Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc
Hier zijn mijn honden alle3 erg blij met hun hertengewei kluif.
Soms kluiven ze er een uur achter elkaar op, maar ze laten m ook rustig een paar dagen liggen om er later weer aan te beginnen.
Rijk aan mineralen en geen vet en het geeft geen vlekken op tapijt en ze stinken niet.
Heeft iemand anders hier ook al ervaringen met de hertengewei kluiven, ik ben wel benieuwd.
Haar eerste 2 waren maat L, ze doet ongeveer 1,5 maand met dat formaat. Ze kluift er elke dag op. Ik heb nu 2 XL liggen waarvan de eerste alweer een eind is gesleten. Ze waren helaas niet zo heel veel groter dan de L.
dit is een ietwat ouder topic, maar ik was aan het googlen op hertengewei en kwam toen hier uit.
zijn de geweien bij eko-pets bewerkt of is dit puur natuur.
Wellicht kan ik zo af en toe aan een 'vers' gewei komen, vanuit zo'n hertenkamp. Is dit oké?>
Ik had een groot stuk besteld, maar heb het de honden afgenomen. Het is keihard en ik was bang dat ze hun tanden erop zouden breken of in elk geval slijten.
Sam had er ook 1 maar hij vind het niks dus die van mij is verhuisd naar Muk maar wat ik zo zag was Lobbes er ook niet gecharmeerd van. Ik heb er nu nog 1 thuis, die wat kleiner is, geef ik ook wel keer weg want Sam vindt het dus niks, die houdt meer van de bullepeesjes.
Mijn honden zijn niet zulke kluivers, maar omdat het wat anders is dan een gewone kluif vond ik het wel wat om te proberen, maar ze keken er niet eens naar. Roxy is sowieso heel kieskeurig en Abbey is meer van het hap-slik-weg, dus voor hen geen gewei meer.
Frouke schreef:Mijn honden zijn niet zulke kluivers, maar omdat het wat anders is dan een gewone kluif vond ik het wel wat om te proberen, maar ze keken er niet eens naar. Roxy is sowieso heel kieskeurig en Abbey is meer van het hap-slik-weg, dus voor hen geen gewei meer.
Wat jammer! Wat nog wel eens wil helpen is het gewei met 1 kant een nachtje in een glas water. Dan is het wat makkelijker een beginnetje te maken
waarom mogen ze die dingen niet in stukken breken en wel op kauwen???
stomme vraag misschien maar als ze er op kauwen kunnen er toch ook stukjes afbreken?
Of wordt het dan zacht zoals bij een buffelhuid/bullepees ed botje?
Luna heeft er ook 1 en ze knabbelt er regelmatig op. Ik heb niet echt het idee dat het slecht voor de tanden is en ik laat mijn hond(en) nooit zonder toezicht op iets kauwen.
Ik vind het een topkluif!
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.
adonis schreef:waarom mogen ze die dingen niet in stukken breken en wel op kauwen???
stomme vraag misschien maar als ze er op kauwen kunnen er toch ook stukjes afbreken?
Of wordt het dan zacht zoals bij een buffelhuid/bullepees ed botje?
Het wordt inderdaad zachter door het speeksel en dan kunnen ze er stukjes af kauwen. Om te kraken is het wel echt te hard...
Sam heeft er sinds afgelopen week 1 enne hij is er gek op, laat het soms ook ff apart liggen enne doet er rustig aan mee, normaal moet alles in 1 keer op .
Frouke schreef:Mijn honden zijn niet zulke kluivers, maar omdat het wat anders is dan een gewone kluif vond ik het wel wat om te proberen, maar ze keken er niet eens naar. Roxy is sowieso heel kieskeurig en Abbey is meer van het hap-slik-weg, dus voor hen geen gewei meer.
Wat jammer! Wat nog wel eens wil helpen is het gewei met 1 kant een nachtje in een glas water. Dan is het wat makkelijker een beginnetje te maken
James vond het ook al niks. Ik heb het gewei dus een nachtje in het water gelegd, maar als gevolg daarvan dat het ging lekken. Er kwam bloed uit, na nog een nachtje drogen was dat weer weg, maar toen James er uiteindelijk wel aan begon te kluiven ging het weer lekken en zat het kleed onder de viezigheid. Niet echt een aanrader dus om in het water te leggen. James had er pas een minuut op gekluifd (nadat hij in het water had gelegen) en toen scheurde het hele ding nog doormidden ook, terwijl hij gewoon netjes aan het kluiven was en niet aan het kraken.
