Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wie kent deze (duitse herder)
Moderator: moderatorteam
-
bezono
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Geboren; 26-8-11
Gekocht in Harskamp op Otterloseweg 38 - Aantal honden: 1
Wie kent deze (duitse herder)
W
Laatst gewijzigd door bezono op 29 feb 2012 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Re: Wie kent deze (duitse herder)
Dus omdat jouw hondje Giardia heeft moet het een slechte fokker zijn.
Slechte eigenaren hun honmd kan het net zo snel oplopen als een goede eigenaar hoor en dat is bij fokkers net zo.
Als je gek met je hond bent en hij voldoet prima toch.
Slechte eigenaren hun honmd kan het net zo snel oplopen als een goede eigenaar hoor en dat is bij fokkers net zo.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
janinca2002
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
-
bezono
- Vaste gebruiker
Geboren; 26-8-11
Ja dat was ook het enige wat ik er over kon vinden, zelf vind ik die reactie niet persee negatief.. iedereen kan giardia oplopen, zelf de beste fokkers hebben er soms mee te maken..
Alleen vind ik het jammer dat ik verder helemaal niks kan vinden over deze meneer
-
bezono
- Vaste gebruiker
Geboren; 26-8-11
bouvierpoedel schreef:Dus omdat jouw hondje Giardia heeft moet het een slechte fokker zijn.![]()
Zelfs de beste fokkers, of beste eigenaren kunnen met dit probleem kampen.
Ik bedoelde het ook niet zozeer negatief naar die fokker toe maar omdat ik rare berichten lees over Harskamp ben ik toch even benieuwd hoe dat zit met de fokker waar ik het over heb uit Harskamp, helaas kan ik hier niks over vinden.
Mijn dh voldoet prima hoor! Alles werkt goed en gaat goed dus maak me verder ook geen zorgen!
-
Muk
Tsja, bel de fokker eens op. Heeft de fokker geen website?bezono schreef:ik lees veel slechte verhalen over een ''fokker'' uit Harskamp.
Nu is het zo dat onze Duitse Herder pup daar ook vandaan komt maar ik weet niet zeker of dit de zelfde zijn....
Mede dat ik het vraag is omdat hij nu erg ziek is en veel problemen met zijn darmen heeft, giardia.
Ik lees veel verhalen over deze parasiet bij pups uit Harskamp.
Helaas heeft contact opnemen met deze fokker (zonder stamboom) geen zin want krijg geen reactie per mail etc.
Ik heb beide ouders van mijn pup bekeken en ook hun rotgenfoto's.
Het adres van de slechte fokker op internet komt niet overeen met waar ik mijn pup vandaan heb maar toch ben ik nieuwsgierig..
Hij heeft namelijk pas last van Giardia toen hij 4 maanden was dus misschien komt het helemaal niet uit het nest vandaan.
Ik heb hem bij fam. Gruppen vandaag uit Harskamp..
Uiteraard weet ik achteraf zelf ook wel dat we beter stamboom kunnen kopen maar ja dat is achteraf.
We zijn heel blij met onze DH en hebben geen seconde spijt.
Toch wil ik graag meer te weten krijgen over deze fokker...
De man heeft alleen zijn voornaam opgegeven in het paspoortje
Sab is geboren op 26 augustus 2011
Ik heb overigens wel meerdere verhalen over deze fokker gelezen (volgens mij ook nog onlangs op het hf) die minder positief zijn.
Waarschijnlijk heb jij je pup bij een broodfokker gekocht. Shit happens, al heb ik meer medelijden met de moederhond. Jammer dat je pas gaat reclameren op het moment dat je pup ziek is. Als je pup gezond was gebleven was er niks aan de hand en had je nooit om deze informatie gevraagd. En had je misschien rustig weer een pup daar gekocht.
Overigens zijn honden zonder stamboom niet slechter dan honden met stamboom, je moet bij beide soorten fokkers even goed opletten hoe de fokker fokt.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
ik vraag me dan altijd af waarom deze zoektocht pas ná de aanschaf van een hond begint
ik blijf het logischer vinden dat je dat van te voren doet

