Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Duck Tolling Retriever
Moderator: moderatorteam
- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
Duck Tolling Retriever
Wij zijn aan het rondkijken wat voor ras we uiteindelijk willen,
ik heb al heel wat info gekregen over de Schotse collie hier en hier gaat onze voorkeur tot nu toe naar uit.
Maar omdat ik verder wil kijken welke rassen er zijn wil ik ook wat info over de Toller,
heb er al een aantal dingen over gelezen, maar wil de ervaringsdeskunigen ook horen.
We lopen enkele km perdag met de honden,
zijn berreid een sport te beoefenen (welke is het beste)
zijn ze over het algemeen vriendelijk naar honden.
hoe zijn ze met vreemden (lees dat ze wat terughoudend kunnen zijn)
is het jagen een groot probleem met de dagelijkse wandelingen, is dit goed te trainen.
ik heb al heel wat info gekregen over de Schotse collie hier en hier gaat onze voorkeur tot nu toe naar uit.
Maar omdat ik verder wil kijken welke rassen er zijn wil ik ook wat info over de Toller,
heb er al een aantal dingen over gelezen, maar wil de ervaringsdeskunigen ook horen.
We lopen enkele km perdag met de honden,
zijn berreid een sport te beoefenen (welke is het beste)
zijn ze over het algemeen vriendelijk naar honden.
hoe zijn ze met vreemden (lees dat ze wat terughoudend kunnen zijn)
is het jagen een groot probleem met de dagelijkse wandelingen, is dit goed te trainen.
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

- mim
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Aussie en een Teckel
- Aantal honden: 2
Re: Duck Tolling Retriever
Ik heb al aardig wat honden in mijn leven gehad en ook van verschillende rassen. Nou hebben wij het met Diesel ws ook super goed getroffen, want het is een toppertje, maar ook een aparte
. We hebben nu een Stabij, Aussie en een Toller. Dit heb ik laatst op het tollerforum gezet:
Kleine update van het beestenspul. Sam wordt ouder, qua karakter een échte staby, super lief, stront eigenwijs, luisterd als het haar uitkomt en doet graag bankzaken.
Diesel is en blijft een toppertje!! Makkelijk, gehoorzaam, tikkeltje eigenzinnig, compleet ballofiel, en had beter zeehond kunnen worden. Hier kan je er wel 10 van hebben!!
Smokey ons hyperdepiepie. Haar ontgaat niks, staat altijd paraat, is echt een luister kanon maar ook super gevoelig. Tikkie nerveuzerig af en toe en haar aanwezigheid merk je eigenlijk altijd. Beschermt de 2 oudere dames waar nodig en een enorme knuffel en schoothanger. Een ernorme will to please!!
Ze steelt met haar sproetenkoppie en haar wat onderdanige karakter menig hart
Mijn heerlijke dames!!
Kleine update van het beestenspul. Sam wordt ouder, qua karakter een échte staby, super lief, stront eigenwijs, luisterd als het haar uitkomt en doet graag bankzaken.
Diesel is en blijft een toppertje!! Makkelijk, gehoorzaam, tikkeltje eigenzinnig, compleet ballofiel, en had beter zeehond kunnen worden. Hier kan je er wel 10 van hebben!!
Smokey ons hyperdepiepie. Haar ontgaat niks, staat altijd paraat, is echt een luister kanon maar ook super gevoelig. Tikkie nerveuzerig af en toe en haar aanwezigheid merk je eigenlijk altijd. Beschermt de 2 oudere dames waar nodig en een enorme knuffel en schoothanger. Een ernorme will to please!!
Ze steelt met haar sproetenkoppie en haar wat onderdanige karakter menig hart
Mijn heerlijke dames!!
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik vind Tollers doorgaans wel sociaal naar andere honden maar wat pittiger dan bijvoorbeeld de Labrador. Het zijn geen allemansvriendjes, reuen kunnen toch wel wat machogedrag vertonen en ze laten zich het kaas niet van het brood eten zeg maar. Wat ik bij teven vaak zie is dat ze wel kunnen snauwen als andere honden te opdringerig zijn maar echt agressief zijn ze niet. Het zijn alleen niet zulke doetjes als de bekendere retriever rassen
Ik heb Nilo vrijwel altijd loslopen bij andere honden, alleen met dominante reuen moet ik oppassen dat ze niet teveel tijd krijgen om eens lekker te gaan patsen tegen elkaar. Aangelijnd is hij wel wat feller naar andere reuen en als er eenmaal een conflict is geweest blijft hij dat ook onthouden, een volgende keer reageert hij dan ook weer op de hond in kwestie.
Naar vreemden toe zijn ze doorgaans neutraal. Het zijn meestal geen allemansvriendjes maar bezoek word begroet of er word geen aandacht aan besteed. Hoewel er tegenwoordig ook heel wat exemplaren rondlopen die wel heel sociaal zijn naar vreemden hoor. Wat ik wel fijn vind is dat ze vaak meer aandacht hebben voor de baas dan voor andere mensen.
Nilo jaagt absoluut niet, hij loopt altijd los in het bos en kijkt gerust hoe er een hert, konijn of vos voor hem langs schiet
Alleen eenden wil hij nog wel eens opjagen, dat dan wel weer. Meestal is hij goed af te leiden met een simpele tennisbal, alleen als eenden jongen hebben moet ik hem aanlijnen want hij heeft nu al haarfijn door dat ze dan niet zo snel weg vliegen, vind hij enig
Qua sport zijn er eigenlijk heel veel opties, de meeste Tollers hebben overal wel lol in
Behendigheid, frisbee, flyball, obedience, GG, jacht, allemaal leuk!
Naar vreemden toe zijn ze doorgaans neutraal. Het zijn meestal geen allemansvriendjes maar bezoek word begroet of er word geen aandacht aan besteed. Hoewel er tegenwoordig ook heel wat exemplaren rondlopen die wel heel sociaal zijn naar vreemden hoor. Wat ik wel fijn vind is dat ze vaak meer aandacht hebben voor de baas dan voor andere mensen.
Nilo jaagt absoluut niet, hij loopt altijd los in het bos en kijkt gerust hoe er een hert, konijn of vos voor hem langs schiet
Qua sport zijn er eigenlijk heel veel opties, de meeste Tollers hebben overal wel lol in
- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
Dat klinkt goed, het hoeft ook geen allemans vriend te zijn (wij gaan hierna voor een teef),Maeve schreef:Ik vind Tollers doorgaans wel sociaal naar andere honden maar wat pittiger dan bijvoorbeeld de Labrador. Het zijn geen allemansvriendjes, reuen kunnen toch wel wat machogedrag vertonen en ze laten zich het kaas niet van het brood eten zeg maar. Wat ik bij teven vaak zie is dat ze wel kunnen snauwen als andere honden te opdringerig zijn maar echt agressief zijn ze niet. Het zijn alleen niet zulke doetjes als de bekendere retriever rassenIk heb Nilo vrijwel altijd loslopen bij andere honden, alleen met dominante reuen moet ik oppassen dat ze niet teveel tijd krijgen om eens lekker te gaan patsen tegen elkaar. Aangelijnd is hij wel wat feller naar andere reuen en als er eenmaal een conflict is geweest blijft hij dat ook onthouden, een volgende keer reageert hij dan ook weer op de hond in kwestie.
Nilo jaagt absoluut niet, hij loopt altijd los in het bos en kijkt gerust hoe er een hert, konijn of vos voor hem langs schietAlleen eenden wil hij nog wel eens opjagen, dat dan wel weer. Meestal is hij goed af te leiden met een simpele tennisbal, alleen als eenden jongen hebben moet ik hem aanlijnen want hij heeft nu al haarfijn door dat ze dan niet zo snel weg vliegen, vind hij enig
![]()
Qua sport zijn er eigenlijk heel veel opties, de meeste Tollers hebben overal wel lol inBehendigheid, frisbee, flyball, obedience, GG, jacht, allemaal leuk!
maar heb geen zin meer in wat ik nu met storm heb, wil gewoon normaal kunnen lopen zonder ogen voor en achter nodig te hebben.
het zijn wel zwemmers zoals ik gelezen heb.
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

