Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wandelen in de omgeving van Nijmegen

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

yvetje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Mechelse herdermix
Aantal honden: 2

Wandelen in de omgeving van Nijmegen

Ongelezen bericht door yvetje »

Onze hond Molki blaft enorm als hij een andere hond ziet. Maakt niet uit of deze hond dichtbij is of heel ver... Hij is niet agressief; het lijkt eerder of hij gefrustreerd is omdat hij er niet bij kan komen.
We zijn hard aan het oefenen om hem hierin te temperen. Helaas komen we niet altijd honden tegen...
Wie zou een keer met ons willen wandelen? Het liefst een stabiele hond die niet terug blaft.... :D
Alvast bedankt!

Groetjes, Yvette en Molki
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Re: Wandelen in de omgeving van Nijmegen

Ongelezen bericht door DeDiana »

Wij willen wel een keer met jullie wandelen/oefenen hoor! Kan Molki wel gewoon los met andere honden en hoe oud is hij? Of wil je juist aan de lijn oefenen vanwege dat blaffen?
Mila vindt herderreuen meestal heel leuk; ze blaft niet, maar is wel terughoudend als een andere hond blaft.
yvetje
Vaste gebruiker

Ha, fijn dat je dat wilt doen! En fijn dat je het aandurft ;-)
Molki is nu ruim 4 jaar. We hebben hem bijna een jaar. We hebben hem in het begin toen we hem net hadden wel een keer losgelaten. Maar omdat hij nogal een jachtinstinct heeft en dus achter alles aangaat wat kleiner als een schaap is en omdat hij zo op andere honden reageert durven we hem (nog) niet echt los te laten.
Voor dit 'probleem' hebben we ook al een keer een gedragstherapeut over de vloer gehad. Toen zij haar hond mee had genomen blafte hij wel maar toen we gingen wandelen was het best snel over.
Binnnekort heb ik vakantie en heb ik tijd genoeg om te oefenen/wandelen. Laat maar weten wat jou het beste uitkomt!
In ieder geval alvast bedankt!
DeDiana
Zeer actief

Wanneer heb je vakantie? In de week van 20 februari (carnaval)? Dan kan ik doordeweeks 's middags ook wel een keer, bijvoorbeeld op dinsdag 21 of woensdag 22 feb. Als dat voor jou niet uitkomt, doe maar een ander voorstel.
Laat je Molki wel los op hondenveldjes? Ik weet niet waar in Nijmegen je woont, maar hier in de buurt (ik woon in Wolfskuil) is wel een flink losloopgebied langs het spoor met een groot omheind veld en een deels omheind veld, misschien is dat wat?
yvetje
Vaste gebruiker

Ja, in de week van de carnaval heb ik een weekje vakantie. Ik kan op allebei de dagen die je noemt. Zeg jij maar wat jou het beste uitkomt....
Ik woon in Duitsland, net over de grens bij Nijmegen. Hier kennen we geen hondenveldjes. Tenminste ik heb ze hier in het dorp nog nooit gezien. Ik durf Molki alleen los te laten als het veldje goed omheind is... Ben veel te bang dat hij wegloopt..erg he?
Wat en waar is handig om af te spreken???
DeDiana
Zeer actief

Als je bang bent dat hij wegloopt, snap ik wel dat je hem niet zomaar los durft te laten hoor! Misschien is dat veld langs het spoor bij mij in de buurt dan wel een idee. Daar lopen regelmatig ook andere honden en is ook een groot omheind gedeelte waar Molki los zou kunnen. Genoeg oefenmogelijkheden denk ik zo! Dinsdagmiddag komt mij dan het beste uit, rond 15 uur bijvoorbeeld? Ik zal je even pb'en met de exacte gegevens over de locatie. Tenzij jij zelf een andere plek in gedachten hebt...?
wenmart20
Zeer actief
Mijn ras(sen): SBT , AST en CC

Ongelezen bericht door wenmart20 »

Het omheinde veldje bij vissers is dan misschien wel een idee.
Daar laat ik ook vaak mn honden los.
Mn reu kan ook alleen daar los omdat hij toch niet luistert
Afbeelding
yvetje
Vaste gebruiker

Dat veldje ken ik niet...
Is het een groot omheind veldje?
Plaats reactie