Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Welke hond past bij ons? Iemand een idee?
Moderator: moderatorteam
-
Sil34
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Schotse collie
- Aantal honden: 1
Welke hond past bij ons? Iemand een idee?
Hoi,
Ik zou graag jullie advies en ideeën willen weten over een hond.
Na veel nagedacht te hebben, hebben wij besloten om een hond in ons gezin op te nemen. Ons gezin bestaat uit mijn man en ik en twee kinderen van 12 en 4.
Wij zijn opzoek naar een middel grote gezinshond. De hond hoeft niet waaks te zijn, hij hoeft niet voortdurend te blaffen (postbode, auto of een kat). Hij hoeft ook niet allermans vriend te zijn maar ook niet erg afstandelijk.
Wij zijn een redelijk actief gezin. De kinderen zijn graag buiten, een bos wandeling of naar het strand gaan doen we regelmatig. Als de hond er is, zijn we van plan om dit ieder weekend te doen.
De hond zal hooguit drie dagen per maand alleen zijn (6 uurtjes). Dit gaan we zeker opbouwen!
Verder wil ik met de hond cursussen volgen, in ieder geval pup en puber cursus. Mijn man heeft altijd een hond gehad en heeft redelijk wat ervaring met een hond.
De dagelijks verzorging, wandeling en aandacht voor de hond is wat ons betreft vanzelfsprekend. De hond zal bij ons alle aandacht en liefde krijgen. Ik ben opzoek naar een gezellig maatje met wie ik ga wandelen en hardlopen. Ook een hond die graag van spelen houdt zowel binnen als buiten. Een te actieve hond kan bij ons niet. Een een border collie bijvorbeeld een super leuke hond! maar past bij ons niet. We kunnen hem echt niet bieden wat hij nodig heeft.
Wij zijn helemaal weg van de karakter van de Aussie maar ook door vele erg afgeraden in verband met de kinderen.
Inmiddels al een aantal honden boeken aangeschafd, hier en daar gebeld maar wij zij er nog niet uit! Iemand een idee of tips?
Alvast bedankt!
Groeten Sil
- Zilla
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso Italiano en Staffordshire Bull Terrier
- Aantal honden: 2
Re: Welke hond past bij ons? Iemand een idee?
Waarom wordt een Aussie afgeraden met kinderen?
Een schotse collie is dat niet leuk?
Een schotse collie is dat niet leuk?
Laatst gewijzigd door Zilla op 21 okt 2012 19:13, 1 keer totaal gewijzigd.

- Zilla
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso Italiano en Staffordshire Bull Terrier
En moet het een pup zijn? Er zijn ook veel leuke herplaats honden te vinden die prima met kinderen kunnen.

-
&nicole
- Zeer actief
Tibetaanse terrier, schapendoes?
Of inderdaad een herplaatser, in het asiel of in het buitenland zitten ook genoeg leuke honden
Of inderdaad een herplaatser, in het asiel of in het buitenland zitten ook genoeg leuke honden
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Een Rocky!
http://www.ikzoekbaas.nl/asiel-dieren/h ... -eindhoven
http://www.ikzoekbaas.nl/asiel-dieren/h ... -eindhoven

