Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat voor een kruising is Oscar?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

llamita
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Weetiknie
Aantal honden: 1

Wat voor een kruising is Oscar?

Ongelezen bericht door llamita »

Wij hebben Oscar nu een halfjaar en vragen ons de laatste tijd steeds vaker af wat voor een kruising hij nou eigenlijk is. In het asiel wisten ze het niet, en van andere mensen hebben we al de meest uiteenlopende suggesties gekregen.

https://www.dropbox.com/s/879s0qvj4nu1nwj/IMAG0462.jpg
https://www.dropbox.com/s/jfdb07v0fflsax4/IMAG0440.jpg

Foto's zijn een beetje slechte kwaliteit, want ik heb ze met mijn telefoon genomen. Oscar heeft trouwens geen staart. Geen idee of dat hij zo geboren is, of dat die later is gecoupeerd. Lijkt me haast wel dat hij zo geboren moet worden, omdat er echt helemaal niets zit, zelfs geen knobbeltje. Hij is heel kalm en rustig. Luistert heel goed en houdt van kunstjes leren en doen. Hij is best aanhankelijk, maar echt geen schoothond. Hij is ongeveer 45 cm hoog aan de schoft.

Enig idee? :)

(lukte me trouwens niet helemaal om afbeeldingen toe te voegen, hoe moet dat?)
dagmar88
Zeer actief

Re: Wat voor een kruising is Oscar?

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:wink: Wij wilden het van onze kruising echt graag weten en hebben een DNA test laten doen.

Geen idee wat er in zou zitten, maar wel een erg leuk hondje :D
*Esther
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door *Esther »

Vanwege die staart zou ik zeggen Bretonnetje maar dat is vast té voor de hand liggend...
Lief koppie zeg!
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Kruising Toller/spaniel of zoiets?
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Ik denk iets met een Australiën shepherd. Vanwege de staartloosheid maar ook de bouw en vacht.
Geen idee met wat.

Dit is ook en Aussie (wel een echte)
Afbeelding
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
llamita
geregistreerd lid

dagmar88 schreef::wink: Wij wilden het van onze kruising echt graag weten en hebben een DNA test laten doen.

Geen idee wat er in zou zitten, maar wel een erg leuk hondje :D
Haha, dankje. We zaten er inderdaad aan te denken een test te doen. Maar leek ons eerst leuk om te horen wat mensen over hem denken :)
llamita
geregistreerd lid

sirene schreef:Ik denk iets met een Australiën shepherd. Vanwege de staartloosheid maar ook de bouw en vacht.
Geen idee met wat.

Dit is ook en Aussie (wel een echte)
Afbeelding
Hebben we inderdaad ook al eens van iemand anders gehoord. Die hond op de foto heeft echt veel weg van Oscar. Maar zijn Aussies niet redelijk zeldzaam in Nederland en Belgie? Oscar komt uit een asiel in Gent, trouwens.
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

llamita schreef:Wij hebben Oscar nu een halfjaar en vragen ons de laatste tijd steeds vaker af wat voor een kruising hij nou eigenlijk is. In het asiel wisten ze het niet, en van andere mensen hebben we al de meest uiteenlopende suggesties gekregen.

https://www.dropbox.com/s/879s0qvj4nu1nwj/IMAG0462.jpg
https://www.dropbox.com/s/jfdb07v0fflsax4/IMAG0440.jpg

Foto's zijn een beetje slechte kwaliteit, want ik heb ze met mijn telefoon genomen. Oscar heeft trouwens geen staart. Geen idee of dat hij zo geboren is, of dat die later is gecoupeerd. Lijkt me haast wel dat hij zo geboren moet worden, omdat er echt helemaal niets zit, zelfs geen knobbeltje. Hij is heel kalm en rustig. Luistert heel goed en houdt van kunstjes leren en doen. Hij is best aanhankelijk, maar echt geen schoothond. Hij is ongeveer 45 cm hoog aan de schoft.

Enig idee? :)

(lukte me trouwens niet helemaal om afbeeldingen toe te voegen, hoe moet dat?)
Zo
en
Zo.

En zo plaats je die link.
Afbeelding

Ik doe het via photobucket. Daar zie je een link wat IMGcode heet. Die kopieer ik en plaats dit hier. Jouw linkjes daar heb ik een URLlink van gemaakt. Als dropbox een IMGcode heeft dan kopieer je die.

Foto is een beetje klein.
Klik op URL in je balk. Haal nu de eerste ] weg en plaats dan een = teken. Vervolgens plak je meteen na die = je webadres. Sluit af met een ] tussen de = en] zet je een woord wat je wilt hebben. Ik heb voor Zo gekozen.

[url = https://www.dropbox.com/s/jfdb07v0fflsax4/IMAG0440.jpg ] Zo. [/url]
GEEN spatie's plaatsen. Dit heb ik gedaan zodat je kunt zien wat ik bedoel. Alles moet je dus achter elkaar plaatsen.

Leuk hondje! :I:
Laatst gewijzigd door Wilm@ op 19 jun 2012 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Hij doet me ook wel een beetje denken aan een Pyrenees herdertje (a face rase). Dat is de varieteit met een sluike vacht en glad gezicht. ook deze worden wel eens zonder staart geboren.

Afbeelding
llamita
geregistreerd lid

Elly* schreef:Hij doet me ook wel een beetje denken aan een Pyrenees herdertje (a face rase). Dat is de varieteit met een sluike vacht en glad gezicht. ook deze worden wel eens zonder staart geboren.

Afbeelding
Wow. Als twee druppels water, alleen heeft Oscar meer witte aftekeningen. Jammer dat ze me in het asiel niet meer konden vertellen over zijn afkomst. Ze zeiden dat hij van dakloze mensen was die met hem gingen bedelen.
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer

Ongelezen bericht door sTefaniA »

llamita schreef:
Hebben we inderdaad ook al eens van iemand anders gehoord. Die hond op de foto heeft echt veel weg van Oscar. Maar zijn Aussies niet redelijk zeldzaam in Nederland en Belgie? Oscar komt uit een asiel in Gent, trouwens.
Nee hoor ze zijn helemaal niet zeldzaam. Ook niet zo talrijk als labradors maar ik kom regelmatig aussies tegen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”