Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gevalletje eigen schuld

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: Gevalletje eigen schuld

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Zo ben je klaar mee.
Leuke buurman zeg ,zal ook wel een hele leuke buurt zijn.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Gon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising boomer. mopshond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gon »

Nanna schreef:Ik wil, voordat we dat krijgen, natuurlijk wel even vermeld hebben dat als het een Labrador was geweest dit natuurlijk nooit de krant had gehaald wegens niet sappig genoeg. :19: :lol1:
Want verminkte kleuters halen alleen de krant als het de schuld van een klapkaak was :ok:
Dat ben ik niet helemaal met je eens :U:

Maar het arme kind :jank: . Hier in Nederland wordt zo'n hond meestal afgemaakt, wat voor hond het ook is.
Groetjes van Gon, Famke, en poezebeest Ayla, een kleine doerak...
Afbeelding
laura b
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ruwhaar Standaard Teckel

Ongelezen bericht door laura b »

Zielig manneke
dogo4ever
Zeer actief

Ongelezen bericht door dogo4ever »

Ik snap niet dat hier niet ingegrepen wordt.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Ze hebben een keer een rasnaam goed geschreven :ok: wat knap!
meissielief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Terrier x Dogo Argentino

Old English Bulldog x Cane Corso

Ongelezen bericht door meissielief »

Ik vraag me serieus af hoe het toch mogelijk is om zo n verknipte hond te hebben. Een Stafford hoort een mensen vriend te zijn.
Afbeelding

Fan van de bredere rassen honden en paarden
plekkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder, kruising cocker en ruwhaar en een cairn
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door plekkie »

meissielief schreef:Ik vraag me serieus af hoe het toch mogelijk is om zo n verknipte hond te hebben. Een Stafford hoort een mensen vriend te zijn.
Ehh... heb je de foto van de eigenaar gezien? Volgens mij is de hond geen mensen gewend....
Skittles
Zeer actief
Mijn ras(sen): Monstertjes.

Ongelezen bericht door Skittles »

Misselijkmakend. Arm jochie.
Devel

Ongelezen bericht door Devel »

Arm jochie, arme hond..
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Lieve hemel... zo'n vent moet je toch een doodschop geven!!! :kotz: Gadverdamme wat een kloothommel.
Afbeelding
Pat75

Ongelezen bericht door Pat75 »

meissielief schreef:Ik vraag me serieus af hoe het toch mogelijk is om zo n verknipte hond te hebben. Een Stafford hoort een mensen vriend te zijn.
Nou als je als hond hele dagen in de drugslucht zit dan ben je ook als mensenvriend de weg kwijt.
Pat75

Ongelezen bericht door Pat75 »

Nou als je als hond hele dagen in de drugslucht zit dan ben je ook als mensenvriend de weg kwijt.
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

'If you’re a parent you have to look after your children 24 hours a day.'

Jup. En als je een hondeneigenaar bent heb je daar óók 24 uur op te letten. Lullo.
Afbeelding
Pool
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel

Ongelezen bericht door Pool »

Wat verschrikkelijk. Wat nachtmerrie voor de ouders. Wat zal dat kind, naast een trauma, er allemaal aan overhouden. Opa ook gewond. Eigenaar hond aanklagen, hond spuit.
[img][img] <b>Vóór</b>
Afbeelding
In vrijheid verbonden
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

Nanna schreef:Tsja, zo kun je het ook bekijken natuurlijk.... :19:

En moet je kijken wat voor tuig daar de eigenaar van is. :kotz:
Afbeelding

Het gaat om deze kleuter. Arm kind...
Afbeelding
Ik zie niks....
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

Nanna schreef: http://www.dailymail.co.uk/news/article ... -jaws.html
Het is wel heel erg een Daily Mail verhaal hè :wink: :D
Nakisha
moderator

Lees ik nu goed dat dat kind de TUIN van de staffordeigenaar in was gelopen?!
Hoe heeft dat kunnen gebeuren??! Waar was toezicht kind, waarom was de tuin niet afgesloten als er een hond in loopt die eerder gebeten heeft?!

Ongelooflijk triest... en dat kind heeft het stevig moeten bekopen. :(
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nakisha schreef:Lees ik nu goed dat dat kind de TUIN van de staffordeigenaar in was gelopen?!
Hoe heeft dat kunnen gebeuren??! Waar was toezicht kind, waarom was de tuin niet afgesloten als er een hond in loopt die eerder gebeten heeft?!
:U: Kinderen he; achterom lopen en aankloppen om te spelen.
Lijkt mij dan inderdaad dat je zorgt dat ten alle tijden je deur op slot is.

