Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Jonge moeder hoeveel uur per dag in de werpkist bij de pups?

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

KyraYouri
Actief
Mijn ras(sen): middenslag schnauzer peper/zout
kruising labrador
Aantal honden: 2

Jonge moeder hoeveel uur per dag in de werpkist bij de pups?

Ongelezen bericht door KyraYouri »

Onze hond Kyra heeft afgelopen dinsdag 9 pups gekregen. De eerste dagen heeft ze heel veel, lees bijna constant, bij de pups gelegen. Vandaag echter lijkt ze haar leventje van voor de dracht weer op te pakken.
Als we de buitendeur even opendoen om iets te pakken of zo, dan springt ze uit de werpkist en dan maakt het niet uit of de pups zogen.
Ze kijkt ook wel in de kist, laat de pups ook wel drinken en wast ze wel, maar gaat nu buiten de kist slapen.
Nu hoorde ik vandaag van een kennis die regelmatig nestjes heeft, dat haar honden de eerste week nauwelijks bij de pups vandaag willen.
Moeten wij ons zorgen maken?
De pups doen het overigens erg goed. Voor de zekerheid Kyra nog even getemperatuurd en dat is goed.
gerda__b
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres of te wel de prutschuivers...:)
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Jonge moeder hoeveel uur per dag in de werpkist bij de p

Ongelezen bericht door gerda__b »

Dat is per hond verschillend en dan spreek ik uit onze ervaring ;)

Branca 2 nestjes gehad...was de eerste 3 dagen niet uit de werpkist te krijgen zelfs niet om te plassen/poepen.
Moest echt onder dwang...
De eerste week mocht er ook niemand anders bij in de buurt komen dan wij...
Toen ze 2 weken oud waren ging ze er steeds vaker bij weg...
En toen kwam Sita ;)

Brandy heeft 2 nestjes gehad de eerste 4 dagen alleen onder dwang eruit om te plassen/poepen daarna ging het makkelijker...
Na 2 weken bij beide nesten had ze zoiets van NEXT....die moest je dan echt heen sturen van ga jij es ff naar je puppen toe...
Vaak lag Sita er dan al druk poetsend bij in...

Sita 1 nestje..bijna zelfde verhaal alleen die vindt het moederen zo leuk dat ze het zelfs van andere teven over neemt...
Die blijft ook heerlijk bij haar puppen liggen...
Ze probeert dit nu ook bij Cayuse maar dat lukt haar van geen kanten...

Cayuse 1e nest pups zijn vandaag 4 weken oud....de eerste dagen moest ze er onder dwang uit...
Daarna werd het wat makkelijker na een week ging ze wat langer bij de pups weg.
Na 2 weken zelfs wel 2 uur bij ons liggen pitten...
Maar owee als de andere honden erbij in de buurt komen...dan ist niet te best..

Ze zijn nu 4 weken oud krijgen meerdere keren per dag vlees maar het toetje van mama is toch het lekkerst...ze loopt zelf meerdere keren naar haar pups toe die ze dan ff laat drinken soms maar 5 a 10 minuten en hop dan is ze weer pleitte....
Als ze bij de pups ligt en ze ziet/hoort mij bij de computer blijft ze wel langer liggen zo gauw ik omhoog ga komt ze mee want ze wil toch niets missen...
Sita ligt al weken op de loer om haar verpleegkundige taak over te nemen.
Maar tot nog toe mogen de dames er NIET bij komen dan wordt Cayuse echt bloedlink...
Dus de dames houden we er nog mooi bij weg....

Als je puppen goed aankomen niet jengelen en ze was/verzorgt ze verder goed dan zal het allemaal wel los lopen...
Is het haar eerste nestje....is het net zo'n plakkerd als Brandy.
Wat ja zou kunnen doen is als ze erin ligt of als je haar er heen moet sturen....er ff bij gaan zitten dat de pups wel voldoende tijd krijgen om te drinken...
FF de andere dingen laten voor wat ze zijn...zij vindt de dingen die je doet belangrijk....
Misschien domme vraag heeft ze honger....???
Want je zegt zo gauw je wat weg gooit dat ze omhoog komt kan zijn dat ze denkt dat ze vreten krijgt...
Ze moet nu heel wat meer hebben dan eerst ze heeft 9 puppen te voeren...ik roep maar wat hoor...

