Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Tamaskan hond
Moderator: moderatorteam
- rubyred
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Hond, Maltese, Husky Hybrid.
- Aantal honden: 3
Tamaskan hond
Iemand in het bezit van een Tamaskan hond?
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Re: Tamaskan hond
Rahne hier ook
- -Gaby-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Ja, ik. En Rahne inderdaad. Die heeft er zelfs net een Tamaskan pup bij! Wat wil je weten?
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- rubyred
- Zeer actief
Ik heb een 5 maand jonge pup gekregen van vrienden omdat het niet ging bij hen. Ze zeiden dat ze husky/malamute mix is maar na wat onderzoek op internet weet ik bijna zeker dat ze Tamaskan is. Ik probeer een foto hier te plaatsen maar tot nu toe niet gelukt.-Gaby- schreef:Ja, ik. En Rahne inderdaad. Die heeft er zelfs net een Tamaskan pup bij! Wat wil je weten?
- -Gaby-
- Zeer actief
Ja, Konah is echt gaaf inderdaad!
En woonde jij niet in Canada o.i.d.?
Er staat me zo iets bij... Daar zijn volgens mij nog maar een stuk of 4 Tamaskans (dat weet Rahne wel denk ik). Er is nog nooit een nest gefokt in Canada voor zo ver ik weet. Weet je waar ze vandaan komt?
Hou je de pup? En hoe gaat het met haar? En ik kan je wel helpen met de foto als je dat handig vindt, ben wel benieuwd!
Wat sneu voor de pup. Het lijkt me sterk dat het een Tamaskan is die een stamboom heeft van het Tamaskan Dog Register (anders hadden de bazen dat wel geweten lijkt me) of waarvan de bloedlijnen bekend zijn bij Tamaskan fokkers. Maar het kan natuurlijk wel dat ze er uit ziet als een Tamaskan. Waarom denk je dat het specifiek een Tamaskan is en geen kruising Malamute/Husky?rubyred schreef:Ik heb een 5 maand jonge pup gekregen van vrienden omdat het niet ging bij hen. Ze zeiden dat ze husky/malamute mix is maar na wat onderzoek op internet weet ik bijna zeker dat ze Tamaskan is. Ik probeer een foto hier te plaatsen maar tot nu toe niet gelukt.-Gaby- schreef:Ja, ik. En Rahne inderdaad. Die heeft er zelfs net een Tamaskan pup bij! Wat wil je weten?
En woonde jij niet in Canada o.i.d.?
Hou je de pup? En hoe gaat het met haar? En ik kan je wel helpen met de foto als je dat handig vindt, ben wel benieuwd!
- Rahne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tamaskan
- Contacteer:
Ik ben ook wel benieuwd naar een foto. Denk niet dat het een TDR geregistreerde Tamaskan is maar kan best een hond van hetzelfde type zijn.
- rubyred
- Zeer actief
Ze komt uit een dierenwinkel. De pup doet het heel goed nu. Ik wandel elke dag een uur met haar wat ze nodig heeft, door bos en veld. Ze lijkt net een wolf/cayote als ze zo los door het veld rent. Ik heb maar een fel oranje lint om haar gedaan omdat coyotes hier geschoten worden. Als ik fluit komt ze terug maar meestal houdt ze mij in de gaten. Ze leert ontzettend snel, zit, blijf, lig, kruip ze pikt het zo op.
Ze houdt ervan om mijn Bassets te wandelen, ze doet hun riem in haar bek en loopt met ze. Hetzelfde met mijn mini pony, echt lachen.
Ze heeft constant input nodig anders verveeld ze zich. Totaal tegenovergesteld van mijn Bassets. Heeft iemand misschien nog tips wat ik haar nog meer kan leren of hoe ik haar bezig kan houden. Ze wordt bijna 6 maanden dus moet ik beslissen om haar te laten steriliseren of niet. Het is in ieder geval een zeldzaam hondje, want waar ik ook ga vragen mensen mij of ze wolf/cayote is en zegt men dat ze nog nooit zo'n hond hebben gezien. Ik weet niet wat ze is en weet dus niet hoe groot ze gaat worden. Ik denk dat het een kruising is van husky/malamute/herder en dat zij toevallig heel veel op Tamaskan lijkt.
