Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

achterblijvertje?

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Rosan's Sandra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herdertjes
Contacteer:

Re: achterblijvertje?

Ongelezen bericht door Rosan's Sandra »

Ik zou ook geen zorgen maken. Als ze gezond is en normale motoriek heeft, dan heeft ze gewoon een ander karakter als de rest.
Groetjes Sandra
AnneBP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Golden RetrieverxPoedel
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door AnneBP »

Hier ook de ervaring dat kleinere hondjes die wat later zijn helemaal bijtrekken, ze hebben gewoon iets langer de tijd nodig. Maar vaak de liefste uit het nest ;)
Afbeelding
Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irisz »

In het nest van Xavi zat een pupje die bij de geboorte al een stuk kleiner was en ook in het nest de kleinste bleef. Hij had enorm veel zwarte nestharen en was met alles het laatste.
En nu....mijn god, wat is hij mooi aan het worden. Hij is nu net zo groot en zwaar als Focus (mijn eigen pup, een van de grootsten uit het nest) en misschien qua bouw e.d. nog wel een stukje mooier. :wink:
Ik zou me er absoluut geen zorgen over maken als ze goed eet en drinkt en actief is.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Anja »

Ik heb hier ooit eens een verhaal gelezen van een pup van een groot ras, die zo ontzettend klein en teer was dat bijna iedereen adviseerde het beestje in te laten slapen. Het pupje was nog geen 1/3 van zijn nestgenootjes.
Het is uiteindelijk een normale hond geworden.
Soms zijn er pupjes bij die wat meer tijd nodig hebben.
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen

Ongelezen bericht door Suuz! »

Ik denk dat ze een beetje achterlijk is :LOL: ;)

Pompidou was ook een beetje zoals je het pupje beschrijft, voornamelijk bij nieuwe dingen, daarin was ze veel afwachtender / banger dan de andere pups. Ik noem haar niet voor niets inmiddels het 'mongooltje van onze groep'... :smile2: :oohja: :mrgreen:
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Anja schreef:Ik heb hier ooit eens een verhaal gelezen van een pup van een groot ras, die zo ontzettend klein en teer was dat bijna iedereen adviseerde het beestje in te laten slapen. Het pupje was nog geen 1/3 van zijn nestgenootjes.
Het is uiteindelijk een normale hond geworden.
Soms zijn er pupjes bij die wat meer tijd nodig hebben.
ik denk dat je het over Barto hebt, die mastiff? zo ja dan is : "bijna iedereen adviseerde inslapen" niet helemaal correct hoor, misschien dat topic nog eens lezen :wink:

ik heb ook eens een pupje gehad wat minder groeide, rustiger was, op alle vlakken gewoon wat achterbleef tegenover de rest, ik heb hem wel extra op zijn hartje laten checken ( vooral ivm het eerder gaan slapen en rustiger zijn) maar er was niks aan de hand, is nu een gezonde, volwassen reu, met gewoon een heel laid back karakter :mrgreen:

gewoon in de gaten houden, maar het is dus gewoon mogelijk dat er helemaal niks raars met haar is hoor ;)

edit * tjee, ik lees nou trouwens dat Barto niet meer leeft.... ik had dat niet eerder gelezen of meegekregen.. :(: :(: ( had niks met het achterblijver verhaal te maken.. )
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door vania »

yamie schreef:
edit * tjee, ik lees nou trouwens dat Barto niet meer leeft.... ik had dat niet eerder gelezen of meegekregen.. :(: :(: ( had niks met het achterblijver verhaal te maken.. )
Ik las het overlaatst ook, was benieuwd hoe het met hem ging :(: :(: :(:

Hier was trouwens de zwaartste reu, de gene die altijd op zijn kont bleef zitten en bij elke nieuwe situatie niet bewoog, buiten zijn bekkie en stembanden :piew:
hij vond alles wel best vanop een afstandje, terwijl de rest van de pups overal onverstoord op af liepen
maar hij is (net als de rest) gewoon goed opgegroeid en is nu zelfs veel minder oplettend dan als pup zijnde, nu loopt hij gewoon overal op af :wink:
Afbeelding
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

Ik ben ook heel benieuwd hoe het met de pup gaat. Parouscha is zo te zien al even niet online geweest?
Afbeelding
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

Oh, huh? Zat ik denk ik twee topics tegelijk te lezen, sorry! Maar fijn om te lezen dat het met jouw achterblijvertje goed gaat :D
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”