James vond het ook al niks. Ik heb het gewei dus een nachtje in het water gelegd, maar als gevolg daarvan dat het ging lekken. Er kwam bloed uit, na nog een nachtje drogen was dat weer weg, maar toen James er uiteindelijk wel aan begon te kluiven ging het weer lekken en zat het kleed onder de viezigheid. Niet echt een aanrader dus om in het water te leggen. James had er pas een minuut op gekluifd (nadat hij in het water had gelegen) en toen scheurde het hele ding nog doormidden ook, terwijl hij gewoon netjes aan het kluiven was en niet aan het kraken.
Dat is vervelend om te horen Charlotte. Dat heb ik nog niet eerder gehoord. Als je het gewei bij had gekocht kan je me ook even een mail sturen dan lossen we het samen op.
Andere mensen waarvan ik heb gehoord dat ze een nachtje in een laagje water hadden gezet ging de hond er in de ochtend vrolijk mee aan de slag en verder niks aan de hand, zeker geen bloed
Dat is vervelend om te horen Charlotte. Dat heb ik nog niet eerder gehoord. Als je het gewei bij had gekocht kan je me ook even een mail sturen dan lossen we het samen op.
Andere mensen waarvan ik heb gehoord dat ze een nachtje in een laagje water hadden gezet ging de hond er in de ochtend vrolijk mee aan de slag en verder niks aan de hand, zeker geen bloed
Da's aardig, ja, had hem bij jou gekocht. Nou heb ik toevallig nog iets nodig van jouw website, dus zal je straks wel even een mailtje sturen Na een nachtje in het water kwam er donkerrode/bruinige vloeistof uit, ik neem aan dat dat bloed is. Het bleef ook maar lekken, uiteindelijk stopte het toen het helemaal droog was, maar toen James er aan begon te kluiven (want dat wilde hij inderdaad wel nadat het een nachtje in het water had gelegen) werd het weer vochtig en begon het weer te lekken.
Hoort zo'n gewei zo keihard te zijn dat de honden er nauwelijks iets van kunnen knagen? Zegmaar harder dan een bot?
Of zijn de kleinere stukken zachter?
Magic schreef:Hoort zo'n gewei zo keihard te zijn dat de honden er nauwelijks iets van kunnen knagen? Zegmaar harder dan een bot?
Het gewei is heel erg hard als je het aan de hond geeft, maar als je hond er aan begint te knagen wordt door het speeksel het gewei zachter en kan de hond er stukjes vanaf eten en dat is nu juist zo lekker.
De kleine maten zijn voor kleinere honden of voor honden die niet zulke enorme knagers zijn. Hier hebben mijn honden alle maten geprobeerd en met 3 honden is een maatje S hier in 1 dag op. Maat large ligt hier nu al een week of 6 in huis en daar beginnen ze steeds opnieuw aan. En daar doen ze dus ook langer mee en is voor grotere honden meer een echte uitdaging.
Magic schreef:Hoort zo'n gewei zo keihard te zijn dat de honden er nauwelijks iets van kunnen knagen? Zegmaar harder dan een bot?
Het gewei is heel erg hard als je het aan de hond geeft, maar als je hond er aan begint te knagen wordt door het speeksel het gewei zachter en kan de hond er stukjes vanaf eten en dat is nu juist zo lekker.
De kleine maten zijn voor kleinere honden of voor honden die niet zulke enorme knagers zijn. Hier hebben mijn honden alle maten geprobeerd en met 3 honden is een maatje S hier in 1 dag op. Maat large ligt hier nu al een week of 6 in huis en daar beginnen ze steeds opnieuw aan. En daar doen ze dus ook langer mee en is voor grotere honden meer een echte uitdaging.
Het mag dus wel opgegeten worden?
Uit het oog maar nooit uit het hart Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Nou, mijn honden breken bijna hun tanden (maat XL hebben ze dacht ik) zo hard is het. Volgens mij wordt het ook niet zacht, ik heb het ze maar afgenomen. Zou een kleinere maat beter zijn dan?
Sarah5 schreef:
Da's aardig, ja, had hem bij jou gekocht. Nou heb ik toevallig nog iets nodig van jouw website, dus zal je straks wel even een mailtje sturen Na een nachtje in het water kwam er donkerrode/bruinige vloeistof uit, ik neem aan dat dat bloed is. Het bleef ook maar lekken, uiteindelijk stopte het toen het helemaal droog was, maar toen James er aan begon te kluiven (want dat wilde hij inderdaad wel nadat het een nachtje in het water had gelegen) werd het weer vochtig en begon het weer te lekken.
Ja stuur me maar een mailtje dan stuur ik iets om te knabbelen wat beter bevalt, of we knabbelen iets van de prijs af van wat je wilt bestellen