Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Goede speurlijn
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
- Aantal honden: 1
Goede speurlijn
Ik heb hier een nylon speurlijn, wat een drama. Een en al knoop en akelig om vast te houden, snap werkelijk niet dat die dingen uberhaupt verkocht laat staan gebruikt worden. En ik zie ze nog steeds staan...zelfs bij K9 shop.
Ik zoek dus een speurlijn plat katoen. Dat lijkt me het beste. Of hebben jullie andere tips/linkjes?
Ik wil het tzt gebruiken voor speuren maar nu ook voor training.
Ik zoek dus een speurlijn plat katoen. Dat lijkt me het beste. Of hebben jullie andere tips/linkjes?
Ik wil het tzt gebruiken voor speuren maar nu ook voor training.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Weimaraner, DuitserXMechel, Mechelse Herder
- Aantal honden: 3
Re: Goede speurlijn
Ik haal ze altijd bij de zeilwinkel.
Vraag dan om een lijn die niet brand in hand, niet rekt en weinig vocht op neemt. Ze kijken misschien vreemd maar hebben het wel. Mij kennen ze inmiddels en vinden het wel leuk, een keer een ander soort klant.
O ja en je kan er de dikte uitzoeken die je wilt.
Vraag dan om een lijn die niet brand in hand, niet rekt en weinig vocht op neemt. Ze kijken misschien vreemd maar hebben het wel. Mij kennen ze inmiddels en vinden het wel leuk, een keer een ander soort klant.
O ja en je kan er de dikte uitzoeken die je wilt.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Goede tip!
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Gebruik ik ook, en ik heb ook een klein hondje. Die platte katoenen speurlijnen worden zo zwaar voor die kleintjes.
Gr. Aniek

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie
- Contacteer:
Ik heb een met rubber doorweven nylon speurlijn (Julius K9 super-grip), nog altijd heel tevreden mee!

- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Die is ook fijn, maar kan ook brandwonden opleveren heb ik ervaren.
En voor een klein hondje vind ik ze te veel lijn.

En voor een klein hondje vind ik ze te veel lijn.
Gr. Aniek

- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Zo één heb ik ook (maar dan van theuerzeit) maar áls ie wat snel door je hand glijdt dan brandt er een stuk vel weg... ik miste dus laatst een stuk vel op mijn vinger toen ik Numa probeerde tegen te houden die een spurt inzette.Tallie schreef:Ik heb een met rubber doorweven nylon speurlijn (Julius K9 super-grip), nog altijd heel tevreden mee!

Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie
- Contacteer:
OuchInge schreef:Zo één heb ik ook (maar dan van theuerzeit) maar áls ie wat snel door je hand glijdt dan brandt er een stuk vel weg... ik miste dus laatst een stuk vel op mijn vinger toen ik Numa probeerde tegen te houden die een spurt inzette.Ik gebruik nu weer een leren lijn voorlopig.

-
- Actief
Ik heb ook al van de fijne brandwonden gehad
. Ik werk nu met goed passende handschoenen. Ik vind het erg prettig. Ik heb een lijn die wat dikker is, dus ik heb met handschoenen goed grip.

- CharlesvdBerkt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herders
Wij hebben om te speuren zo'n nylon lijn met super grip (Diana) en ik zelf heb een lijn gemaakt van touw uit de zeilmakerij.
Eerst uitgerprobeerd welk touw lekker in d ehand lag en hoe het voelde als je het door je hand laat glijden.
Die lijnen hebben we nu al een paar jaar en ze voldoen prima.
Nu doen wij aan IPO speuren en hebben de honden ook gelijk geleerd om heel rustig te speuren. Het zal dus ook echt niet voorkomen dat de lijn brandblaren o.i.d. veroorzaakt.
Gebeurt dat wel dan eerst werken aan het tempo met een kortere lijn en pas als het tempo goed is gaan werken met het vieren van de lijn.
Eerst uitgerprobeerd welk touw lekker in d ehand lag en hoe het voelde als je het door je hand laat glijden.
Die lijnen hebben we nu al een paar jaar en ze voldoen prima.
Nu doen wij aan IPO speuren en hebben de honden ook gelijk geleerd om heel rustig te speuren. Het zal dus ook echt niet voorkomen dat de lijn brandblaren o.i.d. veroorzaakt.
Gebeurt dat wel dan eerst werken aan het tempo met een kortere lijn en pas als het tempo goed is gaan werken met het vieren van de lijn.
- Sonnie1983
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
hier ook uitermate tevreden mee.Tallie schreef:Ik heb een met rubber doorweven nylon speurlijn (Julius K9 super-grip), nog altijd heel tevreden mee!
Heb er 1 van 10 meter, 1 van 15 meter, 1 van 1 meter en 2 van 2 meter ofzo.
Die van 15 meter ga ik nu in kleinere laten maken omdat ik die lijn niet meer nodig heb.
knoopt niet snel en goede grip mee. echt ideaal!
deze lijnen zijn ook te koop in paardenwinkels.