Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Workingtest Golden Retriever Club Nederland 21-10-2012
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
Workingtest Golden Retriever Club Nederland 21-10-2012
Weer trots op mijn toppertje. Vandaag op onze 1e workingtest een 9e plaats behaald met 66 punten. In totaal waren er 18 deelnemers in de B1-klasse. Begonnen met tweemaal kort apport te water. Bij de eerste even streng toe gesproken dat nummer 1 eerst naar mij gebracht moest worden. 2e keurig zonder te schudden afgegeven. Volgende proef was een markeer en daarna verloren zoek. Dit ging netjes. Bij verloren zoek opnieuw ingezet, omdat hij eerst de verkeerde kant op trok. 3e proef, weer een markeer en een apport op alleen schot zonder dat hij een dummy zag/hoorde vallen, terwijl hij onderweg was naar die eerste markeer. Voor de markeer ging hij iets te diep, maar toch gevonden, het ander apport kwam keurig binnen. Einde van de dag merkte ik dat Rowan meer moeite had om zich te concentreren. Ons puntentotaal ging dus ook hard naar beneden. Laatste 2 proeven waren ook de moeilijkste voor ons. Twee keer verloren zoek, redelijk dichtbij, dat zijn we niet gewend, zowel het twee keer achter elkaar zoeken als dichtbij. En een waterapport met op de terugweg een schot achter hem en de dummy werd voor hem helaas niet in het water gegooid, maar precies op de rand, dus niet te markeren vanaf de inzetplaats. Bij deze beide proeven dan ook maar 1 apport binnen van de 2. Volgend jaar gaan we het zeker weer proberen!
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Re: Workingtest Golden Retriever Club Nederland 21-10-2012
De eerste keer dat jullie mee deden?
Dan hebben jullie het prima gedaan
Was het bij het water apport met schot achter hem de bedoeling dat de dummy wel in het water terecht zou komen?
Of was het echt de bedoeling dat de dummy op de rand zou liggen.
Leuke test

Was het bij het water apport met schot achter hem de bedoeling dat de dummy wel in het water terecht zou komen?
Leuke test

-
- Zeer actief
De eerste keer inderdaad voor ons beide. Ik ben ook echt tevreden met het resultaat. En weer wat trainingspuntjes opgedaan.ranetje schreef:De eerste keer dat jullie mee deden?
Leuke test
Ik weet niet precies wat de bedoeling was, maar bij de meeste kwam de dummy in het water, wel richting de rand, bij mij lag die echt op de rand. Hij had bij het schot om moeten kijken waar de dummy valt, maar dat deed hij niet. Dat is dus een trainingspuntje. Hij was ook echt wel vol van de indrukken toen, dat heeft denk ik ook wel mee gespeeld. We doen wel waterapport met op de terugweg een verleidingsdummy, maar die valt dan naast hem met een duidelijke plons.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Als de dummy wel in het water was gevallen had hij hem waarschijnlijk beter kunnen markeren op gehoor.
Dus misschien een beetje pech voor jullie.
Maar heel knap om al zo mooi mee te kunnen in die test voor een eerste keer
Dus misschien een beetje pech voor jullie.
Maar heel knap om al zo mooi mee te kunnen in die test voor een eerste keer