Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wandeltips Den Haag (liefst strand)?

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

wandeltips Den Haag (liefst strand)?

Ongelezen bericht door mijke »

Komend weekend zullen Oor en ik in Den Haag vertoeven, hier om precies te zijn:

https://maps.google.nl/maps?q=Zhb+Hoven ... d&t=m&z=13

Ik zoek leuke plekken voor de lange middagwindeling, liefst waar ze los kan lopen. In de buurt is handig maar even de bus of tram pakken naar een mooiere/grotere/losloopplek is geen probleem! Oor is ook nog nooit op het strand geweest, dus daar wil ik haar sowieso heel graag mee naartoe nemen. Maakt het uit qua drukte/of ze los mag lopen/hoe mooi het is/grootte waar ik naar het strand ga? En hoe is het hondenbeleid van Den Haag wat dat betreft?

Ik zal ook wel even op de site van de gemeente kijken enzo, maar tips van locals en andere ervaringsdeskundigen zijn altijd meer dan welkom natuurlijk! :ok:
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: wandeltips Den Haag (liefst strand)?

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

In Den haag naar het strand tijdens het hoogseizoen met je hond ?

Ik ben bang dat je ze aangelijnd zult moeten houden.

Het zou kunnen dat ze bij het Zwarte pad gedeelte een stukje los mogen dan zou je de scheveningse bosjes kunnen gaan lopen.
Daar kun je komen met tram 9 en tram 1 iig en ook wel met bussen maar die weet ik niet uit mijn hoofd.

In het Haagse Zuiderpark heb je wel een losloop gedeelte geloof ik.

En je zou kunnen overwegen om richting Monster en westland te gaan reizen daar zijn wel losloop plekken.
In Rijswijk dat ligt heel vlak bij den haag. Heb je wel parken met water waar ze los mogen.

Het ligt er dus ook een beetje aan waar jullie zijn in Den Haag. Den haag is groot.

Ze Mogen wel los in Katwijk Zuid duinen en strand.
Dat is vanaf den haag Cs Ongeveer een uur reizen.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Chihuahua-paws
Zeer actief

O ik zie dat je dan heel vlak bij het haagse Bos komt te zitten . Via het Haagse bos zit je ook zo In Clingendael is wel heel leuk en mooi wandelen.
Met wel Los loop plekken Maar niet alles.

Achter Station Voorburg heb je langs het spoor een lang pad met gras en water daar mogen ze ook los.

Chihuahua-paws
Zeer actief

O ik zie dat je dan heel vlak bij het haagse Bos komt te zitten . Via het Haagse bos zit je ook zo In Clingendael is wel heel leuk en mooi wandelen.
Met wel Los loop plekken Maar niet alles.

Achter Station Voorburg heb je langs het spoor een lang pad met gras en water daar mogen ze ook los.

Anouk&Milo
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): jack russel

Ongelezen bericht door Anouk&Milo »

Voor het strand moet je het inderdaad richting Kijkduin en Monster zoeken, daar mogen ze hele stukken loslopen. In Den haag zelf weet ik het niet.
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

officieel mogen de honden in den haag niet los en zijn ze streng met controleren, zorg ook dat je genoeg poepzakjes hebt, geen poepzakje? dan krijg je een bekeuring.
het strand bij de vogelwijk is vrij voor honden. ik ga eigenlijk altijd naar het strand bij duindorp. ik zet mijn auto neer bij de windmolen bij de haven en loop zo het strand op. daar is de controle zo goed als niet in tegenstelling tot het mooie strand met boulevard. ook voorbij kuikduin richting terheijde en monster is het vrij voor honden.
verder heb je in den haag clingendael wat een heel stuk vrij is voor honden, landgoed marlot waar ze los kunnen lopen, gedeelte van het haagse bos en het zuiderpark hoewel ik dat mijd met mooie dagen ivm bbqende mensen die alles achter hun reet laten slingeren. helaas zit je midden in de stad en daar zijn geen losloopplekken.
veel plezier
ellen
Afbeelding
mijke
Zeer actief

