Voor wie er meer over wil weten + ons hele eigen verhaal staat hier:
http://stabyhoun.nl/senna/cataract/

Senna is de hond links op de foto (foto is gemaakt zonder flits)

Moderator: moderatorteam

Senna heeft er nog geen last van.Hilde schreef:Oh wat naar PattyLijkt ze er last van te hebben?
Ga 't verhaal nu eens zitten lezen.
Ja, ze kan er aan geopereerd worden, maar pas als ze pijn gaat krijgen of dusdanig slecht gaat zien, dat ze tegen dingen aan gaat lopen.Tara schreef:Ach jee, dát is geen goed nieuws!
Hoe is de prognose? Is het eventueel operabel?
Nee hoor, al zou ik mijn laatste cent voor haar neer moeten tellen.Tara schreef: Ja, dat zijn zeker kostenposten, zulke operaties.
Maar als je daarmee Senna nog een heleboel jaren haar zicht terug kunt geven...
Nou zegt iets in mij dat dat voor jullie nou niet echt een punt van discussie is.
Klopt.Pendrag schreef:Wat rot voor Senna en voor jullie. Dat is niet wat je voor ogen hebt met zo'n jonge hond. En ook niet als je gaat fokken. Hoe zorgvuldig je dat ook hebt opgepakt, er lopen nu nakomelingen waar je je extra zorgen om maakt. Kan me heel goed voorstellen dat dat nog eens naast de zorgen om Senna komt. Sterkte en hopelijk blijft Senna nog lang zo vrolijk en actief.

Ik weet van Thijs inderdaad, die staat ook gemeld. Naast Thijs zijn er nu inclusief Senna nog geen tien stabij's bekend met Cataract. Nog geen twee handen vol dus.yamie schreef:nogmaals sterkte meid, het is gewoon echt heel naar, je hebt naar eer en geweten gefokt, dus jezelf iets kwalijk nemen is niet nodig, het is gewoon verdomme jammer, dat er pas iets moet gebeuren, voordat er getest gaat worden, zeker zoiets "simpels" als een oogonderzoek.
toen Suus stabij Thijs had, is bij hem ook cataract vast gesteld, de RV was toen niet echt geïnteresseerd, het komt gewoon niet voor was toen het antwoord.. jaja, het zal wel.
ik hoop dat andere fokkers het nu ook serieus gaan nemen.
en ik hoop dat Senna voorlopig gewoon haar vrolijke zelf blijft en als dat verandert, dan komen jullie daar ook wel weer doorheen

precies, pas als je gaat testen, weet je waar je mee te maken hebt, daarom, vindt ik dan iig, is het , dat ook al is het maar 1 hond, of 2, of 3, dat het afdoen met "tja, het komt niet voor" gewoon zo jammer is, iets kan toeval zijn, maar ook een uiting van een veel groter probleem.V. ´t Brabantse Bont schreef:Ik weet van Thijs inderdaad, die staat ook gemeld. Naast Thijs zijn er nu inclusief Senna nog geen tien stabij's bekend met Cataract. Nog geen twee handen vol dus.yamie schreef:nogmaals sterkte meid, het is gewoon echt heel naar, je hebt naar eer en geweten gefokt, dus jezelf iets kwalijk nemen is niet nodig, het is gewoon verdomme jammer, dat er pas iets moet gebeuren, voordat er getest gaat worden, zeker zoiets "simpels" als een oogonderzoek.
toen Suus stabij Thijs had, is bij hem ook cataract vast gesteld, de RV was toen niet echt geïnteresseerd, het komt gewoon niet voor was toen het antwoord.. jaja, het zal wel.
ik hoop dat andere fokkers het nu ook serieus gaan nemen.
en ik hoop dat Senna voorlopig gewoon haar vrolijke zelf blijft en als dat verandert, dan komen jullie daar ook wel weer doorheen
Maar ja.. er moeten toch wel een aantal dragers zijn, eer je lijders krijgt.
En Thijs zijn lijn is 'niet' verwant aan Senna en ook een paar andere gevallen die bekend zijn niet. Dus dat zou inhouden dat het er toch al wel meer inzit. Maar ja, dat is koffiedik kijken...
Precies weet je het nu niet, pas als mensen gaan testen, kom je misschien een eind.

Laten we het hopen! Dit jaar wordt in ieder geval alles apart gezet: vakantiegeld, belastinggeld en kilometervergoedingen van het werk. Zo proberen we een potje te maken. Dat komt wel goed.kipo schreef:ik ken een westy van 10 of 11 jaar, met suikerziekte. Die heeft vorig jaar ook een operatie wegens cataract gehad (bij hem kwam de cataract door de suiker en verergerde het heel snel). Dat hondje was echt in een vloek en een zucht opgeknapt, revalidatie? welke revalidatie? (in zijn geval dan). Misschien valt het bij Senna ook wel mee en hopelijk duurt het nog heel lang voordat opereren überhaupt nodig is, kun je alvast sparen

Niets aan toe te voegen verder.sirene schreef:Wat een ellende. Ik hoop dat Senna lang zonder last kan lopen. Het is niet niks bij zo'n jonge hond.
Complimenten hoe je er mee omgaat, het lijkt soms alsof narigheid juist de goede fokkers trekt maar dat komt alleen maar omdat zij er op de juiste manier mee omgaan. Bij fokkers zoals jij komt er in de toekomst juist iets goeds uit die ellende, dat zul je zien.
Sterkte met Senna en ook voor jou want er zal best eea op je dak komen.