Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

gedekt??? update: :-)))

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Re: help, gedekt???

Ongelezen bericht door Hilde »

Als ze drachtig is zou ik heel eerlijk gezegd de pups laten weghalen/castreren. Ik duim dat ze niet drachtig is iig!
Laatst gewijzigd door Hilde op 19 apr 2012 23:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Rotsituatie.

Voor wat betreft "fokken geen optie" vind ik dat mbt die mdr1 "totaal geen bezwaar" maar al het andere wat je opnoemt wel.

Castereren is ook zo wat met net een jaar en dan een sheltie.... eh.... poeh... wijze raad is duur; ik zou in ieder gval een "morningafterpil" in je rijtje moglijkheden opnemen. Ideaal is ook dat zeker niet maar goed, op dit moment zijn geen van je opties dat ;-((

Suzanne
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Waarom zou ze loops zijn? Omdat ze zich stelt?
Reageren je reuen op haar dan?

Dat stellen is niet zo bijzonder hoor, dat zie ik hier zo vaak en dan zijn ze dus niet loops. Ze doen het vooral als ze zelf in de periode voor loopsheid zitten en dan stellen ze zich voor de (bijna) loopse teven en de teven die net loops geweest zijn.
Allemaal hormoontjes. ;)

IK denk dat ze gewoon nog niet loops is en dat er niks aan de hand is.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Hier wel, hoor.
Fien heeft het ontzettend druk, het hele jaar door :LOL:
Vooral als er een écht loops is, zoals CC nu, maar anders ook.

Ik denk echt dat Pippa in de aanloop naar de echte loopsheid zit :ok:

Afbeelding

verkadej
Zeer actief
Mijn ras(sen): Witte herder + retriever
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door verkadej »

Het schijnt (ik heb maar 1 teefjuh) dat als je een roedel teven bij elkaar zet ze allemaal een beetje op elkaar wachten en dat het niet vreemd is dat als je meerder teven hebt het een jaartje of iets langer kan duren voor je "pup :engel: " voor het eerst loops word.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

een progesterontest kan wel uitsluitsel geven. ik ga ook vanuit dat ze niet drachtig is hoor ;).
Afbeelding
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

Leuk hoor , een teef die niet vloeit tijdens de loopsheid. :roll:

Mijn teefje Faith heeft sinds haar eerste nest niet meer gevloeid tijdens de loopsheden.
Erg frustrerend , omdat ik haar heel goed in de gaten moet houden . D`r vulva is maar matig gezwollen.

Ik zou dus progesteron laten prikken.

Linda
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Kijk, als je een groep teven hebt wachten die wel min of meer op elkaar, maar alléén als ze op dezelfde lijn in hun cyclus zitten.
Ik heb vijf teven, en twee gaan samen, de andere drie ook.
Want ze gaan dus alleen maar mee met een andere loopsheid als ze zelf óók op dezelfde periode in hun cyclus zitten.

Dus als Jinn en Bella in december/januari loops waren, was Pippa toen nog niet zover. Simpel.
Hier had ik er in december ook twee, en CC is nu loops. Die was eerder nog niet zover blijkbaar :19:
Ik gok dat Pippa binnen een week normaal loops is ;)

Afbeelding

blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

Je hebt ook nog optie 4. de pups laten komen en direct laten testen op gezondheid zieke pups direct inlaten slapen.
Mijn gevoel zegt eigenlijk dat dit minder belastend zal zijn voor de teef dan de andere opties die je noemt. Voor jou echter zal dit zwaarder zijn. Als er pups komen moet jij zo sterk in je schoenen staan dat je ze kunt laten inslapen.
Afbeelding
gevni havanezers
Hutsje
Zeer actief