Dank jullie wel! Ik heb inmiddels met veel moeite de losloopkaarten van de gemeente een beetje ontcijferd dus ik heb een beetje een idee waar ik heen kan. Maar die stukjes strand waar de hond los kan zijn niet heel groot he? Ziet er althans uit alsof je er in een kwartietje of minder doorheen wandelt, klopt dat?
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Eindpunt tramlijn 1..het zwarte pad in Scheveningen... volgens mij kan je daar een heel eind doorlopen.
Kan je ook nog, alles aangelijnd, de boulevard op...veel plezier :ok:
Chihuahua-paws
Zeer actief

Dat eindpunt van tramlijn 1 kun je idd een heel stuk lopen. Maar ze mogen niet los. En let op Scheveningen zou ik niet wagen om het gewoon te doen. Die boete krijg je.
Je kunt vanaf de stad richting Madurodam is maar een klein stukje met tram 1.
En dan richting het hubertus viaduct lopen aangelijnd en dan zo de schevingse Bosjes op.
Maar hier mogen ze niet overal los. En het westbroekpark mag ook niet los.

Er is een goede Bus verbinding richting ziekenhuis Bronovo. Daarvan zit je zo in Clingendael daar kun je echt prachtig wandelen.

Als je de kaart van den haag kunt in zien zie je ook kijkduin vanaf cs ben je daar ook heel snel. en daar kun je in ockenburch of Het westduin park heerlijk lopen. Maar het is wel de hele andere kant van Den Haag.

Bijv Langs het Maliveld en daar ga jij vlak bij zitten kun je ook wandelen. en zo Het Haagse Bos in dan heb je echt een lange wandeling. In het Haagse Bos Kunnen ze wel veel los.

Chihuahua-paws
Zeer actief

mijke schreef:Dank jullie wel! Ik heb inmiddels met veel moeite de losloopkaarten van de gemeente een beetje ontcijferd dus ik heb een beetje een idee waar ik heen kan. Maar die stukjes strand waar de hond los kan zijn niet heel groot he? Ziet er althans uit alsof je er in een kwartietje of minder doorheen wandelt, klopt dat?

Dit klopt.

In katwijk zit je heel snel en dan mogen ze bij de zuidduinen overal los en ook op dat strand overal.
waar de noordkant begint niet meer.

Maar als je de duinen en het strand samen doet ben je bekaf en 2 uur verder.

Lillith
Zeer actief

toots schreef:Dat eindpunt van tramlijn 1 kun je idd een heel stuk lopen. Maar ze mogen niet los. En let op Scheveningen zou ik niet wagen om het gewoon te doen. Die boete krijg je.
Je kunt vanaf de stad richting Madurodam is maar een klein stukje met tram 1.
En dan richting het hubertus viaduct lopen aangelijnd en dan zo de schevingse Bosjes op.
Maar hier mogen ze niet overal los. En het westbroekpark mag ook niet los.

Er is een goede Bus verbinding richting ziekenhuis Bronovo. Daarvan zit je zo in Clingendael daar kun je echt prachtig wandelen.

Als je de kaart van den haag kunt in zien zie je ook kijkduin vanaf cs ben je daar ook heel snel. en daar kun je in ockenburch of Het westduin park heerlijk lopen. Maar het is wel de hele andere kant van Den Haag.

Bijv Langs het Maliveld en daar ga jij vlak bij zitten kun je ook wandelen. en zo Het Haagse Bos in dan heb je echt een lange wandeling. In het Haagse Bos Kunnen ze wel veel los.
Toots beste...aan het eind van het zwarte pad mogen ze los op het strand altijd...Noorderstrand.
Net nog even nagekeken...ik kom er al jaren, dit jaar nog niet geweest...
en het mag gewoon nog steeds. :E:
mijke
Zeer actief

Ik ben uiteindelijk zaterdag in het Haagse Bos wezen wandelen. Het was nogal grijs, druilerig weer, dus er was niet zo veel aan. We zijn ook verder helemaal niemand tegengekomen. Ik was even bang dat het weer het hele weekend zo zou blijven en het strand dan ook niet meer zou lukken, maar tot mijn grote vreugd begon het vanmiddag ineens open te trekken en dus hebben we nog vlug de tram naar Loosduinen gepakt. Oor vond het helemaal fantaaaaaastisch! Die wist niet wat ze met zichzelf aan moest van enthousiasme :P Zeker voor herhaling vatbaar dus, dat strand!
Lillith
Zeer actief

Leuk :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”