Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vraaje anwb/pedigree wandeling Diever Drenthe

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

Irene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerenfox
Spaanse mix
dwergpincher
Aantal honden: 3
Contacteer:

Vraaje anwb/pedigree wandeling Diever Drenthe

Ongelezen bericht door Irene »

Weet iemand of deze wandeling nog te lopen is met loslopende hond? http://www.anwb.nl/binaries/pdf/sig/wan ... -14520.pdf
Ik hoorde namelijk dat er onlangs nogal wat is gesneden in de losloopgebieden in Drenthe en als ik kijk op de site van staatsbosbeheer staat het hele gedeelte van Boswachterij Smilde waar de wandeling een groot deel door heen gaat niet (of niet meer?) aangewezen als losloop gedeelte.
Wij gaan binnenkort naar Drenthe op vakantie dus hopelijk weet iemand antwoord.
Ilovelizzy
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Franse Bull
Twee kruisingen uit Roemenie

Re: Vraaje anwb/pedigree wandeling Diever Drenthe

Ongelezen bericht door Ilovelizzy »

Ik weet niet hoe dat in Drente is maar een Pedigree?ANWB wandeling in Lelystad klopte van geen kanten...

Misschien het boekje bestellen van wandelen met je hond van Nicky Gootjes (Bol.com 9 euro)?
[color=#BF00BF]Het houden van honden is meer dan het hebben van een huisdier, het is een manier van leven.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Irene schreef:Weet iemand of deze wandeling nog te lopen is met loslopende hond? http://www.anwb.nl/binaries/pdf/sig/wan ... -14520.pdf
Ik hoorde namelijk dat er onlangs nogal wat is gesneden in de losloopgebieden in Drenthe en als ik kijk op de site van staatsbosbeheer staat het hele gedeelte van Boswachterij Smilde waar de wandeling een groot deel door heen gaat niet (of niet meer?) aangewezen als losloop gedeelte.
Wij gaan binnenkort naar Drenthe op vakantie dus hopelijk weet iemand antwoord.
Het was een gewéldige wandeling, die wij tweemaal hebben gemaakt. Maar de tweede keer stonden er diverse verbodsbordjes. Desondanks hebben wij hem de 2e keer ook volledig met loslopende honden gelopen :wink:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Ilovelizzy schreef:Misschien het boekje bestellen van wandelen met je hond van Nicky Gootjes (Bol.com 9 euro)?
Helpt niet, want in deel 1 staat dat de wandeling legaal is met loslopende honden (en toen was dat ook zo). Inmiddels is dat veranderd. Maar kun je nog heerlijk veilig je honden los laten lopen :mrgreen:
Bartina
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): windhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Bartina »

Nee, kan officieel niet meer. Staatsbosbeheer heeft nieuwe gebieden aangewezen http://www.staatsbosbeheer.nl/doorlees/ ... 0lijn.aspx
Ga er morgen naar toe en smokkel wel eens wat....

Bart
Irene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerenfox
Spaanse mix
dwergpincher
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irene »

Heb inmiddels een nieuw boekje van Nicky Gootjes en daar staat een nieuwere route in die wel overeenkomt met de aangewezen losloopgebieden die op de kaart staan vermeld van staatsbosbeheer.
Bedankt voor jullie antwoorden!!
jolanda-mike
Actief
Mijn ras(sen): amstaff
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door jolanda-mike »

ik woon aan het bos en een deel van de route loopt achter bij mijn huis langs , hoe verder je achter in het bos komt des te minder mensen je tegen komt.
Mijn hond gaat achter wild aan dus die loopt niet meer los .
Anders had ik hem overal los gehad , voor in het bos loopt een groot betonnen fietspad vakantiegangers maken veel gebruik van het pad dat daar strak tegen aanligt om te wandelen , ga je iets verder het bos in is de kans dat je iemand tegen komt zo klein en dan nog hoor je dat ruimschoots van te voren aankomen , gewoon een beetje opletten als je je hondje loshebt dat je hem indien nodig aan kunt lijnen.
Tenminste dat is hoe ik er dan over denk , en de boswachter zie je al helemaal nooit :wink:
Afbeelding
vosse
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Poedels

Ongelezen bericht door vosse »

Doe je een berichtje als je deze kant op komt?
Ben zo benieuwd naar jullie krullebol.
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”