Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hoe ging jullie eerste wedstrijd?
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Malle thezer
hoe ging jullie eerste wedstrijd?
sinds maart volg ik beginners behendigheid en hoewel er nog niks geplant is wil ik ooit wel meedoen.Nu trainen we uiteraard eens per week, op t zelfde terrein, met dezelfde honden/mensen. Bij een wedstrijd zijn er natuurlijk veel mee geluiden, mensen, blaffende honden en moeten ze eerst aan de riem een tijd wachten tot ze hun ding mogen doen. hoe reageerde jullie honden hier op?
- SuusBG
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Sheperd
Re: hoe ging jullie eerste wedstrijd?
Mijn allereerste wedstrijd was een onderlinge wedstrijd georganiseerd door de hondenschool waar ik train.
Dat was dus behoorlijk rustig. Toch vond Ginger alles best wel spannend en ging ze meerdere keren de ring uit om te buurten (steunzoeken) bij m'n moeder... Maar verder deed ze het prima
De aller eerste FHN wedstrijd was een binnen wedstrijd in Balkbrug. Mijn moeder was er toen niet bij. Het eerste rondje was geweldig, het spel. Ze ging als een speer (door de spanning denk ik
) maar dat was voor mij super want van zichzelf is ze niet zo heel snel
. Ook het VP ging lekker, daar was ik zelfs foutloos! Dus m'n eerste prijsje had ik al binnen
Jumping, het laatste parcours, was ze helemaal op van alle indrukken en de lange dag dus ging ook voor geen meter. Dat heeft ze nu nog steeds wel, het laatste parcours is ze vaak wat op qua motivatie
.
Ik kon wel duidelijk aan haar merken dat ze alles behoorlijk spannend vond, al die drukte en al die andere honden en geblaf enzo! En dan ook nog lang in een bench zitten, niet niks voor een hondje op zo'n eerste dag
Een eerste wedstrijd is denk ik altijd spannend voor een hond, en de handler
Dus ik zou niet zoveel verwachten van een eerste wedstrijd, stel je zelf kleine doelen. Zoals 'mijn dag is geslaagd als mijn hond in de ring blijft' of als hij de start goed neemt. of weet ik veel wat
dan heb jij een klein doel bereikt en kan je al met een voldaan gevoel naar huis
en verder vooral lekker genieten. Sommige honden doen er wat langer over om te wennen aan wedstrijden dan anderen. Ginger is een erg gevoelig hondje, en eigenlijk was ons eerste wedstrijdseizoen meer een trainingseizoen. Leren bij mij te blijven, en leren dat wedstrijden ook best leuk zijn
Leren dat ze rust gaat nemen in de tent/bench, dat soort dingen. En nu gaat het prima! Ze heeft nog steeds af en toe wat motivatieproblemen, metname bij het laatste rondje (of op dit moment op de palen op wedstrijd..) maar het is al zoveel vooruitgegaan. En Ginger is ook wel een hondje apart
een erg gevoelig hondje met geschiedenis, dus ik ben allang blij dat ik uberhaupt wedstrijden met haar kan lopen 
Wat je al wel kunt doen is regelmatig naar wedstrijden toe gaan met je hondje. De hond mag dan geen agility lopen, maar hij kan al wel een beetje wennen aan alle drukte. Ga er wat rondlopen met je hond en doe aandachtsoefeningen e.d. Leer je hond dat hij in zulke situaties ook op jou moet letten, en leer je hond rustig te zijn e.d. Zo kan je toch al wat voorbereidend werk doen
Dat was dus behoorlijk rustig. Toch vond Ginger alles best wel spannend en ging ze meerdere keren de ring uit om te buurten (steunzoeken) bij m'n moeder... Maar verder deed ze het prima

De aller eerste FHN wedstrijd was een binnen wedstrijd in Balkbrug. Mijn moeder was er toen niet bij. Het eerste rondje was geweldig, het spel. Ze ging als een speer (door de spanning denk ik