Boutje schreef:Ik vrees dat ze toch gedekt is.
Buurman heeft gisteren een soort "gekweek" gehoord (dialect voor kort gilletje), hij heeft even over de omheining gekeken en Jules en Richard stonden tegenover elkaar en hij veronderstelde dat Richard geluid maakte omdat Jules te ruw speelde, Sher en Pippa heeft hij toen niet gezien. En daarnet is een vriendin met een ervaren border dekreu langs gekomen, ze ging echt helemaal staan, hij controleerde en wou springen. Dit doet hij niet bij teven die er niet klaar voor zijn zei ze.
de reuen zijn vandaag ook echt lastig, Jules huilt en Sher piept en Laïla heeft het heel druk met d jongens in het gareel te houden, ik heb van pure ellende de honden in 3 groepen ingedeeld en even iedereen rustig gebruld, nu ligt iedereen een beetje beteuterd te wezen en stilaan in slaap te vallen.
Stom dat ze net loops werd met de opvanger er bij, zo heb ik het gedrag van de heren fout geïnterpreteerd :ugh: als ik Shers bekeken had zonder vreemde reu er bij dan zou ik eigenlijk niet getwijfeld hebben

Nu zijn er 3 opties:
-meteen laten castreren, ben ik zeker maar het narcose risico vind ik te groot voor haar, dat durf ik niet aan
-nu een hormoonspuit, maar dat heeft ook veel bijwerkingen en is maar 50% effectief waarna dus alsnog een dracht kan zijn
-wachten op die echo en hopen dat Sher met zijn ene bal niet raak geschoten heeft of dat de dekking niet gelukt is

is ze bij de echo dan toch drachtig dan moeten we risico's afwegen, ik denk dat het dan toch die spuit wordt want volgens de da kan er dan alsnog iets gegeven worden om de pups af te spuiten
Nu vooral niks tegen de kinderen zeggen!
oh, wat een ellende :roos: . ik duim dat ze leeg is.
Afbeelding
v. 't Brabantse Bont
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun
Contacteer:

Ongelezen bericht door v. 't Brabantse Bont »

Wat een rotsituatie!
Nu maar duimen dat ze niet gedekt is en anders leeg blijft!
~Suzanne~
Zeer actief

blacky schreef:Je hebt ook nog optie 4. de pups laten komen en direct laten testen op gezondheid zieke pups direct inlaten slapen.
Mijn gevoel zegt eigenlijk dat dit minder belastend zal zijn voor de teef dan de andere opties die je noemt. Voor jou echter zal dit zwaarder zijn. Als er pups komen moet jij zo sterk in je schoenen staan dat je ze kunt laten inslapen.

Eh... wacht ff hoor, maar pups in laten slapen wegens mdr1-gendefect???
Lijkt me iets overtrokken !

Natuurlijk is "defect-vrij" beter, maar honden die dit defect hebben zijn NIET ziek; je moet alleen heel erg opletten met medicatie. Punt. Niet meer dan dat!

Dus, de pups laten komen is op zich best een optie (ik zeg niet "de beste" maar "een optie") maar in laten slapen wegens dit defect aboluut NIET!!!!
De teef is op zich veel te jong om pups te krijgen, maar aan de andere kant is "wegspuiten" en "laten castreren" ook eigenlijk geen optie voor een sheltie, vind ik..... laten helpen vind ik eigenlijk de slechtste van alle opties maar goed, ik moet de keuze niet maken.

*edit: nuancering aangebracht.

Suzanne
v. 't Brabantse Bont
Zeer actief
Contacteer:

Suzanne123 schreef: De teef is op zich veel te jong om pups te krijgen, maar aan de andere kant is "wegspuiten" en "laten castreren" ook eigenlijk geen optie voor een sheltie, vind ik..... laten helpen vind ik eigenlijk de slechtste van alle opties maar goed, ik moet de keuze niet maken.
Hier ben ik het eigenlijk wel mee eens.
Zelf zou ik de pups denk ik dan toch laten komen áls blijkt dat ze drachtig is. De hond is nog jong, maar kan dit prima. :wink:
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

Suzanne123 schreef:
blacky schreef:Je hebt ook nog optie 4. de pups laten komen en direct laten testen op gezondheid zieke pups direct inlaten slapen.

Natuurlijk is "defect-vrij" beter, maar honden die dit defect hebben zijn NIET ziek; je moet alleen heel erg opletten met medicatie. Punt. Niet meer dan dat!