-
29996D
Ja een collie zou best goed kunnen passen.
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Als je meent een border collie niet voldoende te kunnen bieden, zou ik de aussie ook maar van het lijstje schrappen. Die twee doen over het algemeen niet veel voor elkaar onder.
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Een aussie kan prima met kinderen hoor. Twee vriendinnen van mij hebben ieder een aussie en kleine kinderen. Ze zijn er hartstikke lief mee. Maar het zijn wel honden die veel nodig hebben, niet minder dan een border.
Er zijn denk ik een hoop honden die in het plaatje passen, maar het is ook een beetje wat je wilt. Wil je een pittig of wat meegaander karakter. Is het belangrijk dat de hond heel sociaal is naar andere honden? Wil je er na de eerste cursussen mee blijven sporten?
Er zijn denk ik een hoop honden die in het plaatje passen, maar het is ook een beetje wat je wilt. Wil je een pittig of wat meegaander karakter. Is het belangrijk dat de hond heel sociaal is naar andere honden? Wil je er na de eerste cursussen mee blijven sporten?
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
-
Sil34
- Vaste gebruiker
Schotse collie staat op mijn lijst.
Omdat de Aussie duidelijk een baas heeft, diegene die met hem cursus gaat volgen, zal het dan voor mijn zoon lastig zijn om hem bijvoorbeeld uit te laten is mij verteld. Het is niet onmogelijk maar ik moet het proces goed begeleiden. Daarnaast schijnen ze erg gevoelig te zijn, is mij ook verteld. Maar ook wat je zegt tamara een Aussie heeft net zoals BC veel nodig.
Wij willen het liefste een pus om het hele proces met de pup mee te maken. Maar ik kijk ook steeds op de website van het asiel.
De hond hoeft niet al te makkelijk te zijn, een beetje pittige karakter is niet erg. Een beetje uitdaging is leuk! Ik durf nu niet te zeggen of ik met de hond zal blijven sporten, het lijkt me leuk maar ik moet het nog ervaren.
We hebben wel een kat in huis maar of hij heel sociaal naar andere honden moet zijn denk ik niet. als hij ze maar niet telkens wil aanvallen en blaffen naar de andere honden dan vind ik het prima ik moet de hond uiteindelijk zelf goed opvoeden, denk ik. We hebben hier in de buurt best wel veel honden.
Omdat de Aussie duidelijk een baas heeft, diegene die met hem cursus gaat volgen, zal het dan voor mijn zoon lastig zijn om hem bijvoorbeeld uit te laten is mij verteld. Het is niet onmogelijk maar ik moet het proces goed begeleiden. Daarnaast schijnen ze erg gevoelig te zijn, is mij ook verteld. Maar ook wat je zegt tamara een Aussie heeft net zoals BC veel nodig.
Wij willen het liefste een pus om het hele proces met de pup mee te maken. Maar ik kijk ook steeds op de website van het asiel.
De hond hoeft niet al te makkelijk te zijn, een beetje pittige karakter is niet erg. Een beetje uitdaging is leuk! Ik durf nu niet te zeggen of ik met de hond zal blijven sporten, het lijkt me leuk maar ik moet het nog ervaren.
We hebben wel een kat in huis maar of hij heel sociaal naar andere honden moet zijn denk ik niet. als hij ze maar niet telkens wil aanvallen en blaffen naar de andere honden dan vind ik het prima ik moet de hond uiteindelijk zelf goed opvoeden, denk ik. We hebben hier in de buurt best wel veel honden.
-
29996D
Een schotse collie heeft ook weer verschil tussen Engelse/Amerikaanse lijnen en tussen kort- en langhaar, zowel uiterlijk als karakter.
Amerikanen en kortharen zijn pittiger, Engelsen en langharen wat rustiger.
Kortharen hebben ook wat meer beweging en stimulatie nodig. Ze zijn wel heel gevoelig dus daar moet je rekening mee houden.
En uitstekende kindervrienden en doorgaans erg sociaal naar mens en dier.
Maar er zijn nog veel meer rassen die wel in jullie straatje kunnen passen.
Kortharen hebben ook wat meer beweging en stimulatie nodig. Ze zijn wel heel gevoelig dus daar moet je rekening mee houden.
-
Sil34
- Vaste gebruiker
Jion schreef:Een Annabel!
http://www.sos-strays.nl/nederlands/annabel.html
Hoewel er meer leukerds op de site staan: http://www.sos-strays.nl/nederlands/nl-adoptie.html
Deze website ken ik niet!! Leuke honden inderdaad.
-
Sil34
- Vaste gebruiker
MissDorien schreef:Een schotse collie heeft ook weer verschil tussen Engelse/Amerikaanse lijnen en tussen kort- en langhaar, zowel uiterlijk als karakter.
Zou je misschien een paar kunnen noemen?
- Marlieke met Boris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse cocker spaniel
-
29996D
Jawel maar dat zou dan niet uit ervaring zijn, maar wat ik hier op het hondenforum lees.Sil34 schreef:MissDorien schreef:Een schotse collie heeft ook weer verschil tussen Engelse/Amerikaanse lijnen en tussen kort- en langhaar, zowel uiterlijk als karakter.
Zou je misschien een paar kunnen noemen?
Dus daar kan ik je niet echt verder mee helpen.
-
Sil34
- Vaste gebruiker
Vachtverzorging is geen probleem. een beetje jachtinstinct is niet erg maar niet teveel.Marlieke met Boris schreef:jachtinstinct en vachtverzorging is geen probleem?
- Ilja & Milo
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler x Berner Sennen
- Contacteer:
Een berner sennen 
Alleen die zijn natuurlijk weer niet middelgroot...
Of een toller, superleuke honden!
Alleen die zijn natuurlijk weer niet middelgroot...
Of een toller, superleuke honden!
- dancingdaydream
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Outdoor Chihuahua - Yuna, Perro Peruano Peludo - Chell
Een peruaan, maar die zijn er niet zoveel.
Een spaniel of een toller misschien? En idd, een leuke asielhond of herplaatser kan ook.
Een spaniel of een toller misschien? En idd, een leuke asielhond of herplaatser kan ook.

- maaiike17
- Actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Ik vind een toller wel erg goed bij jullie passen. Ze zijn erg goed met kinderen, niet erg waaks, houdt zeker van spelen en ieder weekend naar het bos of strand zal hij/zij geweldig vinden. Ik zou zeker eens verder gaan kijken als ik jullie was. 
- Echo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Toy Poedel
Een poedel? Speels, sociaal, slim en goed in een gezin. Je hebt ze in verschillende maten, voor jullie zou een middelmaat wel geschikt zijn.
- Marlieke met Boris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse cocker spaniel
ik denk dat een cocker spaniel dan al snel te veel jachtinstinct heeft voor jullie. Misschien dat een welsh of springer spaniel wel beter past?

