Op marktplaats..Er schijnen nog altijd mensen te bestaan die geloven dat zoiets bestaat.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Puppies van een koningsrottweiler!
Moderator: moderatorteam
- britty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): KruisingEngelse Bulldog
- Aantal honden: 1
Puppies van een koningsrottweiler!
Op marktplaats..Er schijnen nog altijd mensen te bestaan die geloven dat zoiets bestaat.
Laatst gewijzigd door britty op 20 feb 2012 16:39, 2 keer totaal gewijzigd.
Life is not about the amount of breaths you take...its about the moments that take your breath away.
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
- kloesje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own) - Aantal honden: 4
- britty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): KruisingEngelse Bulldog
Re: Puppies va aan koningsrottweiler!
Bedankt 
Laatst gewijzigd door britty op 20 feb 2012 16:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Life is not about the amount of breaths you take...its about the moments that take your breath away.
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
- Aantal honden: 2
Re: Puppies va aan koningsrottweiler!
Jaaah een koningsrotweiler poeh DIE móeten we hebben hoor, dat is vast exclusief, dat heeft Truida van hiernaast niet
.
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite- vania
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
- Aantal honden: 4
Re: Puppies van een koningsrottweiler!
misschien een stomme vraag, maar wat is dan het verschil??
is een koningsrottweiler groter

is een koningsrottweiler groter
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Ach, zulke schatten zijn het, heb al bijna 8 jaar een Koninginnen-Rottweiler.. 

- Magic
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Mooie lieve Rotweillerpup's zijn nu 6 weken oud,mogen weg 02-03-2012 dan zijn ze 8 weken .
Als ze weg gaan zijn ze 3x ontwormt,ingeent europees dieren paspoort,en gechipt.
Als ze naar nieuwe baasje gaan krijgen ze mee;Zak honden voer speeltje en halsbandje.
Kom gerust kijken maar bel me eerst voor een afspraak.
Moeder is een lieve Konings Rotweiller en de vader is een lieve niet dominate reu maar een echte knuffel kont.
Dus de perfechte Rottweiller pup's
Kom gauw langs en overtuig je zelf.
Als ze weg gaan zijn ze 3x ontwormt,ingeent europees dieren paspoort,en gechipt.
Als ze naar nieuwe baasje gaan krijgen ze mee;Zak honden voer speeltje en halsbandje.
Kom gerust kijken maar bel me eerst voor een afspraak.
Moeder is een lieve Konings Rotweiller en de vader is een lieve niet dominate reu maar een echte knuffel kont.
Dus de perfechte Rottweiller pup's
Kom gauw langs en overtuig je zelf.