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Muk
Dat dus!renee-uk schreef:ik vraag me dan altijd af waarom deze zoektocht pas ná de aanschaf van een hond begint
-
bezono
- Vaste gebruiker
Geboren; 26-8-11
Nou zojuist de fokker aan de telefoon gehad en hij schrok en vroeg meteen waarom ik niet eerder gebeld had..Muk schreef:Dat dus!renee-uk schreef:ik vraag me dan altijd af waarom deze zoektocht pas ná de aanschaf van een hond begint
Ook geeft hij aan dat hij in zn nest het prima deed en goede keutels had, (heb ik zelf ook gezien zijn drollen)
Ook baalt deze meneer van überhaupt het bestaan van internet want hij heeft nooit geweten dat je op zulke berichten terecht komt als je googled..
Al met al heb ik het idee dat het echt wel mee valt..
Zijn ouders hebben beide stamboom, dat weet ik ook nog, deze gaat hij erbij zoeken en belt mij terug
Laatst gewijzigd door bezono op 04 apr 2012 11:26, 1 keer totaal gewijzigd.
-
bezono
- Vaste gebruiker
Geboren; 26-8-11
Omdat dat er toen, en nu niks te vinden is over de fokkerrenee-uk schreef:ik vraag me dan altijd af waarom deze zoektocht pas ná de aanschaf van een hond begint
Laatst gewijzigd door bezono op 04 apr 2012 11:26, 1 keer totaal gewijzigd.
- renee-uk
- Zeer actief
en heb je die ouders ook gezien?

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Jeannettebo
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
renee-uk schreef:en heb je die ouders ook gezien?
bezono schreef:Ik heb beide ouders van mijn pup bekeken en ook hun rotgenfoto's.

- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
vraag me altijd af waarom hij dan niet even voor de pups een stamboom aanvraagt.bezono schreef:
Zijn ouders hebben beide stamboom, dat weet ik ook nog, deze gaat hij erbij zoeken en belt mij terug
gelukkig reageert hij normaal
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
-
bezono
- Vaste gebruiker
Geboren; 26-8-11
En paspoort..Jeannettebo schreef:renee-uk schreef:en heb je die ouders ook gezien?bezono schreef:Ik heb beide ouders van mijn pup bekeken en ook hun rotgenfoto's.
Laatst gewijzigd door bezono op 04 apr 2012 11:27, 1 keer totaal gewijzigd.
- renee-uk
- Zeer actief
maar heb je die ouders nou ook gezien?
bij de fokker thuis?
was de moeder erbij, hoe zag het nest eruit en waar lag dat?
bij de fokker thuis?
was de moeder erbij, hoe zag het nest eruit en waar lag dat?

-
Muk
Waarom heeft dit nest geen stamboom?bezono schreef: Zijn ouders hebben beide stamboom, dat weet ik ook nog, deze gaat hij erbij zoeken en belt mij terug
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
gewone broodfokker dus, als dat zo is.Nanna schreef:Ik wil natuurlijk niet impliceren dat déze fokker dat doet hoor, maar nogal eens fokken ze ieder half jaar met een teef. Het ene nest met stamboom en het volgende zonder. Zodat de nesten met boom keurig ruim een jaar uit elkaar liggen, zoals de Raad dat graag ziettekkel schreef:vraag me altijd af waarom hij dan niet even voor de pups een stamboom aanvraagt.bezono schreef:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- renee-uk
- Zeer actief
waarom ben je nu pas wantrouwig dan en niet op het moment dat je die pup ging kopen?bezono schreef:En paspoort..Jeannettebo schreef:renee-uk schreef:en heb je die ouders ook gezien?bezono schreef:Ik heb beide ouders van mijn pup bekeken en ook hun rotgenfoto's.
misschien ben ik dan wantrouwig maar het kan altijd nog zo zijn dan ze een andere vader aanwijzen, een andere paspoort laten zien en andere foto's.. als hij een doorgewinterde slechte fokker is zal hij hier wel goed in zijn

- renee-uk
- Zeer actief
ja maar waar?Jeannettebo schreef:renee-uk schreef:en heb je die ouders ook gezien?bezono schreef:Ik heb beide ouders van mijn pup bekeken en ook hun rotgenfoto's.
op foto's?
bij de fokker thuis?
aangewezen tijdens een wandeling?

