Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tapas op het NK van de BHCN (filmpje + foto's)

Moderator: moderatorteam

LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Tapas op het NK van de BHCN (filmpje + foto's)

Ongelezen bericht door LongFields »

Afgelopen zondag was het eerste Nederlands Kampioenschap van de BHCN (tweede rasvereniging voor de Belgische Herders in Nederland). Ik deed met Tapas ook mee, en aangezien ik in januari gepromoveerd was naar de B1, moesten we in de tweede graad lopen.
We liepen eerst een Jumping, daarna 2x een Vast Parcours.
De parcoursen voor de B1 waren exact gelijk aan die van de B2 en C en het was op papier al te zien dat dat hele pittige parcoursen waren. Ik had van tevoren al weinig illusies over een goede klassering bij dit NK maar toen ik de parcoursen gezien had zakte de moed me helemaal in de shoenen.

Maar goed, Tapas en ik hebben ons best gedaan op de eerste 2 parcoursen waarbij de Jumping een beetje een rommeltje was omdat ik slecht aangaf wat ik wilde en Tapas daardoor maar wat ging doen. Resultaat: DK.
Het eerste VP ging niet eens zo slecht en het middenstuk ging gewoon behoorlijk gesmeerd, zeker voor mijn doen. Helaas sprong Tapas door onduidelijkheid van mij een sprong weer terug en hadden we wederom een DK. Maar dit rondje was ik gezien de moeilijkheidsgraad eigenlijk wel heel tevreden over.
Bij het verkennen van het derde parcours was ik al heel snel compleet de draad kwijt, zo ingewikkeld was het met allerlei draaien en heel veel wissels. We hadden maar 10 minuten en daarna moest ik als derde al van start gaan. In het parcours lagen ook nog eens veel verleidingen zoals een tunnelgat recht achter de afloop van de kattenloop waar ze dan net niet in moesten. Ik zag het helemaal niet zitten om hier nog iets van te kunnen maken, en besefte me dat dit parcours gewoon echt nog veel te hoog gegrepen was voor mij en Tapas. Om Tapas niet onnodig onzeker te maken en mezelf niet onzekerder te maken dan ik al was heb ik besloten het laatste parcours niet te lopen. Denk dat dat een hele goede beslissing geweest is, van de B1 lopers was er maar eentje die rond is gekomen, de rest had allemaal een DK.

Van de VP's heb ik de parcoursen:

Afbeelding

Afbeelding

En het filmpje van mijn JP en VP1:

http://youtu.be/jSOwRs1f8_8

Even om te zien hoe het eigenlijk had gemoeten, clubgenootje Katja en haar WK-hond Alice:

http://youtu.be/FHAYYHRQqV0

En, gelukkig hebben we ook de foto's nog:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gos
Zeer actief

Re: Tapas op het NK van de BHCN (filmpje + foto's)

Ongelezen bericht door Gos »

Kan hier het filmpje niet bekijken, maar de parcoursen zien er pittig uit! Lijkt me een goede beslissing de laatste niet te doen, daar had je niets mee te winnen en wel mee te verliezen, je zou er zelf niets wijzer van zijn geworden en voor de hond was het ook niet goed geweest. Nu heb je wel wat om naar toe te werken!

Gave foto's weer, ik had er al een paar aan oma laten zien op m'n telefoon toen ik daar maandag was!
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Gos schreef:Kan hier het filmpje niet bekijken, maar de parcoursen zien er pittig uit! Lijkt me een goede beslissing de laatste niet te doen, daar had je niets mee te winnen en wel mee te verliezen, je zou er zelf niets wijzer van zijn geworden en voor de hond was het ook niet goed geweest. Nu heb je wel wat om naar toe te werken!
Het was ook echt heel pittig, heel veel draaien en wisselen en moeilijke insteken bij de palen bijvoorbeeld. Wel prachtig om te zien hoe de hele ervaren handlers dat doen hoor, maar ook daar gingen er veel de fout in.
Gos schreef:Gave foto's weer, ik had er al een paar aan oma laten zien op m'n telefoon toen ik daar maandag was!
:ok:
boxergek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxers...
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door boxergek »

Zo, dat ziet er zeker erg ingewikkeld uit! Als je dan je dag niet hebt, kan je het vergeten. Ach je hebt weer wat ervaring opgedaan. En het was vast een hele leuke dag verder. Volgende keer beter.