Dus, de pups laten komen is op zich best een optie (ik zeg niet "de beste" maar "een optie") maar in laten slapen wegens dit defect aboluut NIET!!!!
De teef is op zich veel te jong om pups te krijgen, maar aan de andere kant is "wegspuiten" en "laten castreren" ook eigenlijk geen optie voor een sheltie, vind ik..... laten helpen vind ik eigenlijk de slechtste van alle opties maar goed, ik moet de keuze niet maken.

Suzanne
Dus het valt deze afwijking valt dus eigenlijk best wel mee? (nou ja relatief dan)
Tja dan wist ik het wel. Je teef is jong maar ik denk dat ze laten komen minder belastend is dan weg laten halen of weg spuiten.
Afbeelding
gevni havanezers
Jacan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar

Ongelezen bericht door Jacan »

blacky schreef:
Suzanne123 schreef:

Suzanne
Dus het valt deze afwijking valt dus eigenlijk best wel mee? (nou ja relatief dan)
Tja dan wist ik het wel. Je teef is jong maar ik denk dat ze laten komen minder belastend is dan weg laten halen of weg spuiten.
MDR1-gen defect houd in dat ze gevoelig zijn voor bepaalde medicatie en narcose
Afbeelding
Luna 25-11-2011 27-12-2017
~Suzanne~
Zeer actief

Ik vind mdr1-gen-defect niets om "mee te lachen" maar aan de andere kant vind ik dat er veel te veel de nadruk op wordt gelegd. De hond is niet ziek! Nou zegt het niets, maar ik koop probleemloos een pup als blijkt dat die het gen-defect heeft; er zijn in 99% van de gevallen alternatieven aan medicatie mogelijk.

Dan vind ik MD, HD, epileptie (om bij mijn rassen te blijven) WEL verschrikkelijk.

Ja, dat met die tand, dat die niet goed staat is ook "niet de bedoeling" en normaliter fok je daar niet mee. Tel erbij op dat de reu maar 1 bal heeft; ook verre van ideaal.

De pups zullen, als ze komen, heus de fok niet ingaan of de show (hoewel, als DAAR niets aan mankeert.....) dus tsja....
Als beide honden een stamboom hebben kun je die nog aanvragen (weet niet hoe dat zit met de leeftijd trouwens) maar belangrijker in dit geval (let op: in dit geval! ;-) ) vind ik dat de pups dan liefderijk worden grootgebracht in de eerste 8 - 9 weken van hun leven.

Gepland is dit niet, dit is (zoals we het horen) een daadwerkelijk "oepsje" en dan moet je keuzes maken.

Maar, TS moet die afweging maken, IK niet ;-)

Suzanne
v. 't Brabantse Bont
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
Boutje schreef:
En ook de raad om heel veel te bewegen en te laten rennen en spelen, misschien "pakt" de dekking dan minder makkelijk.
ik denk dat je de kans dat dit effect zou hebben zowat 0,000000000000000000000000000000000000000000000000000000000001 is, dit is echt een bakerpraatje van de bovenste plank.
Dat denk ik ook, want dan had Senna geen pups gehad. Die heeft tot bijna 8 weken dracht "volop" gerend, gespeeld, etc. :wink:
Laatst gewijzigd door v. 't Brabantse Bont op 21 apr 2012 15:14, 1 keer totaal gewijzigd.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Inge O schreef:
En ook de raad om heel veel te bewegen en te laten rennen en spelen, misschien "pakt" de dekking dan minder makkelijk.
ik denk dat je de kans dat dit effect zou hebben zowat 0,000000000000000000000000000000000000000000000000000000000001 is, dit is echt een bakerpraatje van de bovenste plank.
idd. daar geloof ik ook erg weinig van....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Boutje schreef:
malinois schreef:
Inge O schreef:
Ofwel zei ze me dat om me het gevoel te geven dat ik er nog iets aan kan doen ;-) ofwel gelooft ze het zelf.
Ik ben met 2 fokkers goed bevriend en die houden allebei hun teven rustig na de dekking en tijdens de dracht (vb wel schapendrijven maar minder lang en geen agility, in en uit de auto tillen ipv te laten springen). Geen idee of het verschil maakt, zal ook wel van de hond afhangen. Net zoals bij mensen, een vriendin van me heeft 2 dagen voor haar bevalling nog de tuin omgespit en is nog naar een trouwfeest geweest, ik kon vanaf 6 maanden amper mijn bed uit en had dreigende vroeggeboorte en ook in het begin moest ik rusten wegens bloedverlies.
Enfin, afwachten maar.
Xena heeft nog gewoon getraind tot ze de echo had gehad, daarna werd ze echt dik dus ging het fysiek niet meer....
Dus gewoon pakwerk en 6 gezonden pups ter wereld gebracht :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tulp »

