Abby schreef:Ik vind de laatste tijd de grens steeds moeilijker te trekken... Bij broodfok denk ik namelijk in eerste instantie aan zieke pups, verwaarlozing van pups en dekteven, slechte behuizing enz. Een ander dingetje wat mij zelf niet zo lekker zit is de grotere kennels, met meer dan 20 rassen. Ik kan niet precies aangeven waar het m in zit, maar ik krijg daar gewoon echt een onaangenaam gevoel bij, als in: HANDEL.
Ik ga niet roepen dat er in die massafokkerijen slecht voor de dieren gezorgd wordt, want wie weet hebben ze 20 man personeel dat fulltime met die honden bezig is. Maar bij mij valt zoiets wel meteen in de categorie: daar geen hond halen.
Nu zag ik op marktplaats een heule grote advertentie (niet een mp-advertentie, maar echt een soort van banner bovenaan de pagina) van een of andere hooglandhoeve ofzo. Aangeklikt, want zag er erg keurig uit. Zie ik bij 'honden' dus al 14 kleine hondenrassen staan. Middelgroot hebben ze 12 rassen en dan ook nog wat grote. Ik vind het dan weer knudde dat MP daar gewoon vrolijk voor adverteert...
Maar kan het niet zo best onderbouwen eigenlijk.

Voornamelijk dat 'gevoel' van: dat hoort niet, kan niet goed zijn enz...
Wat vindt het volk daarvan?

Kan dat inderdaad niet goed zijn? Zie ik dingetjes over het hoofd wardoor ik te snel oordeel? Wat is nou een slechte fokker/broodfokker/handelaar?
die Hoogland hoeve zit hier in het dorp, ik ben daar al eens binnen geweest wegens werk en over het algemeen is het daar zeer schoon binnen, er zijn altijd 2 jobstudenten die daar de hele dag aan het poetsen zijn en met de honden bezig zijn, toch zal ik niemand aanraden om daar een pup te kopen, heel veel rassen die op hun website staan, hebben zij niet zelf,
zij hebben zelf een ras of 10 grote honden (kaukaas, berner, stafford, labrador, rottweiler, golden, Husky) en een ras of 10 kleine/middel grote honden (weet ik er niet veel meer van, in ieder geval wel maltezer, boomer (mixjes), york, westie, engelse bulldog, shiba), waar zij al de rest vandaan halen, geen idee
Kittens zouden ze ook hebben, maar die heb ik niet gezien
zij promoten ook een winkel in Antwerpen die pups en kittens verkoopt