Al een poosje lees ik mee hier op het forum en heb al heel veel leerzame informatie gelezen. Heel erg leuk!
Nou heb ik eigenlijk een vraag aan jullie. Welke ras of kruising zou bij mij en mijn leven passen?
Ik ben niet met ingang van nu op zoek naar een hond. Heb nu even een te vage toekomst om nu voor een hond te kiezen dus het is echt voor de lange termijn.
Echt een voorkeur van hond heb ik zelf niet. Wel neig ik naar een hond maatje stabij, en vind ik kort haren vaak het leukst maar een lang harige zou ik ook leuk vinden. Kwa vacht verzorging maakt het mij niet uit dat hoort erbij
Zelf ben ik een rustig persoon maar wel actief en vooral veel buiten. Heb een paard waar zeker 2 a 3 uur per dag tijd in zit. Een eventuele hond gaat daarmee heen. Verder ben ik ook veel buiten en ga graag naar mooie plekken om lekker te lopen. De hond zou van mij overal mee heen mogen. Het is dus wel handig als de hond sociaal is en het ook leuk vind om dingen te ondernemen. Ook bij mijn paard zal de hond optrekken met andere honden.
Ooit heb ik iemand in het bos zien rijden met het paard en liep de hond heerlijk met der mee en stond erg goed aan de commando's. Dit vond ik zo geweldig. (weet niet of ik hier ooit te mogelijkheid voor krijg hier in de polders in iedergeval niet)
Verder lijkt het mij erg leuk om met de hond naar de hondenschool. Zelf doe ik horse-agility en lijkt mij dog-agility ook erg leuk.
Wel zou ik het fijn vinden dat de hond in huis rustig is. Ik zorg uiteraard voor voldoende beweging.
Nou ik ben heel erg benieuwd wat jullie hierbij denken en of het mogelijk is.

[/url]