Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Fietsen

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2
Contacteer:

Fietsen

Ongelezen bericht door Irisz »

Met Xavi fiets ik 3-4x per week en dan ongeveer tussen de drie kwartier en anderhalf uur per keer.
Hij doet het geweldig en vindt het super leuk. Er is slechts 1 situatie waarin er altijd een strakke lijn is. Namelijk bij het passeren van honden.
Hij is veel te enthousiast en wil alleen maar spelen. Nu leg ik de halsband wat hoger in zijn nek als we een hond moeten passeren, zodat hij geen ruimte heeft om kracht te zetten en loods hem er zo langs. Daarna belonen.

Nu vraag ik me af of een springer hier de oplossing zou kunnen zijn. Het is niet zo namelijk dat hij met zijn volle gewicht in de riem gaat hangen, maar hij gaat 'sprongetjes maken'. Kan de springer hem hierin corrigeren? En werkt dit ook bij honden van 45 kilo?
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
Sepje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Weimaraner

Re: Fietsen

Ongelezen bericht door Sepje »

Ik vind van wel.
Heb hier het zelfde alleen dan met katten, naar honden kijkt ze niet.
Maar heb haar in een tuigje aan de springer, en een jachtlijn in mijn hand voor een eventuele correctie, en begeleiding.
Ik ben erg tevrede, en voel me toch iets veiliger op de fiets. Maar vond een springer wel even wennen.

Is hij die half uur/ driekwartier echt ook aangelijnt of loop hij ook wel es los mee?
Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Re: Fietsen

Ongelezen bericht door Irisz »

Sepje schreef:Ik vind van wel.
Heb hier het zelfde alleen dan met katten, naar honden kijkt ze niet.
Maar heb haar in een tuigje aan de springer, en een jachtlijn in mijn hand voor een eventuele correctie, en begeleiding.
Ik ben erg tevrede, en voel me toch iets veiliger op de fiets. Maar vond een springer wel even wennen.

Is hij die half uur/ driekwartier echt ook aangelijnt of loop hij ook wel es los mee?
Dankjewel.

Hij is niet drie kwartier aangelijnd meestal, soms ook wel.
Als ik echt gericht ergens heen fiets, naar familie bijvoorbeeld, fiets ik langs de weg en blijft hij aangelijnd.
Als we 'gewoon' gaan fietsen, fiets ik over de dijk, daar kan hij een heel stuk los en dan weer aangelijnd terug.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”