Moeder/ zoon combi.. Is het waar dat dit veel gedaan word om een nieuw ras te creeëren?
Ik bedoel met ervaring, kent iemand een hond of een nestje waar dit zo is gegaan? Ben heel benieuwd naar alle info!
Moderator: moderatorteam

-Het is om te janken om zoiets te lezen!Selena schreef:...Als je goed gezonde honden gebruikt, geen consequenties op gezondheid...
Nanna schreef: En mensen vallen nu eenmaal op leuke kleurtjes. Dat daar allerlei ziekelijke consequenties aan vasthangen boeit niet. Als je maar iets aparts hebt in de buurt. MM x Mm geeft spektakel hoor.
En wat zijn volgens jou dan de consequenties ? Ik heb het niet over 3-4 generaties zware inteelt he, ik heb het over inteelt, gevolgd door een (gedeeltelijke) outcross en dan terug in de lijn.Mata Hari schreef:-Het is om te janken om zoiets te lezen!Selena schreef:...Als je goed gezonde honden gebruikt, geen consequenties op gezondheid...
nou, idd, en iemand hier op het forum heeft zich flink in de luren laten leggen door deze fukker (die was toch ook gedragstherapeut/een heule goede hondentrainer?)yamie schreef:deze "fokker" kan beter maar geen intacte honden meer houden, schijnbaar wederom niet in staat om een "ongelukje" te voorkomen

aaahNanna schreef:Ik had het over deze combidagmar88 schreef:Nanna schreef: En mensen vallen nu eenmaal op leuke kleurtjes. Dat daar allerlei ziekelijke consequenties aan vasthangen boeit niet. Als je maar iets aparts hebt in de buurt. MM x Mm geeft spektakel hoor.Zo spannend was het toch allemaal niet. Grote grijs gevlekte vuilnisbakjes met baard.
Ik zelf wil dit NOOIT. Een "kennis" van me heeft "perongeluk" haar teef door haar zoon laten dekken. Waardoor ze nu dus een combi heeft van MM ( Dubbel Merle) x single merle.

Wat zit de natuur toch mooi in elkaar hèHutsje schreef:jarenlange inteelt leidt uiteindelijk tot onvruchtbaarheid.
volgens mij bedoelt jaap de catahoula fukker waar ts en hutsje het over hebbenNanna schreef:Ik ben niet zo goed in geschiedenis, geen idéé wie de vader van de idiote koning Charles de tweede is.Jaap* schreef:Neehee, de fúkker in kwestie bedoel ik natuurlijk.
Waarschijnlijk koning Charles d'n urste

oh.Nanna schreef:Ja schat, dat weet ik ook welJeannettebo schreef:volgens mij bedoelt jaap de catahoula fukker waar ts en hutsje het over hebbenNanna schreef:Ik ben niet zo goed in geschiedenis, geen idéé wie de vader van de idiote koning Charles de tweede is.Jaap* schreef:Neehee, de fúkker in kwestie bedoel ik natuurlijk.

viewtopic.php?f=27&t=178281&hilit=catahoulaJaap* schreef:Neehee, de fúkker in kwestie bedoel ik natuurlijk.

Nanna schreef:Ik ben niet zo goed in geschiedenis, geen idéé wie de vader van de idiote koning Charles de tweede is.Jaap* schreef:Neehee, de fúkker in kwestie bedoel ik natuurlijk.
Aahh, ben ik razend nieuwsgierig en dan heb ik geen permissie om het te lezenHutsje schreef:viewtopic.php?f=27&t=178281&hilit=catahoulaJaap* schreef:Neehee, de fúkker in kwestie bedoel ik natuurlijk.
Maar dat komt dus niet door die inteelt, dat ze uit zo'n nest komt.Fairmate schreef:De teef komt zelf uit een nest van 5 pups waarvan 3 halfdoof!! Dat zet je toch aan het denken, en de vader van de teef en verschillende (half)broers en (half)zussen hebben zware HD, dan praat ik over HD D-E.
Marjoleine schreef:Laten we om te beginnen even duidelijk stellen dat ik geen voorstander ben van inteelt of lijnteelt, om redelijk bekende redenen (zoek maar binnen mijn postings, Fairmate). Dat dit dus even dudielijk is.
Nou, op de stambomen van de honden die ik fok zul je geen dubbele namen tegenkomen.yamie schreef:en ik zeg ook niet dat je iets fout doet hoor, ik geloof alleen dat ik dat niet zou willen, niet voordat er dus echt iets verandert is, dus vreemd bloed kunnen gebruiken, doorgaan totdat er iets anders kan, hoeveel zoden zet dan aan de dijk ? hoeveel problemen levert dat dan eerst nog op? met andere woorden, wat hebben die gefokte pups aan de wetenschap dat "men" er mee bezig is?
Dat was ze ook niet, want er waren zwarte pups in dat nest volgens mij.sirene schreef:Ik kan me helemaal niet herinneren dat die moeder dubbel merle was ?
hoe bedoel je? geen namen die dubbel voorkomen?Marjoleine schreef:Nou, op de stambomen van de honden die ik fok zul je geen dubbele namen tegenkomen.yamie schreef:en ik zeg ook niet dat je iets fout doet hoor, ik geloof alleen dat ik dat niet zou willen, niet voordat er dus echt iets verandert is, dus vreemd bloed kunnen gebruiken, doorgaan totdat er iets anders kan, hoeveel zoden zet dan aan de dijk ? hoeveel problemen levert dat dan eerst nog op? met andere woorden, wat hebben die gefokte pups aan de wetenschap dat "men" er mee bezig is?
En tot de tijd daar is zullen er honden moeten zijn, en dan liefst uit combinaties die ik verantwoord vind (ik verbeeld me dat ik het een beetje snap) zodat er straks teven zijn waar dat vreemde bloed bij gebruikt kan worden.
Maar als jij denkt dat mijn pups omvallen van de inteelt moet je dat maar zeggen
Ik ben overigens altijd eerlijk over die inteelt.
Joh. Keek je daar?yamie schreef:hoe bedoel je? geen namen die dubbel voorkomen?
* keek even op je site en dát kan je gewoon niet bedoelen.... *
Hoe hoog is die dan volgens jou?en nou, nee zeg, ik zeg helemaal niet dat jou pups omvallen van de inteelt, ik was alleen wel erg verbaast over hoe hoog de COI is bij jullie ras, waar je dus geen keuze meer in hebt