-
Sil34
- Vaste gebruiker
Iedereen erg bedankt voor alle reacties. Tot nu toe zijn de volgende honden een optie voor ons: een flatcoaten retriever(via een pb gekregen)een toller en een Schotse collie. super bedankt!
- Irisz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Contacteer:
Een Golden Retriever of een Flatcoated Retriever?
- Nawosh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
Als vachtverzorging geen probleem is, zou de beardedcollie ook nog kunnen passen.
Groetjes, Marjan
-
Odi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border collie
- Aantal honden: 4
Als je echt gaat zoeken, kun je border collies vinden die heel makkelijk zijn.
Ik heb heel lang gezocht naar Meagan. Veel gevraagd, mensen gesproken die al een pup uit die combi hadden etc. Alle pups uit dat nest zijn echt super. En ook de pups uit een eerder nest en het nest na Meagan.
Meagan is dus super makkelijk. Daar kon ik er wel 10 van hebben. Wij boffen, want we hebben sinds vorig jaar dus ook een nestzus van Meagan erbij.
Ik vind border collies niet zoals ze vaak worden geschetst.
Die van mij merk je in huis echt nooit. Als ik met ze op pad ga, dan heb ik 3 goed luisterende honden bij me.
En ze vinden dus alles leuk wat je met ze doet. Zo ken ik er heel veel.
Zoals eerder genoemd past een toller ook wel bij jullie.
Ik heb heel lang gezocht naar Meagan. Veel gevraagd, mensen gesproken die al een pup uit die combi hadden etc. Alle pups uit dat nest zijn echt super. En ook de pups uit een eerder nest en het nest na Meagan.
Meagan is dus super makkelijk. Daar kon ik er wel 10 van hebben. Wij boffen, want we hebben sinds vorig jaar dus ook een nestzus van Meagan erbij.
Die van mij merk je in huis echt nooit. Als ik met ze op pad ga, dan heb ik 3 goed luisterende honden bij me.
-
Sil34
- Vaste gebruiker
Odi schreef:Als je echt gaat zoeken, kun je border collies vinden die heel makkelijk zijn.
Wat heb jij super mooie honden zeg!
- Aviva
- Actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Zoals Odi al zegt, een bordercollie kan een hele leuke gezinshond zijn, en die zijn echt niet allemaal vreselijk druk. Hoewel ik dan wel weer de ultieme adhd border heb
Ik ben momenteel voor kennissen op zoek naar een goed thuis voor hun border collie reu van 1,5. Het is een ontzettende lieve hond en als hij eenmaal de aandacht krijgt die hij verdiend zal het een lekker rustige hond kunnen worden. Hij is van zichzelf namelijk niet heel erg druk maar er wordt helemaal niks mee gedaan. In een gezin met 3 kleine kinderen en weinig hondenkennis wordt hij helemaal ondergesneeuwd. Als je meer zou willen weten mag je me mailen.
Ik ben momenteel voor kennissen op zoek naar een goed thuis voor hun border collie reu van 1,5. Het is een ontzettende lieve hond en als hij eenmaal de aandacht krijgt die hij verdiend zal het een lekker rustige hond kunnen worden. Hij is van zichzelf namelijk niet heel erg druk maar er wordt helemaal niks mee gedaan. In een gezin met 3 kleine kinderen en weinig hondenkennis wordt hij helemaal ondergesneeuwd. Als je meer zou willen weten mag je me mailen.
Groetjes van Kim, Fan, Abby en Juf
Bordercollie kennel By Blues and Browns: http://www.bybluesandbrowns.nl

Bordercollie kennel By Blues and Browns: http://www.bybluesandbrowns.nl

- Linx
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chinese Crested
Middenslag Poedel
Mechelaar
Hollandse Herder
Golden Retriever - Aantal honden: 7
- Contacteer:
De gemiddelde Poedel doet ook niet zó erg onder aan de BC of de Aussies.. Althans, degenen die ik ken niet, misschien lijn afhankelijk?Echo schreef:Een poedel? Speels, sociaal, slim en goed in een gezin. Je hebt ze in verschillende maten, voor jullie zou een middelmaat wel geschikt zijn.
-
Vitalia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino
Lagotto Romagnolo - Aantal honden: 4
Een Engelse of Franse Buldog? Elke hond heeft meer nodig dan een weekend wandeling maar een Engelse buldog heeft een beperkt uithoudingsvermogen ivm die verdomd korte neus. En degene die ik ken, kunnen goed met kinderen (bij normale behandeling, het is geen speelgoed).
- hansopanso
- Actief
- Mijn ras(sen): Schotse Herdershond Langhaar
Amerikaans type - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Pfff.... nog steeds geen eenvoudige opgave..... Zoals al eerder verteld, is er alleen al veel variatie in collie-land. (mijn keuze is wel duidelijk denk ik) Succes.Sil34 schreef:Iedereen erg bedankt voor alle reacties. Tot nu toe zijn de volgende honden een optie voor ons: een flatcoaten retriever(via een pb gekregen)een toller en een Schotse collie. super bedankt!
-
Sil34
- Vaste gebruiker
Het wordt een schotse collie!!! Ze mag in april 2013 bij ons komen wonen. Ze is nu in de buik van mama. Erg blij mee!!!