Wow, dat laatste filmpje ziet er wel heel gelikt uit. Prachtig om te zien.
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

boxergek schreef:Zo, dat ziet er zeker erg ingewikkeld uit! Als je dan je dag niet hebt, kan je het vergeten. Ach je hebt weer wat ervaring opgedaan. En het was vast een hele leuke dag verder. Volgende keer beter.
Dit was geen kwestie van mijn dag niet hebben hoor, dit waren gewoon 3 parcoursen waar Tapas en ik nog niet aan toe zijn op dit moment. Daar hebben we nog veel te weinig ervaring voor en be3n ik nog lang niet handig genoeg voor. :wink:
boxergek schreef:Wow, dat laatste filmpje ziet er wel heel gelikt uit. Prachtig om te zien.
Mooi hè? Maar deze combinatie heeft al heel wat internationale wedstrijden gelopen, zoals het WK voor Belgische Herders (mag ze dit jaar ook weer naartoe) en nog meerdere internationale kampioenschappen.
janine
Zeer actief

Ongelezen bericht door janine »

Inderdaad pittige parcoursen..

Maar dat gaat helemaal goed komen met jou en Tapas..Veel oefenen, lijnen lopen..En dan komt het wel goed ! Ben ik van overtuigd !
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Ontzettend leuk om te zien. Zowel jou als die ander. Lijkt me ook een hele leuke sport!
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

janine schreef: Maar dat gaat helemaal goed komen met jou en Tapas..Veel oefenen, lijnen lopen..En dan komt het wel goed ! Ben ik van overtuigd !
Ik ga binnenkort bij iemand langs met Tapas, die heel veel interesse heeft in een pup van haar. Zij heeft ook altijd training gegeven en wil me wel helpen bij het handiger worden in het handlen.
janinca2002
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door janinca2002 »

Ik heb het filpje ook even bekeken en jullie zijn beide nog niet zover voor dit soort parcoursen. Maar er zit potentie genoeg in. :ok:
Jan
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

janinca2002 schreef:Ik heb het filpje ook even bekeken en jullie zijn beide nog niet zover voor dit soort parcoursen.
Joh! :LOL:
Zo ver was ik al hoor Jan, dat had ik 's ochtends na aankomst op de opgehangen parcoursen direct al door. Voor zo goed als alle B1 combinaties waren de parcoursen gewoon te lastig.
janinca2002 schreef:Maar er zit potentie genoeg in. :ok:
We zullen het zien op termijn. :wink:

*edit: quotes gefixt
Laatst gewijzigd door LongFields op 12 apr 2012 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Gaat vast helemaal goedkomen! Dat is ook zo leuk (vind ik dan), als je dan na een tijd terug kijkt en dan merkt dat die dingen ineens wel lukken :cheer:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Lysette schreef:Dat is ook zo leuk (vind ik dan), als je dan na een tijd terug kijkt en dan merkt dat die dingen ineens wel lukken :cheer:
Ja, dat is inderdaad leuk en heb ik met een hoop dingen ook al wel gezien/gehad hoor. In het begin vond ik een Belgische wissel al lastig.:mrgreen:
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Daisy@ schreef:Lijkt me ook een hele leuke sport!
Ik vind het een superleuke sport, en Tapas ook. :lol1:
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

LongFields schreef:
Lysette schreef:Dat is ook zo leuk (vind ik dan), als je dan na een tijd terug kijkt en dan merkt dat die dingen ineens wel lukken :cheer:
Ja, dat is inderdaad leuk en heb ik met een hoop dingen ook al wel gezien/gehad hoor. In het begin vond ik een Belgische wissel al lastig.:mrgreen:
Herkenbaar :mrgreen: Ik heb ooit thuis een half uur zitten oefenen op een franse wissel :mann: (en toen ging ie nog houterig :lol1: )
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Wowwwww hoe Tapas de paaltjes neemt, onwijs gaaf om te zien!
Ik zat het parcour in mijn hoofd te lopen en dacht echt pfffffffffff hoe ga je dat ooit doen! Gelukkig is het dus niet standaard zo moeilijk, begrijp ik? Dan kan ik met een gerust hard met Noah onze 1e wedstrijd lopen :mrgreen:
Perry en Noah

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”