Mij lijkt dat een progesterontest toch wat duidelijkheid zou kunnen brengen of dat een eventuele dekking op het juiste moment geweest kan zijn. Dus ik snap niet zo goed dat de dierenarts dat niet doet, of kunnen ze het zelf misschien niet?
Ik zou voor ca. 40/50 euro dat toch wel willen weten.

Het laten rennen en spelen klinkt wel leuk, maar al zou het al ooit eens kunnen helpen dan natuurlijk nooit als je het graag wilt :mrgreen:

Ik duim voor een afloop met een sisser :ok:
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
Chris*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herders

Ongelezen bericht door Chris* »

je kunt vragen naar Alizin, is geen problem met MDR1 en zo goed als 100% effectief als middel.
mag tot 42 dagen na de dekking.
Jacan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar

Ongelezen bericht door Jacan »

Boutje schreef:
Chris* schreef:je kunt vragen naar Alizin, is geen problem met MDR1 en zo goed als 100% effectief als middel.
Heb ik gevraagd, de dierenarts is er absoluut geen voorstander van wegens vele bijwerkingen. Meer weet ik niet, was telefonisch.
De loopsheid lijkt voorbij, niemand reageert nog speciaal op haar.
Echo gebeurt op dag 24 dus als ze toch drachtig blijkt bespreek ik nog eens voor- en nadelen van Alezin tov laten komen.

Ik vraag me sterk af of ze wel loops is geweest
Meestal blijven teven nog een tijdje lekker ruiken voor de reuen
Afbeelding
Luna 25-11-2011 27-12-2017
christiane
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collies
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door christiane »

dan maar duimen voor geen pups
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

Chris* schreef:je kunt vragen naar Alizin, is geen problem met MDR1 en zo goed als 100% effectief als middel.
dat is echt een vreselijk zwaar middel, dat zou ik niet zo maar doen.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

Boutje schreef:
malinois schreef:
Inge O schreef:
Ofwel zei ze me dat om me het gevoel te geven dat ik er nog iets aan kan doen ;-) ofwel gelooft ze het zelf.
Ik ben met 2 fokkers goed bevriend en die houden allebei hun teven rustig na de dekking en tijdens de dracht (vb wel schapendrijven maar minder lang en geen agility, in en uit de auto tillen ipv te laten springen). Geen idee of het verschil maakt, zal ook wel van de hond afhangen. Net zoals bij mensen, een vriendin van me heeft 2 dagen voor haar bevalling nog de tuin omgespit en is nog naar een trouwfeest geweest, ik kon vanaf 6 maanden amper mijn bed uit en had dreigende vroeggeboorte en ook in het begin moest ik rusten wegens bloedverlies.
Enfin, afwachten maar.
ach, het praatje dat ze niet meer mogen zwemmen na de dekking en tijdens de dracht gaat ook rond hoor ;)
Afbeelding
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Zeker spannend, ik duim dat er niets te zien is :ok:
Afbeelding
MirandaH
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairns!!!
Contacteer:

Ongelezen bericht door MirandaH »

Bah dat is wel spannend. Is een drachtecho altijd wel, maar ik denk dat hopen op geen pups spannender is misschien nog wel dan hopen op wel pups.. Succes morgen!
Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
~Suzanne~
Zeer actief

Sterkte morgen!!!

Suzanne
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Oef ik denk ik kijk ff of er al nieuws is, niks dus.
Wordt spannend morgen, sterkte er mee.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Isis
Zeer actief
Mijn ras(sen): kortharige collieteven Maggie en Kate

Ongelezen bericht door Isis »

Ik duim dat ze niet zwanger is... :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”