Het is wederom een oude reu, geboren op 16 augustus 2002. Ik had hem voor het eerste nest al in de peiling maar wilde ook graag Sethi, de vader van Huette's eerste nest, een keer voor haar gebruiken. Sethi was ouder, dus ik koos voor hem voor het eerste nest.
Deze tweede reu is alleen geconfirmeerd op jonge leeftijd en is nooit geshowd en gekeurd, dus veel over hoe hij is kon ik niet vinden via keurrapporten en hear say. Zijn eigenaresse heeft de pest aan het deelnemen aan shows, heeft alleen zijn heupen laten checken toen hij 7 was en die zijn A. Ik heb geprobeerd haar over te halen hem in te schrijven op een Regionale Elevage of een Journee Beauceron maar het is me niet gelukt. Stamboomsgewijs bleef ik interesse houden, dus ik ben hen net iets ten zuiden van Bordeaux gaan opzoeken samen met Huette.
En ik ben blij dat ik dat gedaan heb, hij is enig! Hij heeft het ware beauceronse peperkoekenhart ten opzichte van zijn eigenaresse en de dieren waarmee hij samenleeft en hij is vriendelijk en zonder terughouding naar mij toe en heel beleefd naar Huette. Het is geen energieke powerdog maar een sympathieke aangepaste gentleman. Een gentilhomme campagnard zoals de beauceron ook wel genoemd wordt. In januari verwacht ik Huette weer loops en ik kijk ONT-zettend uit naar de pups van haar en haar Tybalt.
Uiteraard ook wat foto's.

Tybalt met op de achtergrond Byzance, de Goldenteef met wie hij samenleeft

en Huette en hij samen