:wink: Ik heb niet voor niets geen tuin. Mijn vorige hond was amper binnen te houden en met die kleine zou het niet goed aflopen wanneer ze alleen op straat zou zijn of er een vreemde binnen komt.
Nakisha
moderator

Niet te bevatten... ik heb sloten op de tuindeuren om dat soort ellende te voorkomen!
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Nakisha schreef:Lees ik nu goed dat dat kind de TUIN van de staffordeigenaar in was gelopen?!

Hoe dat heeft kunnen gebeuren? Omdat die eikel van een eigenaar de boel niet goed heeft afgesloten dus. De enige en juiste verklaring daarvoor. Als je een hond hebt die kinderen opvreet dan zorg je ervoor dat die hond never nooit niet bij een verloren kind kan komen. Heb je een 2 meter hoog hek om je tuin en een stevig slot op de poort, altijd op slot. En dan de hond ook nog weer opgesloten voor het geval dat er een onnadenkend kind de tuin in komt achter zijn over het hek geschoten bal aan. Dus of in huis met afgesloten deuren of in een kennel met een slot erop en rondom en van boven afgesloten.....

Klotelui, :devil: bah, neem je verantwoordelijkheid en als je dat niet kunt, jammer maar helaas, dan maar de spuit in die hond. Geen enkele kans meer op ongelukken in de toekomst.
Gr. Aniek

Afbeelding
Nakisha
moderator

Budkes schreef:

Hoe dat heeft kunnen gebeuren? Omdat die eikel van een eigenaar de boel niet goed heeft afgesloten dus. De enige en juiste verklaring daarvoor. Als je een hond hebt die kinderen opvreet dan zorg je ervoor dat die hond never nooit niet bij een verloren kind kan komen. Heb je een 2 meter hoog hek om je tuin en een stevig slot op de poort, altijd op slot. En dan de hond ook nog weer opgesloten voor het geval dat er een onnadenkend kind de tuin in komt achter zijn over het hek geschoten bal aan. Dus of in huis met afgesloten deuren of in een kennel met een slot erop en rondom en van boven afgesloten.....

Klotelui, :devil: bah, neem je verantwoordelijkheid en als je dat niet kunt, jammer maar helaas, dan maar de spuit in die hond. Geen enkele kans meer op ongelukken in de toekomst.
Nou inderdaad... zo'n hond hoort in een goed afgesloten tuin onder toezicht. Geen toezicht, hond binnen.
Deze meneer zat 't allemaal wel gescheten...

Het stuk vermeld trouwens dat de hond wel is afgemaakt inmiddels.

Overigens... kanttekeningetje... mogen ouders inderdaad wél de moeite nemen hun kinderen te leren geen tuinen van anderen te betreden. OOK niet als er een bal in ligt. Er zijn meer gevaren voor kinderen dan alleen honden en je blijft weg van andermans terrein. Er lopen meer gekken rond dan er vast zitten....

In geval van dit manneke was hij stomweg nog te klein om zonder toezicht rond te lopen. Diep triest dus.
Afbeelding
plekkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder, kruising cocker en ruwhaar en een cairn

Ongelezen bericht door plekkie »

Nakisha schreef:
Budkes schreef:

Nou inderdaad... zo'n hond hoort in een goed afgesloten tuin onder toezicht. Geen toezicht, hond binnen.
Deze meneer zat 't allemaal wel gescheten...

Het stuk vermeld trouwens dat de hond wel is afgemaakt inmiddels.

Overigens... kanttekeningetje... mogen ouders inderdaad wél de moeite nemen hun kinderen te leren geen tuinen van anderen te betreden. OOK niet als er een bal in ligt. Er zijn meer gevaren voor kinderen dan alleen honden en je blijft weg van andermans terrein. Er lopen meer gekken rond dan er vast zitten....

In geval van dit manneke was hij stomweg nog te klein om zonder toezicht rond te lopen. Diep triest dus.
Ook mee eens. Robert M zal vast niet de enige zijn die de verleiding van een aanwandelend kindje niet kan weerstaan. Dat je als ouder tegenwoordig het risico nog neemt. :U:
Nakisha
moderator

Precies plekkie, nu snap ik ook pas waarom die man het had over ''het had ook een pedofiel kunnen zijn''... als je kind zonder toezicht rondwandelt en willekeurig een tuin in kan lopen, weet je nooit hoe het afloopt. :(
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