Ik kon wel duidelijk aan haar merken dat ze alles behoorlijk spannend vond, al die drukte en al die andere honden en geblaf enzo! En dan ook nog lang in een bench zitten, niet niks voor een hondje op zo'n eerste dag

Een eerste wedstrijd is denk ik altijd spannend voor een hond, en de handler

Wat je al wel kunt doen is regelmatig naar wedstrijden toe gaan met je hondje. De hond mag dan geen agility lopen, maar hij kan al wel een beetje wennen aan alle drukte. Ga er wat rondlopen met je hond en doe aandachtsoefeningen e.d. Leer je hond dat hij in zulke situaties ook op jou moet letten, en leer je hond rustig te zijn e.d. Zo kan je toch al wat voorbereidend werk doen

Groetjes Suzanne en pootje van Ginger
http://www.suzanne-fotografie.weebly.com
http://www.madhappytails.nl
http://www.youtube.com/user/suzannev06wonderland?feature=mhum

http://www.suzanne-fotografie.weebly.com
http://www.madhappytails.nl
http://www.youtube.com/user/suzannev06wonderland?feature=mhum

- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Mijn allereerste wedstrijd is een jaar of 10 geleden met toen onze al wat oudere terrier. Ik gebruikte toen nog geen bench. Eigenlijk weet ik niet zo veel meer van de allereerste wedstrijd hoe dat ging. Bas was sowieso niet een makkelijke, dus het zal intensief geweest zijn en ik geloof dat ik allemaal discen had toen, tijdfouten en alles wat je maar kon bedenken. Ben later ook met die hond wel op bench overgestapt. Dat maakte het een stuk makkelijker.
De eerste wedstrijden met Kay waren begin vorig jaar. Kay heeft wel meteen de bench op wedstrijden meegekregen. Dat was voor hem vooral een rust en veilig punt. De eerste wedstrijden waren voor hem best wel stresserig als ik achteraf nu bekijk. Ik zag ook een behoorlijk verandering in hem afgelopen jaar bij de wedstrijden. Het begint voor hem in stuk makkelijker te worden, wat zeker een positieve invloed op hem heeft zo over de gehele dag genomen.
De eerste wedstrijden met Kay waren begin vorig jaar. Kay heeft wel meteen de bench op wedstrijden meegekregen. Dat was voor hem vooral een rust en veilig punt. De eerste wedstrijden waren voor hem best wel stresserig als ik achteraf nu bekijk. Ik zag ook een behoorlijk verandering in hem afgelopen jaar bij de wedstrijden. Het begint voor hem in stuk makkelijker te worden, wat zeker een positieve invloed op hem heeft zo over de gehele dag genomen.

- Plumeau
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 leen-shelties en 1 leen-collie
Met de meiden heb ik een paar onderlinge wedstrijden gelopen binnen de vereniging en een oefenwedstrijd op vreemd terrein. De reactie van de honden is wisselend. Salina heeft baat bij mijn zenuwen: ze let dan beter op en zal niet zomaar gaan snuffelen onderweg. Pipra is van nature al vrij snel onder de indruk, dus met wedstrijdzenuwen erbij kan ze dingen totaal verkeerd begrijpen. Vrij vertaald: het mondt nogal eens uit in een brandhoutparcours
Het belangrijkste vind ik dat baas en hond de ring met een goed gevoel verlaten. Leer je lessen voor de volgende keer en wees trots op de dingen die wel goed gaan!

