoonlijk loopt (startnummers zijn meestal op stamboomnaam) en is iedereen veel minder te vroeg en gestressd, zowel mensen als honden, en wordt het allemaal wat relaxter.
maar leuk is het altijd!