Ach, hou toch op mensen, moeten kinderen tegenwoordig aan de ketting omdat er 1 op de honderdduizend % kans is dat er een Robert M rondloopt of je kind wordt opgevreten door een hond. Opgroeien is nou eenmaal niet zonder gevaar en je kan je kind moeilijk de hele dag in een glazen kastje zetten. Tuurlijk hoort er toezicht te zijn op een 2-jarige. Maar het is mij ook wel eens overkomen dat mijn oudste werd teruggebracht door de buurman op een mooie zaterdagmorgen, toen ie 2 was. Hij reed op zijn trekkertje op straat en was op zoek naar mij. Hoe dat kon? Ik was binnen bezig, manlief buiten en ik dacht dat hij bij hem was, hij dacht dat Max bij mij was. Dat soort dingen gebeuren. Ik heb achteraf 2 nachten wakker gelegen, maar t gebeurd. Zo ben ik ook eens thuis gekomen van visite en trof het buurmeisje van 6 boven aan, spelend met Bugsy, onze JR. De hele buurt was al op zoek naar haar, maar ja wij waren niet thuis. (Oosten van t land hè, gewoon alle deuren open) dat soort dingen gebeuren, dus heb je zo'n hond rondlopen dan houdt je gewoon je klapkaak onschadelijk.
Gr. Aniek

Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

wil het niet zo lukken nanna?
een klapkaaktopic van 9 dagen oud en nog maar 1 pagina?

edit: herstel, dankzij deze post zijn het er 2, misschien wordt het toch nog wat dan :cheer:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
renee-uk
Zeer actief

het wou dus inderdaad niet zo lukken, maar met deze input heb je weer meer kans
goed gedaan joh, ik ga voor je duimen :ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Budkes schreef:Ach, hou toch op mensen, moeten kinderen tegenwoordig aan de ketting omdat er 1 op de honderdduizend % kans is dat er een Robert M rondloopt of je kind wordt opgevreten door een hond. Opgroeien is nou eenmaal niet zonder gevaar en je kan je kind moeilijk de hele dag in een glazen kastje zetten. Tuurlijk hoort er toezicht te zijn op een 2-jarige. Maar het is mij ook wel eens overkomen dat mijn oudste werd teruggebracht door de buurman op een mooie zaterdagmorgen, toen ie 2 was. Hij reed op zijn trekkertje op straat en was op zoek naar mij. Hoe dat kon? Ik was binnen bezig, manlief buiten en ik dacht dat hij bij hem was, hij dacht dat Max bij mij was. Dat soort dingen gebeuren. Ik heb achteraf 2 nachten wakker gelegen, maar t gebeurd. Zo ben ik ook eens thuis gekomen van visite en trof het buurmeisje van 6 boven aan, spelend met Bugsy, onze JR. De hele buurt was al op zoek naar haar, maar ja wij waren niet thuis. (Oosten van t land hè, gewoon alle deuren open) dat soort dingen gebeuren, dus heb je zo'n hond rondlopen dan houdt je gewoon je klapkaak onschadelijk.

Idd. Alsof je die wurmpies 24 uur per dag in de gaten kan houden. :roll:
Ik beschouw mezelf als een redelijk verantwoordelijke moeder die continue mijn spruitje in de gaten hield en het is mij toch ook overkomen dat hij de benen nam en in de meest potentieel gevaarlijke situaties kwam.
Voorbeelden?

- Toen hij 2 was, dacht ik dat hij lief lag te slapen om een uur of 9 's avonds. Belde de buurman aan met de vraag of ik wel wist dat zoonlief bezig was uit het raam te klimmen. En ja, hij lag in een zwaar eikenhouten kinderledikant mét spijlen. En ik hád kindersloten op het raam. Wist hij uit het bed te klimmen en de kindersloten open te peuteren.
- Zelfde leeftijd: sloot hij zijn vader buiten door de voordeur op de knip te draaien. Zijn vader is een uur bezig geweest met soebatten vóór hij de knip weer omzette.
- Toen hij 3 was, jatte hij de electrische zaag (op een kast in een afgesloten kamer, zonder een stoel er in) en probeerde hij de poten onder de linnenkast uit te zagen.
- Hij was ook 3 toen hij, nota bene ónder mijn ogen, in het zwembad (terwijl ik net de zwemvleugeltjes aan het opbergen was omdat we naar huis gingen) onder de legendarische woorden 'Joepie, ik kan zwemmen!' wegrende en zo het diepe in sprong. Gelukkig zwom er net een dame bij de kant die hem aan zijn haren weer omhoog trok.
- Toen hij 4 was rende hij de Schoenenreus uit (ik zette alleen een schoen terug in het rek) en dook de Halford's in om een fiets uit de etalage te jatten.
- Op zijn 5e probeerde hij een bassin vol zandhaaien in te klimmen.