Het belangrijkste vind ik dat baas en hond de ring met een goed gevoel verlaten. Leer je lessen voor de volgende keer en wees trots op de dingen die wel goed gaan!
- jenn90
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador x dalmatier
Peruaanse naakthond x working kelpie 2x
Jack russel - Aantal honden: 4
Onze eerste wedstrijd was een debutanten,
Lucky vind mensen erg leuk om naar toe te gaan en dat is dan ook wat hij ook deed,
wat ik wel knap vond van Lucky is dat hij gewoon in de ring is gebleven dus daar
was ik al erg blij mee. Ook iemand die in een stoel zit of foto's maakt bij de ring
waren de eerste wedstrijden nog erg leuk om die even te begroeten.
Lucky vind mensen erg leuk om naar toe te gaan en dat is dan ook wat hij ook deed,
wat ik wel knap vond van Lucky is dat hij gewoon in de ring is gebleven dus daar
was ik al erg blij mee. Ook iemand die in een stoel zit of foto's maakt bij de ring
waren de eerste wedstrijden nog erg leuk om die even te begroeten.
-
- Actief
ik neem hem wel vaak mee naar verschillende locaties zoals de stad, evenementen enz. Op zich had hij zich op de erkermederhondendag wel keurig gedragen. hij vind er alleen niks aan om bij de training even vast te staan aan het hek laat staan als hij bij een wedstrijd lang aan n riem moet wachten. dan ben ik ergens bang dat als hij eenmaal los mag op t veld hij door t dolle zal zijn :p
ik probeer t aan t hek staan trouwens zoveel mogelijk te negeren in de hoop dat hij t opgeeft maar na een kwartier ongeveer halen we de honden op. dan loop ik naar m toe terwijl ik de andere kant op kijk en doe alleen een stap als hij even netjes zit. alleen thuis blijven is geen probleem maar bij t veld zien ze je natuurlijk steeds.
ik probeer t aan t hek staan trouwens zoveel mogelijk te negeren in de hoop dat hij t opgeeft maar na een kwartier ongeveer halen we de honden op. dan loop ik naar m toe terwijl ik de andere kant op kijk en doe alleen een stap als hij even netjes zit. alleen thuis blijven is geen probleem maar bij t veld zien ze je natuurlijk steeds.
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Kay was ook al mee geweest naar veel verschillende evenementen, zowel hond(show) als totaal niet hond gerealerteerd(optochten, braderien). Een wedstrijd is toch anders, omdat je ook iets van de hond verwacht en je ook te maken hebt met zenuwen van jezelf, daar waar de hond dus erg op reageerd. De drukte op zich zelf is geen probleem voor Kay, alhoewel een evenement met zoveel honden in een staat opgewondenheid toch wel weer iets anders is dan op een markt, of zelfs een hondenshow.moonsparkle schreef:ik neem hem wel vaak mee naar verschillende locaties zoals de stad, evenementen enz. Op zich had hij zich op de erkermederhondendag wel keurig gedragen. hij vind er alleen niks aan om bij de training even vast te staan aan het hek laat staan als hij bij een wedstrijd lang aan n riem moet wachten. dan ben ik ergens bang dat als hij eenmaal los mag op t veld hij door t dolle zal zijn :p

- Marlon
- Actief
- Mijn ras(sen): Tervuerense Herder, Chihuahua
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Mijn eerste wedstrijd was op de Dog Summer Event in Vries een paar jaar terug. Dat ging erg goed, we waren een keer 5e en 6e van de 45 deelnemers of zo. Was ik toch wel heel tevreden mee. Was die dag wel erg tevreden, maar ik wist gewoon dat mijn meissie het wel zou doen als ik rustig bleef. Het gaf me wel zelfvertrouwen voor de eerste FHN wedstrijd een maand later. Ze is een vrij onzekere hond, maar daardoor focust ze heel erg op mij en dat vond ik wel fijn op dat moment. Ze hield me goed in de gaten en deed prima wat ik van haar vroeg.

-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Chihuahua
Wat een leuk topic! Ik ga binnenkort mijn eerste wedstrijd lopen en heb er geen hoge verwachtingen van ik hoop gewoon een leuke dag te hebben met mijn hondjes.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Die van ons is volgende maand en ik gok dat het een drama wordt 
Maar heee, als we maar lol hebben

Maar heee, als we maar lol hebben

-
- Actief
23 juni is de eerste onderlinge wedstrijd