Ik heb hier ook wel es moeten zeggen vooral bij Brandy en nou hup naar je puppen alwaar ze dan zwaar beledigt achterom kijkend zo van stom mens...
Maar ze ging wel...dan duurde het ook altijd maar ff....

Laat je niet gek maken door anderen elk hond is anders zo lang je puppenhet goed doen en goed in gewicht aan komen is er volgens mij niets aan de hand...
Je hebt gewoon een ontaarde moeder ....hahahahaha grapje :F:
Afbeelding

Those who know don't speak....and those who speak don't know ;)

06-06-2003 - 29-04-2015 Branca.
06-01-2007 - 24-02-2016 Cayuse.
09-08-2005 - 01-03-2016 Brandy.
05-07-2005 - 04-07-2017 Sita.
26-03-2008 - 06-08-2018 Centho.
26-03-2008 - 13-06-2025 Dyani
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

hier ook van die teven die het na een paar dagen er constant bij liggen wel goed vinden, ik kijk naar de puppen, als die tevreden zijn, aankomen, schoon zijn, dan zal moeders echt wel weten wat ze doet ;)
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Je moet niet naar de teef kijken maar naar de pups.
Als die rustig zijn en goed aankomen is het goed.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Marjoleine schreef:Je moet niet naar de teef kijken maar naar de pups.
Hier sluit ik me bij aan.

Zo te lezen is jouw hond een prima moedertje, als ze de pups in de gaten blijft houden en bij 'onraad' kijkt en ze verzorgd is het prima. Onze teven bleven vrij lang veel bij de pups, maar op een gegeven moment hielden ze ze gewoon op afstand in de gaten. Pups die tevreden zijn, prima, en dus een prima moeder!
Annemarie Rouw
Zeer actief
Mijn ras(sen): Whippets
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Annemarie Rouw »

Marjoleine schreef:Je moet niet naar de teef kijken maar naar de pups.
Helemaal mee eens. Donna zorgde goed voor haar pups, maar als de bel ging, er gezellige visite was, een zakje kraakte of er wel eens iets lekkers in kon zitten...sprong ze uit de mand met de pups als kerstballen hangend aan haar buik. Maar ze waren allemaal rond en dik, en groeiden goed. Ik geloof dat kwaliteitstijd ook hier gaat boven de kwantiteit. :mrgreen:
KyraYouri
Actief
kruising labrador

Bedankt voor alle antwoorden en aan de hand van jullie antwoorden geloof ik dat ik me geen zorgen hoef te maken.
Honger heeft ze absoluut niet en de pups groeien goed. Het is wel een heel aktief nest, ze tijgeren veel en hebben redelijk lawaai. Ik heb eigenlijk geen vergelijkingsmateriaal. Het is ook Kyra haar eerste nest.

Gisteravond (toen ik het topic opende) vonden mijn man en ik alletwee dat het leek of ze geen zin had de werpkist in te gaan. Vannacht heb ik het op de camera gevolgd en heeft ze veel bij de pups gelegen en gezoogd en nu ligt ze ook weer te zogen.
Vanaf de 2de dag ging ze al heel enthousiast mee met de kleine wandelingetjes, haar vriendinnen (2 boxer teven van een vriendin) mogen bij de pups kijken en Youri haar grote zwarte huisgenoot (reu) mag dat ook. Ze houdt ze dan wel goed in de gaten.

Ik denk dat ik weer een aanvalletje had van overbezorgd zijn, Kyra is gewoon een hele relaxte, doch goede moeder. Gelukkig hebben jullie mijn zorgen weg kunnen halen.
Lang leve het hondenforum.
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Dat gaat toch helemaal goed..ik heb wel eens een nest Schnauzers gezien die waren nauwelijks aan het lopen maar keften en deden al vechtspelletjes. Dus berg je maar, zo leuk :D
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

KyraYouri schreef:Het is wel een heel aktief nest, ze tijgeren veel en hebben redelijk lawaai.
Als ik dit zinnetjes lees, dan kan ik me heel goed voorstellen dat moeders haar rust af en toe wil :wink:. Zolang het 'gezond' lawaai is, ze heerlijk laten gaan en zelf ervan genieten, voordat je het weet zijn ze weer groter en gaan ze bijna weg.
KyraYouri
Actief
kruising labrador

Genieten doen we zeker, televisie heb je niet meer nodig, je kunt uren naar die kleine guppies kijken.
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”