Ze houdt ervan om mijn Bassets te wandelen, ze doet hun riem in haar bek en loopt met ze. Hetzelfde met mijn mini pony, echt lachen.
Ze heeft constant input nodig anders verveeld ze zich. Totaal tegenovergesteld van mijn Bassets. Heeft iemand misschien nog tips wat ik haar nog meer kan leren of hoe ik haar bezig kan houden. Ze wordt bijna 6 maanden dus moet ik beslissen om haar te laten steriliseren of niet. Het is in ieder geval een zeldzaam hondje, want waar ik ook ga vragen mensen mij of ze wolf/cayote is en zegt men dat ze nog nooit zo'n hond hebben gezien. Ik weet niet wat ze is en weet dus niet hoe groot ze gaat worden. Ik denk dat het een kruising is van husky/malamute/herder en dat zij toevallig heel veel op Tamaskan lijkt.
- rubyred
- Zeer actief
Hoe plaats je foto?
- Hailfall
- Zeer actief
- Van
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder, Tamaskan, Turkse Vans
- Contacteer:
- -Gaby-
- Zeer actief
Klinkt als een hele leuke hond! Persoonlijk zou ik op zijn minst wachten tot na de eerste loopsheid en de hond even de tijd te gunnen echt volwassen te laten worden, als je haar wilt steriliseren. Hoe zwaar en hoe hoog is ze nu ongeveer? Ze zal wel geen TDR Tamaskan zijn, maar dat schreef Van ook al.rubyred schreef:Ze komt uit een dierenwinkel. De pup doet het heel goed nu. Ik wandel elke dag een uur met haar wat ze nodig heeft, door bos en veld. Ze lijkt net een wolf/cayote als ze zo los door het veld rent. Ik heb maar een fel oranje lint om haar gedaan omdat coyotes hier geschoten worden. Als ik fluit komt ze terug maar meestal houdt ze mij in de gaten. Ze leert ontzettend snel, zit, blijf, lig, kruip ze pikt het zo op.
Je kunt haar bezighouden door brokjes te verstoppen in de tuin, nieuwe dingen te leren, bak/emmer vullen met water en daarin brokjes en speeltjes zodat ze die er uit kan vissen en een speeltje met een piepje o.i.d. rondslingeren aan een touw is hier ook altijd een groot succes. Speeltje kun je weer verstoppen, eerst makkelijk, dan wat hoger in een boompje of onder het zand bijvoorbeeld. Kun je ook meteen 'blijven' oefenen, enzovoort.
Je mag de foto ook wel naar mij sturen, zet ik hem er wel voor je op, als je het niet voor elkaar krijgt met het linkje van Hailfall. Ben benieuwd!
- rubyred
- Zeer actief
De foto van Van is precies mijn Fleur.
Bedankt voor de tips om haar bezig te houden. Ik heb alleen een foto van haar hoofd tot nu toe staat op facebook. Zal snel een foto van haar helemaal maken en naar jou sturen. Gisteren had ze een konijntje te pakken in onze tuin en binnen een seconde het vachtje eraf..............is dat normaal voor honden? (Ben alleen maar Bassets gewend en die doen dat niet)
Bedankt voor de tips om haar bezig te houden. Ik heb alleen een foto van haar hoofd tot nu toe staat op facebook. Zal snel een foto van haar helemaal maken en naar jou sturen. Gisteren had ze een konijntje te pakken in onze tuin en binnen een seconde het vachtje eraf..............is dat normaal voor honden? (Ben alleen maar Bassets gewend en die doen dat niet)
- -Gaby-
- Zeer actief
Sorry voor de vertraging rubyred, maar bij deze de foto's van Fleur! Prachtige hond trouwens! Ze heeft inderdaad wel wat weg van een Tamaskan. Dat van dat konijntje, Tamaskans hebben wel wat jachtinstinct, maar of het normaal is dat ze een vachtje er zo af trekken weet ik niet. Ze heeft veel poolhondenbloed denk ik, en dat kunnen ook aardige jagers zijn.