Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

spugen tijdens de zoogperiode

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

francientje
Actief
Mijn ras(sen): Franse Bulldog
Aantal honden: 3

spugen tijdens de zoogperiode

Ongelezen bericht door francientje »

Pebbles eet al niet geweldig maar acceptabel. Normaal krijgen ze hier vers vlees compleet maar mevrouwcweigert heel vaak. Puppybrok wil ze ook niet tot gisteren. Ineens ontdekte ze de brokjes en had lekker gegeten. Daarna heeeeeerl veel drinken. Vanmorgen is ze gaan spugen een keer of 5. Ze is moe en zwaait op haar pootjes.
Ze herft geen koorts. Ik kom net terug van de dierenarts en die heeft haar een prikje tegen de misselijkheid gegeven en iets om de darmen rustiger te maken. Verder maagzuurtabletjes. Zelf heb ik een paarctubes nutrigel mee genomen. Ze weigert te eten maar als een andere hond naar haar bak kijkt schiet ze in actie terwijl ze haast niet op haar pootjes kan staan. Maar........ze heeft 7 pups te voeden, het beetje reserve trekken de pups eruit.
Vandaag start ik met pap. Wat kan ik nu nog doen? De dierenarts zegt leuk dat ze wel moet gaan eten maar ze weigert.
Wel heb ik onder protest een kloder nutrigel naar binnen gewurmd.
Beetje radeloos nu!
Lucyna
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Polski Owczarek Nizinny
Aantal honden: 1

Re: spugen tijdens de zoogperiode

Ongelezen bericht door Lucyna »

Moeilijk! Heb zelf ras die alles eet, maar gaf in zoogperiode jonge kaas (veel kalk), geitemelk en eieren als extra. Verder Carnibest zoveel ze wilde. Verder doe je goed om puppen snel af te spenen. Zelf heb ik pap overgeslagen en begon meteen met Smuldier.
Pets_Passion
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Maagzuurtabletjes in combinatie met rauw voer zou ik voorzichtig mee zijn...

Teddy kreeg deze ook voorgeschreven in verband met zijn pijnstillers maar als ik hem dat geef kan hij het botwerk niet meer goed verteren. Nou krijgt hij wel hele prooidieren e.d. te eten dus met gemalen rauw zal het wellicht minder problemen geven maar toch.

Ze moet natuurlijk wel eten met pups, misschien dat een beetje KVV met een heel eitje erdoor of gemalen pens erdoor haar aanzet tot eten?

Dat ze overgeeft van een lading puppybrok en heel veel water terwijl ze rauw gewend is vind ik trouwens niet zo heel gek. Dat is wel ineens iets heel anders natuurlijk.

Karen
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
francientje
Actief
Mijn ras(sen): Franse Bulldog
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door francientje »

Klopt wat je zegt over teveel brok en normaal het kvv. Ik zie ook al even dat ze erg moe is. Met dat spugen erbij is het teveel nu.
We hebben de pups net pap gegeven. Ze zijn nog niet echt enthousiast maar sommige sabbelde het wel van mijn vingers. Een klein toetje van mama. Ze heeft net weer een dosis nutrigel gehad en verplicht een paar uur rust.
Ei eet ze normaal graag maar wordt nu geweigerd.
Na een paar uurtjes rust ga ik haar uitdagen tot iets eten met de andere honden erbij. Stukje voor die, stukje voor die en meestal gaat ze dan overstag. Ze ligt nu lekker naast mij op de bank in diepe rust en dat doet altijd goed :-)
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”