Moet ik nog doorgaan? En we hadden tuigjes voor hem, waar hij altijd uit wist te komen. Jammer genoeg is het verboden om tt-banden of wurgkettingen voor kinderen te gebruiken en is het een beetje moeilijk om dwangbuisjes op maat te vinden. :roll:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

Nanna schreef:
renee-uk schreef:het wou dus inderdaad niet zo lukken, maar met deze input heb je weer meer kans
goed gedaan joh, ik ga voor je duimen :ok:
Toppie :mrgreen: :ok:
ik ben de beroerdste niet hoor en zie..... het loopt weer :engel:
Afbeelding

Budkes
Zeer actief

Nanna schreef:Tsja, dat JIJ er een idioot beest op na zou willen houden dat onmiddellijk een kind grijpt, wil niet zeggen dat ieder weldenkend mens dat ook zou willen.
Bij sommige mensen gaan kinderen, hoe moeilijk te begrijpen ook, vóór onmiddellijk aanvallende heilige kutjoekels. :19:
En ik meen het serieus. Als ik een hond had die zich acuut op een kind zou storten ruimde ik hem subiet, vandaag aan de dag, nog op.

Ik niet, ik zorg er gewoon voor dat hij zich niet op kinderen kan storten. Zo moeilijk is dat niet. En ja kindren gaan bij mij altijd voor.
Gr. Aniek

Afbeelding
baldur
Zeer actief

Ongelezen bericht door baldur »

lieke schreef:
Budkes schreef:Ach, hou toch op mensen, moeten kinderen tegenwoordig aan de ketting omdat er 1 op de honderdduizend % kans is dat er een Robert M rondloopt of je kind wordt opgevreten door een hond. Opgroeien is nou eenmaal niet zonder gevaar en je kan je kind moeilijk de hele dag in een glazen kastje zetten. Tuurlijk hoort er toezicht te zijn op een 2-jarige. Maar het is mij ook wel eens overkomen dat mijn oudste werd teruggebracht door de buurman op een mooie zaterdagmorgen, toen ie 2 was. Hij reed op zijn trekkertje op straat en was op zoek naar mij. Hoe dat kon? Ik was binnen bezig, manlief buiten en ik dacht dat hij bij hem was, hij dacht dat Max bij mij was. Dat soort dingen gebeuren. Ik heb achteraf 2 nachten wakker gelegen, maar t gebeurd. Zo ben ik ook eens thuis gekomen van visite en trof het buurmeisje van 6 boven aan, spelend met Bugsy, onze JR. De hele buurt was al op zoek naar haar, maar ja wij waren niet thuis. (Oosten van t land hè, gewoon alle deuren open) dat soort dingen gebeuren, dus heb je zo'n hond rondlopen dan houdt je gewoon je klapkaak onschadelijk.

Idd. Alsof je die wurmpies 24 uur per dag in de gaten kan houden. :roll:
Ik beschouw mezelf als een redelijk verantwoordelijke moeder die continue mijn spruitje in de gaten hield en het is mij toch ook overkomen dat hij de benen nam en in de meest potentieel gevaarlijke situaties kwam.
Voorbeelden?

- Toen hij 2 was, dacht ik dat hij lief lag te slapen om een uur of 9 's avonds. Belde de buurman aan met de vraag of ik wel wist dat zoonlief bezig was uit het raam te klimmen. En ja, hij lag in een zwaar eikenhouten kinderledikant mét spijlen. En ik hád kindersloten op het raam. Wist hij uit het bed te klimmen en de kindersloten open te peuteren.
- Zelfde leeftijd: sloot hij zijn vader buiten door de voordeur op de knip te draaien. Zijn vader is een uur bezig geweest met soebatten vóór hij de knip weer omzette.
- Toen hij 3 was, jatte hij de electrische zaag (op een kast in een afgesloten kamer, zonder een stoel er in) en probeerde hij de poten onder de linnenkast uit te zagen.
- Hij was ook 3 toen hij, nota bene ónder mijn ogen, in het zwembad (terwijl ik net de zwemvleugeltjes aan het opbergen was omdat we naar huis gingen) onder de legendarische woorden 'Joepie, ik kan zwemmen!' wegrende en zo het diepe in sprong. Gelukkig zwom er net een dame bij de kant die hem aan zijn haren weer omhoog trok.
- Toen hij 4 was rende hij de Schoenenreus uit (ik zette alleen een schoen terug in het rek) en dook de Halford's in om een fiets uit de etalage te jatten.
- Op zijn 5e probeerde hij een bassin vol zandhaaien in te klimmen.

Moet ik nog doorgaan? En we hadden tuigjes voor hem, waar hij altijd uit wist te komen. Jammer genoeg is het verboden om tt-banden of wurgkettingen voor kinderen te gebruiken en is het een beetje moeilijk om dwangbuisjes op maat te vinden. :roll:
:lol1: ik heb helemaal beeld.
ik dacht dat die van mij toen erg was was op die leeftijden...
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”