Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Eerste Flyball jaar afgesloten

Moderator: moderatorteam

** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Eerste Flyball jaar afgesloten

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Vorige week hebben Kenji en ik onze laatste Flyball les van dit jaar gehad.

Een jaar met op dit gebied heel veel ups.

Eind februari / begin maart begonnen we.
We kwamen in de beginners groep die al 3 lessen gehad hadden.

Die eerste les liet Kenji al zien dat ze een natuurtelentje is , ze haalde in die les de gemiste lessen zo in.

Al snel liep ze toch wel wat voor op de andere beginners , ondanks dat we in het begin nog maar om de week gingen.
Dat werd al snel elke week en we zagen Kenji met hele grote sprongen vooruit gaan.

Helaas moesten we in mei alweer tijdelijk stoppen want Kenji en Elena hadden gevochten .
Kenji had n slagaderlijke bloeding en de voetzolen onder haar rechter voorpoot lagen helemaal open.

Dat heeft wel n poos geduurt voor het dicht was en zo misten we weer een hoop lessen.
De laatste les van het seizoen hebben we toen nog wel heel rustig (nja voor Kenji was het rustig ;-) ) meegedaan.
Er werd toen afgesproken om in het nieuwe seizoen weer bij de beginners te starten.

En zo kwam het nieuwe seizoen eraan , Kenji haar poot was goed dicht op 1 plekje na ( gaat ook nooit meer dicht maar ze heeft er geen last van )
We waren er weer klaar voor

De eerste les zijn we binnen een kwartier gepromoveerd naar de gevorderden.
Mijn "teamgenoot" was een vrouwtje die met haar hond gestopt was met wedstrijden en nu nog recreatief flyballt en van haar en de instructrice hebben we ontzettend veel geleerd.

September werd er gevraagd of ik het leuk vond om mee te doen met een demo.
Daar hebben we aan meegedaan, jammer van het slechte weer waardoor we bijna geen publiek hadden. Maar het is wel n goede training geweest.

Een week later deden we mee met de clubkampioenschappen en werden we 3e in de gevorderdengroep en 3e met de gokkersrace

En toen ging het hard want 2 weken later trainden we ineens mee met de wedstrijdgroep.
Eigenlijk om het instarten met meerdere honden te trainen en zo rustig op te werken naar de wedstrijden.

Het gaat elke week beter , Kenji word steeds sneller ook met als resultaat 3 wkn geleden n PR van 4.79 :-D
Snelste tijd van tot dan toe was 4.85

De vraag of ik wel zeker wist dat Kenji HD heeft was dan ook snel gesteld.
Helaas wel , maar vormt dus absoluut geen belemmering dus.

Vorige week de laatste les , was heel gezellig met onze kerstmutsen op.
Tot grote hilariteit van iedereen probeerde Kenji steeds die muts van m'n hoofd te jatten
Haar streken is ze ook nog niet verleerd haha.

Na de les hebben we nog wat gedronken, en kregen we allemaal een glazen onderzetter met een foto van onszelf met de hond.

En toen de vraag, of ik het nog steeds zag zitten om de wedstrijden in te gaan.
Tuurlijk willen wij dat !!!

Meteen mijn gegevens en die van Kenji doorgegeven want we moeten nog lid worden van de Belgische Flyball Club waar we dus bij aangesloten zijn.

Wedstrijdkalender doorgemailt naar m'n werk , die data ben ik dus al vrij .
Nu die winterstop tot februari door zien te komen en dan hebben we als alles meezit 22 april onze eerste wedstrijd :-D

Dit had ik bij het starten van onze les nooit verwacht, dat we zover zouden komen vanwege die HD .
Ik ben er iig heel blij om dat we saampjes toch nog wat kunnen doen en zovergekomen zijn .
Tuurlijk willen wij dat
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Re: Eerste Flyball jaar afgesloten

Ongelezen bericht door duitse herder »

Wat ik zo leuk vind, is dat je voorheen echt een IPO-er was en nu volledig om bent :cheer: Flyball is gewoon een hele leuke sport, na 2,5 jaar doe ik nog steeds elke woensdagavond vrij houden voor de lessen :mrgreen: Tot nu toe 3 lessen gemist in 2,5 jaar tijd haha Gelukkig heb ik geen winterstop, dat is toch wel het grote voordeel van in een manege trainen.
Jammer dat de wedstrijden zo ver weg zijn voor mij, want ik ben reuze benieuwd naar Kenji :cheer:
Perry en Noah

Afbeelding
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Wat leuk om te lezen!!! heel veel plezier :cheer:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Wat leuk!
Met onze vorige hond heb ik ook wedstrijden gelopen. Die was niet snel, maar dat maakte niet uit. De sfeer was toen iig op wedstrijden heel goed :)
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

duitse herder schreef:Wat ik zo leuk vind, is dat je voorheen echt een IPO-er was en nu volledig om bent :cheer: Flyball is gewoon een hele leuke sport, na 2,5 jaar doe ik nog steeds elke woensdagavond vrij houden voor de lessen :mrgreen: Tot nu toe 3 lessen gemist in 2,5 jaar tijd haha Gelukkig heb ik geen winterstop, dat is toch wel het grote voordeel van in een manege trainen.
Jammer dat de wedstrijden zo ver weg zijn voor mij, want ik ben reuze benieuwd naar Kenji :cheer:
Ow maar de IPO zit ik ook nog wel een beetje in hoor.
Maar echt trainen gaat gewoon niet meer

Speuren ben ik nu mee gestopt omdat ik daar straks met de wedstrijden toch geen tijd meer voor heb. En ik moet nu nog teveel aan Elena denken.

1x in de week , probeer ik nog wel op het veld te staan.
Gewoon kleine volg oefeningetjes of andere dingetjes om het er toch een beetje in te houden.

En vandaag heeft ze nog een keertje mogen bijten , Edwin heeft dat heel leuk gedaan.
In het verstek staan en ik sturen, mocht ze na het aanblaffen bijten. Stond hij daar heel hard auw auw te roepen :goeie:

Daarna nog onder de klimschutting laten revieren , nou dat vond ze helemaal geweldig.
Blijkt dat ze toch wel een beetje manscherp is.

Zo af en toe gaat dat dus nog wel,maar echt volop IPO trainen dus niet meer.

De volgende hond gaat gewoon de IPO weer in , en Flyball ernaast natuurlijk :wink:
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”