- Marco88
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
- Aantal honden: 1
Zwemmen is toch leuk 
Als baas zijnde bepaal jij toch wanneer er wel of niet gezwommen wordt
Als baas zijnde bepaal jij toch wanneer er wel of niet gezwommen wordt
- sjaak-k
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Doorgaans: perfect, en dat zeg ik niet snel. We hebben regelmatig wandelingen met grote groepen Tollers, dat variëerd van 10-25 honden. En hoewel ik absoluut geen fan ben van ballen gooien in groepen durf ik dat in zo'n groep Tollers gerust aan. Er gebeurd nooit ietsStormenRoxy schreef:zijn ze over het algemeen vriendelijk naar honden.
Dat van de kaas niet van het brood eten herken ik trouwens niet, niet bij de Tollers die meelopen. Reuen gedragen zich prima naar elkaar toe en accepteren ook als een andere hond de bal heeft. Afpakken komt wel eens voor natuurlijk, en ook dan is er geen mot.
Dat hangt natuurlijk sterk van de situatie af. Nolan is ontzettend blij als een vreemde hem veel aandacht geeft, maar de rest is totaal oninteressant. Dat zie ik bij andere tollers trouwens ook vaak. Hooguit is er een korte begroeting, maar doorgaans is de eigen wandeling en de eigen baas belangrijkerStormenRoxy schreef: hoe zijn ze met vreemden (lees dat ze wat terughoudend kunnen zijn)
Niet, een Toller is niet een jachthond zoals een Whippet dat bijvoorbeeld wel vaak is. Ze doen qua jacht niets anders dan een Golden (oehhh, gevaarlijke vergelijkingStormenRoxy schreef: is het jagen een groot probleem met de dagelijkse wandelingen, is dit goed te trainen.
Kort samengevat, als je een Toller leuk vind moet je er gewoon voor gaan, het zijn geen honden waar je een HBO studie voor moet doen, het zijn gewoon leuke, sportieve, relatief ongecompliceerde en welwillende honden. Ze werken graag voor je, en dat gaat van simpele dingen als een balletje halen, tot behendigheid en jacht. Je kunt er veel van maken, maar net als ieder ander ras kun je ze ook verpesten.
Er zijn trouwens best veel websites met informatie, de rasvereniging: www.tollertales.nl en het tollerforum: www.toller-forum.nl zijn wellicht leuk om eens door te spitten.

- sjaak-k
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Doorgaans zijn ze niet vies van waterStormenRoxy schreef:het zijn wel zwemmers zoals ik gelezen heb.

- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
- Aantal honden: 2
Wat leuk om te lezen, bedankt voor deze info!