-
Muk
Een broodfukker dus.Nanna schreef:Ik wil natuurlijk niet impliceren dat déze fokker dat doet hoor, maar nogal eens fokken ze ieder half jaar met een teef. Het ene nest met stamboom en het volgende zonder. Zodat de nesten met boom keurig ruim een jaar uit elkaar liggen, zoals de Raad dat graag ziettekkel schreef:vraag me altijd af waarom hij dan niet even voor de pups een stamboom aanvraagt.bezono schreef:
- renee-uk
- Zeer actief
ach ik denk dat er genoeg te vinden is over om het even welke fokker als je je wat verdiept in het betreffende ras en wat verder kijkt dan je neus lang is.bezono schreef:Omdat dat er toen, en nu niks te vinden is over fam gruppen..renee-uk schreef:ik vraag me dan altijd af waarom deze zoektocht pas ná de aanschaf van een hond begint
je bent nu toch ook bezig dingen uit te zoeken?
dat had je dan beter voordat je een pup ging halen gedaan, dan had je precies geweten waar je aan toe was.

-
bezono
- Vaste gebruiker
Geboren; 26-8-11
De naam van de slechte fokker komt niet overeen met de mijne,, ook de straatnaam niet en de DA niet...renee-uk schreef:ach ik denk dat er genoeg te vinden is over om het even welke fokker als je je wat verdiept in het betreffende ras en wat verder kijkt dan je neus lang is.bezono schreef:Omdat dat er toen, en nu niks te vinden is over fam gruppen..renee-uk schreef:ik vraag me dan altijd af waarom deze zoektocht pas ná de aanschaf van een hond begint
dat had je dan beter voordat je een pup ging halen gedaan, dan had je precies geweten waar je aan toe was.
Dus lullig voor de fokker dat er meerdere zijn in Harskamp die het niet goed doen..
. ze zaten buiten in een hele mooie kennel.. De man gaf aan voor de hobby te fokken en geen stamboom aan te vragen omdat hij niet wilt dat ze er verder zomaar mee gaan fokken of zware hondensporten mee gaan doen. Tevens zei hij dat de vraagprijs van de pups dan omhoog moeten en vanwege crisis de pups dan moeilijker verkopen..
Laatst gewijzigd door bezono op 04 apr 2012 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.
-
bezono
- Vaste gebruiker
Geboren; 26-8-11
Ik heb van te voren ook gezocht.. ik kan en kon niks vinden over de goede fokker uit Harskamp op 1 klein berichtje na van 2007 over een Ridge back waar die mensen heel tevreden over zijn maar wel een darm probleempje had.. (kan iedereen overkomen)
Laatst gewijzigd door bezono op 04 apr 2012 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.
- renee-uk
- Zeer actief
waarom ben je dan nu zo op zoek als je zo tevreden bent?bezono schreef:De naam van de slechte fokker komt niet overeen met de mijne,, ook de straatnaam niet en de DA niet...renee-uk schreef:ach ik denk dat er genoeg te vinden is over om het even welke fokker als je je wat verdiept in het betreffende ras en wat verder kijkt dan je neus lang is.bezono schreef:Omdat dat er toen, en nu niks te vinden is over fam gruppen..renee-uk schreef:ik vraag me dan altijd af waarom deze zoektocht pas ná de aanschaf van een hond begint
Dus lullig voor de fokker dat er meerdere zijn in Harskamp die het niet goed doen..
Moeders was bij de pups, er waren er nog maar enkele en al 9 weken oud. ze zaten buiten in een hele mooie kennel.. De man gaf aan voor de hobby te fokken en geen stamboom aan te vragen omdat hij niet wilt dat ze er verder zomaar mee gaan fokken of zware hondensporten mee gaan doen. Tevens zei hij dat de vraagprijs van de pups dan omhoog moeten en vanwege crisis de pups dan moeilijker verkopen..
dan zou de normale weg toch zijn dat je de fokker benadert als je nog vragen hebt?
ik vind het een wazig verhaal hoor van jou zowel als van de fokker, die argumenten raken kant noch wal.
hondensport kun je ook doen met een stamboomloze hond en die stambomen kosten je als fokker echt de kop niet.