Iedere dag feest!
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Dan wil ik een Harlekijn KoningsRottweiler! 
-
amber81
ik kwam pas iemand tegen met een langharige rottweiler, hak ook nog nooit van gehoord!
- ArCee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.
Ik ken een Koningspoedel, en een King Shepherd. Feit is wel dat dit min of meer de grootste exemplaren van een bepaald ras zijn, dus als men grote pups vermoed dat zetten we er King of Koning voor? Wat een ongein.
Theoretische heb je 3 soorten Rottweiler.
-De Rotti zoals we hem allemaal kennen.
-De ouderwetse boeren Rottweiler die wat groter en potiger is in bouw.
-De Amerikaanse Rotti, waarvan lijkt alsof er iets ingekruist zit, omdat ze een iets spitsere snuit hebben. Ik moet wel zeggen, ook de gewone Rotti zie in de USA naast die ändere" soort dus.
Ik vind dit meer een verkoop tekstje voor mensen die gewoon "een hond" zoeken, alhoewel ik die uberhaupt al geen Rotti zou aanraden zonder enige honden ervaring.
-De Amerikaanse Rotti, waarvan lijkt alsof er iets ingekruist zit, omdat ze een iets spitsere snuit hebben. Ik moet wel zeggen, ook de gewone Rotti zie in de USA naast die ändere" soort dus.
Ik vind dit meer een verkoop tekstje voor mensen die gewoon "een hond" zoeken, alhoewel ik die uberhaupt al geen Rotti zou aanraden zonder enige honden ervaring.
Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Ja dat kan dus weer wel, dat bestaat echtamber81 schreef:ik kwam pas iemand tegen met een langharige rottweiler, hak ook nog nooit van gehoord!
Is een 'foutje' overigens.
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Die mot ik hebbe!!!!!!
Haha, ze verzinnen toch ook van alles hé. Dan heb ik een 'Zwerver-Penikees' gehad. En een 'OpstraatgevondenKater'.
Het is maar net waar je in wil trappen.
Haha, ze verzinnen toch ook van alles hé. Dan heb ik een 'Zwerver-Penikees' gehad. En een 'OpstraatgevondenKater'.
Het is maar net waar je in wil trappen.
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Amerikaans, spitserse snuit?ArCee schreef:Ik ken een Koningspoedel, en een King Shepherd. Feit is wel dat dit min of meer de grootste exemplaren van een bepaald ras zijn, dus als men grote pups vermoed dat zetten we er King of Koning voor? Wat een ongein.
Tenminste, dat was een aantal jaar geleden zo.
Het is net als met veel rassen, je hebt het sport en het showtype. Sport type is slanker en atletischer (van dat 'type' is mijn Kaya) en
je hebt het show type wat grover gebouwd is enne... meestal ook te dik
Konings Rottweiler is een verzinsel, ik denk inderdaad ooit om aan te geven dat hun hond 'de koning' is, de mooiste, de grootste 'king
of the world'. Ik heb het woord wel vaker gehoord icm de Rottweiler, maar het is volgens mij op niets anders gebaseerd dan complete
onzin
-
amber81
:lol:Caro. schreef:Ja dat kan dus weer wel, dat bestaat echtamber81 schreef:ik kwam pas iemand tegen met een langharige rottweiler, hak ook nog nooit van gehoord!![]()
Ik zei zoiets als; 'durf je niet te zeggen dat je sennenmix heb ofzo?'Maar ik geloof dattie het niet begreep hahaha leuke pup hoor, maar ik had er echt nog nooit van gehoord!
- Biet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder
Ik zag in Brazilie erg grote Rottweilers, groter dan wat ik in Europa gezien heb. Deze honden waren beslist niet lomp of log, is dit dan die amerikaanse variant?
Of bestaat er ook nog zoiets als een zuid-amerikaanse variant?
Wiel
- LiaDoggy
- Actief
- Mijn ras(sen): Mijn hond komt 20 maart 2012
Kruising amerikaanse bulldog en stafford - Aantal honden: 1
Kan iemand mij uit leggen waarom er een beetje gelachen word.
Als ik dit zo lees zal ik denken: oh een konings rotweiler leuk. Maar bestaat dat dan niet??
Als ik dit zo lees zal ik denken: oh een konings rotweiler leuk. Maar bestaat dat dan niet??
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
- LiaDoggy
- Actief
- Mijn ras(sen): Mijn hond komt 20 maart 2012
Kruising amerikaanse bulldog en stafford - Aantal honden: 1
- Daisy@
- Zeer actief
Heb het nagevraagd aan haar. En kreeg als antwoord dat het idd een grote, forse rottweiler is. Dat ze die koningsrottweiler noemen.
Nou ja, duidelijk dan
Feit is wel dat ze 'vroeger' groter waren dan nu.
Nou ja, duidelijk dan
-
gaga,rusty
- Actief
- Mijn ras(sen): 1 jack russell
ok maar die pups zijn idd echt wel lief en schattig
maar van een konings rottweiler heb ik idd ook nog nooit gehoort wel van een koningspoedel ach ja wat idd al mensen niet doen om een pup te verkopen 

- Minna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse herder, mechelse herder, hollandse smoushond
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
Wij hebben princessenherders...
Ik dacht eerst dat het een leuk verzonnen naam was voor "ongelukjes" koningspoedel x rottie...dat leek mij wel erg leuk. Krulharige rottweilers! Langharen ken ik ook, raar gezicht, beetje mislukte hovawart-idee.
Ik dacht eerst dat het een leuk verzonnen naam was voor "ongelukjes" koningspoedel x rottie...dat leek mij wel erg leuk. Krulharige rottweilers! Langharen ken ik ook, raar gezicht, beetje mislukte hovawart-idee.
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
De 'Amerikaanse variant' (voor zover je hiervan kan spreken) is de meer gedrongen Rottweiler: vierkanter en een plattere snuit.Biet schreef:Ik zag in Brazilie erg grote Rottweilers, groter dan wat ik in Europa gezien heb. Deze honden waren beslist niet lomp of log, is dit dan die amerikaanse variant?
Zoiets bijvoorbeeld:

Maar eigenlijk is het meer een kwestie van smaak: dit type is hier ook genoeg te vinden en in Amerika zijn ook weer zat andere
types te vinden.
Ik weet wel dat jaren geleden er vanuit Amerika meer vraag was naar de wat gedrongen Rottweiler met een voorkeur voor een plattere snuit.
Een Rottweiler hoort ook niet log te zijn hoor, dat is een misverstand. Het is een redelijk atletische hond met een zeer goede wendbaarheid.
Ze zijn natuurlijk wat zwaarder gebouwd dan de gemiddelde hond, maar de Rottweiler die je over het algemeen op straat ziet lopen, is eigenlijk
een slap aftreksel van wat ze horen te zijn (vaak veel en veel te dik en er wordt te weinig mee gedaan zodat ze 'ingedut' zijn... beetje vergelijkbaar met de Golden Retriever).
Heel er groot, wat jij zegt, horen ze ook niet te zijn: een teef gemiddeld zo'n 60 cm en 40 kilo en een reu uiteraard wat groter en meestal zo
rond de 50 kg. Het schijnt echter 'stoer' te zijn om een reu van 70 kilo te hebben
alleen maar veel te dik, maar ja, het lijkt 'breder' dan ofzo
Van weer een aparte zuidamerikaanse variant, heb ik nog nooit gehoord. Zelfs de Amerikaanse variant is dus twijfelachtig te noemen, want het
is eigenlijk net wat de voorkeur is of wat net 'mode' is.
Er is wel een duidelijk verschil tussen de show Rottweiler en de sport Rottweiler: de laatste is uiteraard tengerder gebouwd.
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Daisy@ schreef:Heb het nagevraagd aan haar. En kreeg als antwoord dat het idd een grote, forse rottweiler is. Dat ze die koningsrottweiler noemen.
Nou ja, duidelijk dan![]()
Ja precies... sommige mensen noemen dat dan 'Konings Rottweiler' de Rottweiler onder de Rottweiler omdat ie zo groot en fors is :rolll:
(bepaald type dus, ehhh bepaald type mensen dus
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik moet eerlijk zeggen dat ze er op het eerste gezicht inderdaad prima uitziengaga,rusty schreef:ok maar die pups zijn idd echt wel lief en schattigmaar van een konings rottweiler heb ik idd ook nog nooit gehoort wel van een koningspoedel ach ja wat idd al mensen niet doen om een pup te verkopen
- Biet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder
Nee, het is dan niet de amerikaanse variant daar in Brazilie. De hond op de foto heeft inderdaad een vrij vierkante kop.
Wat ik in Brazilie zag, waren honden in "europese" proporties, alleen groter. Hun beweeglijkheid en de souplesse waarmee dat gebeurde was indrukwekkend, zeker voor zulke grote honden.
Jammer, ik was voor andere zaken daar, heb dus alleen maar kort met de eigenaren gesproken en verder niet nagevraagd naar de geschiedenis van de Rottweiler in Brazilie.
Wat ik in Brazilie zag, waren honden in "europese" proporties, alleen groter. Hun beweeglijkheid en de souplesse waarmee dat gebeurde was indrukwekkend, zeker voor zulke grote honden.
Jammer, ik was voor andere zaken daar, heb dus alleen maar kort met de eigenaren gesproken en verder niet nagevraagd naar de geschiedenis van de Rottweiler in Brazilie.
Wiel
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Hier staat er wat over, er schijnt dus zelfs te testen te zijn (een stuk naar beneden scrollen en daar zie je een een 'ruw/wollig' uitziendeamber81 schreef::lol:Caro. schreef:Ja dat kan dus weer wel, dat bestaat echtamber81 schreef:ik kwam pas iemand tegen met een langharige rottweiler, hak ook nog nooit van gehoord!![]()
Ik zei zoiets als; 'durf je niet te zeggen dat je sennenmix heb ofzo?'Maar ik geloof dattie het niet begreep hahaha leuke pup hoor, maar ik had er echt nog nooit van gehoord!
pup waarvan ze denken dat die langharig wordt):
http://www.zonnekamp-rottweilers.nl/ifr ... 0rotw.html
- Daisy@
- Zeer actief
Er zit zo ontzettend veel verschil in, ik vind ook absoluut niet alle rottweilers mooi.
Die van ons voldeden gewoon aan de standaard gewichten, normaal.
Al hou ik ook echt van groot en grof, maar dan geen vet. En dan ook weer niet álle type's.
Die foto hierboven van de 'Amerikaanse' variant vind ik ook echt niet mooi. Meer iets bull's achtig. (vind ik ook mooi, maar niet voor een rottweiler)
(Persoonlijk vind ik het ook mooi als het bruine erg donker is, maar dat is echt een kwestie van smaak)
Wie weet gaan we ooit weer eens op zoek naar een rottje....
Die van ons voldeden gewoon aan de standaard gewichten, normaal.
Al hou ik ook echt van groot en grof, maar dan geen vet. En dan ook weer niet álle type's.
Die foto hierboven van de 'Amerikaanse' variant vind ik ook echt niet mooi. Meer iets bull's achtig. (vind ik ook mooi, maar niet voor een rottweiler)
(Persoonlijk vind ik het ook mooi als het bruine erg donker is, maar dat is echt een kwestie van smaak)
Wie weet gaan we ooit weer eens op zoek naar een rottje....