Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zwaar van het padje af blijkbaar...

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Zwaar van het padje af blijkbaar...

Ongelezen bericht door Maryanne »

Deze mail kreeg ik :roll:

* Mail verwijderd door mod. Zie forumregels
· Privé berichten evenals privé mails mogen niet openbaar gemaakt worden zonder toestemming van de auteur. *

Uiteraard heb ik geantwoord of ze out of their mind waren. Ben trouwens ook benieuwd of er nog "bekende" foto's op staan. Ze komen me zo te mooi voor namelijk.
stefanie
Zeer actief

Re: Zwaar van het padje af blijkbaar...

Ongelezen bericht door stefanie »

Lekkere broodfukkert. :roll:
Van die foto van al die kennels naast elkaar word ik niet bepaald vrolijk. :(:
Afbeelding
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

stefanie schreef:Lekkere broodfukkert. :roll:
Van die foto van al die kennels naast elkaar word ik niet bepaald vrolijk. :(:
Afbeelding
Het is er anders wel schoon. Hier worden honden net zo gehouden als wij varkens en kippen. (of mest kalveren)
Afbeelding
gevni havanezers
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

Ik denk dat menig fokker graag zulke mooie kennels zou willen hebben, zij het op veel kleinere schaal natuurlijk !!!
Want het ziet er keurig uit in elk geval maar ik denk dat deze foto is genomen toen het spiksplinternieuw was.....
Sandra
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

empyree schreef:Ik denk dat menig fokker graag zulke mooie kennels zou willen hebben, zij het op veel kleinere schaal natuurlijk !!!
Want het ziet er keurig uit in elk geval maar ik denk dat deze foto is genomen toen het spiksplinternieuw was.....
Dat denk ik ook, dat de foto gemaakt is op het moment dat de honden er net in zijn gezet.
Ordinaire broodfukker en handelaar dus.
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

empyree schreef:Ik denk dat menig fokker graag zulke mooie kennels zou willen hebben, zij het op veel kleinere schaal natuurlijk !!!
Tuurlijk, kennels zien er mooi uit. Maar ik bedoelde dat het er wel errug veel zijn en inderdaad zal het er nu vast niet meer zo schoon uitzien.
terrierjunk
Zeer actief
Mijn ras(sen): working terriers
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door terrierjunk »

Met zoveel honden en zeker pups op elkaar krijgt ten ene geen hond de aandacht die hij nodig heeft, en ten tweede de ziektes tieren welig, je kan het wel schoonhouden maar virussen komen door de lucht, met zulke aantallen dieren verspreidt zich dat zeker en razendsnel. Er hoeft maar 1 besmette pup aan te komen tussen al het komen en gaan daar.
Tja, ligt maar aan je persoonlijke grens he? Wij accepteren dat mestvarkens en kalveren wel op die manier gehouden worden en honden niet, terwijl varkens even intelligent zijn als honden.
Waarbij het ene dier op kunstmatige- intensieve manier wordt opgefokt om aan het andere te worden gevoerd.
Eigenlijk deugt het allemaal niet, die manier van dieren houden.
En soms kom je het tegen waar je het niet verwacht.
Ik reageerde op een advertentie dat leek van een particulier te zijn, ging kijken. (boerenfox)
Mooie boerderij, strakke tuin, weiland eromheen, ruimte zat.
In een piepklein hokje een teef met 7 pups, ze kon zich nauwelijks draaien.
Wilde ik papa ook zien. Hadden ze! In een stel kleine, modderige rennetjes met slordig gaas omheind zaten naast elkaar een boel veel honden en 1 daarvan was de vaderreu.
Maar, ze hadden ook nog jack russells. In weer een andere ruimte, nog een teef met pups, en daarnaast een kruising teef ook met pups in een hok.
Of het oorspronkelijk zo bedoeld was weet ik niet, maar het was verworden tot een lucratieve bijverdienste- en niks papieren of winkel.
Als je dan zoveel plek hebt, geef je honden dan ook grote looprennen!
En je kan dan toch beter minder honden houden en meer met die honden doen. Niet in de zin van voldouwen als ze loops zijn.
Ik ben daar gauw weggegaan.
verkadej
Zeer actief
Mijn ras(sen): Witte herder + retriever
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door verkadej »

terrierjunk schreef: Tja, ligt maar aan je persoonlijke grens he? Wij accepteren dat mestvarkens en kalveren wel op die manier gehouden worden en honden niet, terwijl varkens even intelligent zijn als honden.
Wat mijn huis in komt komt niet uit zo'n hok verwacht ik. Er kan wel wat tussen door glippen qua eten natuurlijk, maar zeker geen huisdieren.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”