-
bezono
- Vaste gebruiker
Geboren; 26-8-11
renee-uk schreef:waarom ben je dan nu zo op zoek als je zo tevreden bent?bezono schreef:De naam van de slechte fokker komt niet overeen met de mijne,, ook de straatnaam niet en de DA niet...renee-uk schreef:ach ik denk dat er genoeg te vinden is over om het even welke fokker als je je wat verdiept in het betreffende ras en wat verder kijkt dan je neus lang is.bezono schreef: Omdat dat er toen, en nu niks te vinden is over fam gruppen..
Moeders was bij de pups, er waren er nog maar enkele en al 9 weken oud. ze zaten buiten in een hele mooie kennel.. De man gaf aan voor de hobby te fokken en geen stamboom aan te vragen omdat hij niet wilt dat ze er verder zomaar mee gaan fokken of zware hondensporten mee gaan doen. Tevens zei hij dat de vraagprijs van de pups dan omhoog moeten en vanwege crisis de pups dan moeilijker verkopen..
dan zou de normale weg toch zijn dat je de fokker benadert als je nog vragen hebt?
ik vind het een wazig verhaal hoor van jou zowel als van de fokker, die argumenten raken kant noch wal.
hondensport kun je ook doen met een stamboomloze hond en die stambomen kosten je als fokker echt de kop niet.
Ik heb de DA gesproken, namelijk de Kreel.. alle inentingen enz kloppen in zijn paspoort.. ook geven hun aan de fam G. de duppe is van de slechte namen uit Harskamp maar dat de pups daar in hun optiek altijd gezond zijn.. de andere fokker mag niet meer verder en is opgepakt gelukkig zie dit bericht; http://www.telegraaf.nl/binnenland/1157 ... weg__.html
- renee-uk
- Zeer actief
nog maar een keer:
waarom ben je nu zo op zoek dan?
je geeft deze fokker zo zelf een slechte naam

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
dat dus, de stambomen kosten 72,75 (nl het bedrag zelf voor 2 puppen van mn acceptgiro af moeten trekken omdat er na geboorte melding nog 2 pups overleden waren, kreeg toen netjes een mailtje dat ik 2x dat bedrag er af kon halen & geen nieuwe acceptgiro kreeg), dus dat zijn de kosten niet & je MOET stamboom pups niet duurder verkopen....renee-uk schreef:waarom ben je dan nu zo op zoek als je zo tevreden bent?bezono schreef:De naam van de slechte fokker komt niet overeen met de mijne,, ook de straatnaam niet en de DA niet...renee-uk schreef:ach ik denk dat er genoeg te vinden is over om het even welke fokker als je je wat verdiept in het betreffende ras en wat verder kijkt dan je neus lang is.bezono schreef: Omdat dat er toen, en nu niks te vinden is over fam gruppen..
-
bezono
- Vaste gebruiker
Geboren; 26-8-11
Omdat ik duidelijkheid wou scheppen over wie of wat.renee-uk schreef:nog maar een keer:
Beter dat mensen dit lezen dan alleen dat kleine stukje bij Tros wat negatief is..
Ik wil graag mee te weken komen of er broes of zussen zijn of wat dan ook. om meer info te krijgen over Sab zn fam en achtergronden
- renee-uk
- Zeer actief
lijkt het je dan niet makkelijker om de fokker daarover te benaderen?bezono schreef:Omdat ik duidelijkheid wou scheppen over wie of wat.renee-uk schreef:nog maar een keer:
Beter dat mensen dit lezen dan alleen dat kleine stukje bij Tros wat negatief is..
Ik wil graag mee te weken komen of er broes of zussen zijn of wat dan ook. om meer info te krijgen over Sab zn fam en achtergronden
neem toch aan dat die weet aan wie hij zijn pups verkocht heeft?
ik vind het een raar verhaal dit en ik blijf erbij dat je je beter van te voren had kunnen informeren over deze fokker.

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Dan is je bericht geving wel heel vreemd als je het zo bedoeld hebt.bezono schreef:Omdat ik duidelijkheid wou scheppen over wie of wat.renee-uk schreef:nog maar een keer:
Wat je zegt ben je zelfffff